Nový vůz Nissan Navara vyzkoušel Pavel Kumičík ze společnosti Baustav

Nový vůz Nissan Navara vyzkoušel Pavel Kumičík ze společnosti Baustav

„Jedná se o pracovní auto, od kterého nečekáte komfort a vnitřní výbavu jako u SUV,“ začíná své hodnocení Pavel Kumičík. „Podvozek navary je výtečně naladěn. Na silnici se v rychlosti do 130 km/h chová spíše jako velké SUV než pracovní auto. Čekal jsem poskakování zadní nápravy a byl jsem mile překvapen tím, co se výrobci povedlo. Bohužel jsem neměl čas nissana vyzkoušet ve vysloveně těžkém terénu. S lehčím nebo středním terénem nebyl problém. Škoda, že vozidlo nebylo vybaveno závěsným zařízením, zajímalo by mě jeho chování s těžšími přívěsy.

Chcete se zúčastnit testování? Zaregistrujte se.
Z došlých registrací vybereme řidiče, kteří budou moci nejnovější modely týden testovat. V dohodnutém čase vám vůz dovezeme až do firmy a v pondělí zase odvezeme. K dispozici budete mít plnou nádrž paliva.
 

Tvrdé plasty a horší výbava mě v tomto segmentu nepřekvapily. Uvítal bych jen silnější a měkčí věnec volantu. Výhrady mám k ne zcela přesnému řazení a k omezenému počtu úložných prostorů. Například odkládací kapsy jsou jen ve dveřích. Určité výtky mám tak k neintuitivnímu ovládání infotainmentu. Couvací kamera s obrazem promítaným do zpětného zrcátka je sice příjemné překvapení, bohužel je ale kamera náchylná k zašpinění.“

Pavel Kumičík kladně hodnotí velmi kultivovaný chod motoru, dostačující výkon a příznivou spotřebu. „S vozidlem jsem najel na tisíc kilometrů v kombinaci město, dálnice a nezpevněný terén s průměrnou spotřebou do osmi litrů. U takto robustního a těžkého vozu je to velice zajímavá hodnota! Při dodržení optimálních otáček a rychlosti do 90 km/h lze mimo město jet i pod sedm litrů. Taková jízda mi ale radost nepřináší,“ dodává s úsměvem.

Interiér není strohý. Naopak. Srovnat ho lze s běžnými automobily SUV.

Interiér není strohý. Naopak. Srovnat ho lze s běžnými automobily SUV. 

O flotile společnosti Baustav

 „Jsme stavební firma působící již přes 25 let v České republice i v zahraničí. Práce zajišťujeme hlavně vlastními kmenovými, kvalifikovanými zaměstnanci. Dbáme na profesionální postupy prací s neustálou kontrolou kvality,“ vysvětluje Pavel Kumičík. Společnost provozuje na padesát vozidel. Osobní vozy tvoří flotila vozů Audi, Škoda, VW, dodávky Ford, Iveco a VW a nákladní vozy Iveco. „Vozový park zajišťujeme financováním pomocí úvěru či leasingu. Operativní leasing standardně nevyužíváme. Některá vozidla jsou vybavena GPS kontrolou, ostatní mají finanční limit na pohonné hmoty. Náklady na servis sledujeme průběžně s každým servisním zákrokem, ukládaným v servisní historii vozidla. Řidiči mají podepsané odpovědnosti za vozidla a namátkově probíhají kontroly,“ popisuje kontrolní mechanismy uvnitř firmy Baustav pan Kumičík.

Už z profesního pohledu zajímají Pavla Kumičíka hybridní pohony a elektrovozidla. Novinkou, která jej v poslední době oslovila, je Škoda Kodiaq, blízké jsou mu ale automobily značek Audi, Mercedes, Land Rover v segmentu SUV a Audi, VW, Mercedes, Tesla a Porsche v segmentu osobních a sportovních vozů.