Vojenská lázeňská a rekreační zařízení mají automobily ve vlastnictví. Převažují značky VW a Škoda

Vojenská lázeňská a  rekreační zařízení je příspěvková organizace, jejímž zřizovatelem je Ministerstvo obrany. Hlavní činností je organizování preventivních rehabilitací pro vojáky z povolání a rekreační, poznávací a lázeňské pobyty v tuzemsku a v  zahraničí. Organizace v České republice vlastní celkem 12 zařízení, které jsou k dispozici i pro komerční klientelu.

Vozový park je poměrně rozsáhlý a pestrý. Jedná se o 70 osobních automobilů, kde dominují značky Škoda, Volkswagen a  Citroën. Kromě osobních automobilů společnost využívá také asi 35 autobusů, traktorů a  jiných speciálních automobilů. Vozový park je průběžně obměňován.

Všechny automobily jsou ve vlastnictví organizace. Využívána tedy není žádná forma finančního nebo operativního leasingu.


Hodnocení flotilového manažera

Miroslav Hrdouek Vojensk lzesk  arekrean zazen„Exteriér je i  po sedmi letech výroby velmi nadčasový a  pohledný. Zpracování interiéru je kvalitní, bez pazvuků, vše je logicky upořádáno. Na současnou konkurenci však qashqai ztrácí v počtu odkládacích prostor, malé jsou i odkládací kapsy v  předních dveřích. Některé použité plasty jsou také poměrně choulostivé na poškrábání.

Vznětový motor byl velmi kultivovaný a  tichý, jen při volnoběhu se připomínal mírnými vibracemi. Výkon motoru 1.6 dCi/96 kW je velice příjemný, k dispozici jsou skvělé dynamické vlastnosti. Průměrná spotřeba je při klidné jízdě velice nízká. Pohybovala se kolem 5,5 l/100  km. Při defenzivním stylu jízdy je možné pokořit i pětilitrovou hranici. Celková průměrná spotřeba byla v rámci testu po ujetí 720 km jen 5,6 l/100 km. S ohledem na skutečnost, že jsem nejezdil na spotřebu, považuji tento výsledek za velice solidní. Při jízdě po dálnici rychlostí 130 km/h je spotřeba jen 6,9 l/100 km. S ohledem na vyšší karoserii a  pohon 4x4 to rovněž považuji za  velice nízkou hodnotu.

Jízdní vlastnosti považuji v daném segmentu za  velmi dobré. Jsem rád, že auto není na nerovnostech přehnaně tvrdé, v zatáčkách je snadno předvídatelné a  dobře drží zvolenou jízdní stopu. Velmi dobrá je stabilita vozidla při jízdě v  přímém směru i ve vysokých rychlostech. Řízení je přesné, překvapilo mě také příjemně přesné a snadné řazení, které bych přirovnal k  automobilům koncernu Volkswagen. Oceňuji také brzdy, které nejsou zbytečně jedovaté, a lze u nich přesně dávkovat jejich účinek.

V  zimních měsících oceňuji pohon 4x4 - především možnost využít režimu stálého pohonu, který funguje do  rychlosti 50 km/h. Jednotlivé režimy pohonu, tedy pohon přední kol „2WD“, automatický po-hon „Auto“ a stálý pohon „Lock“, lze volit přehledným ovladačem.

Cenu považuji za velmi atraktivní zvláště v současné době, kdy importér nabízí zajímavé slevy. Model s tímto motorem a  pohonem všech kol stojí podle ceníku 549 200 Kč. Vozidlo rád do  našeho vozového parku doporučím. Motor 1.6 dCi je ideální motorizace. Z  našeho pohledu by v  rámci flotily byla akceptovatelná cena okolo částky 500 000 Kč,“ uvedl Miroslav Hrdoušek.


Galerie