V rámci manažerského testu jsme tento měsíc pro Vítězslava Eise ze společnosti Zenit přistavili nový Opel Astra. Společnost Zenit, spol. s.r.o. pro své potřeby využívá přibližně 40 vozidel různých značek. Nákup nových aut se podle okolností provádí přímým nákupem nebo formou úvěru. Společnost nevyužívá financování nových vozidel formou leasingu, a to zejména kvůli vysokému nájezdu kilometrů svých aut.

Obchodní společnost Zenit vznikla v roce 1968 a jako podnik zahraničního obchodu zastupovala na českém a slovenském trhu nejen významné zahraniční výrobce jako Opel a General Electric.

Nyní se firma věnuje dvěma odvětvím, a to distribuci plastových materiálů pro stavebnictví a prodeji a servisu obráběcích strojů CNC, které pracují s přesností na jeden mikron.

Zenit působí na trzích v České republice a na Slovensku, kde podniká prostřednictvím dceřiné společnosti Zenit SK s.r.o. Sídlo společnosti je v Praze. Firma zaměstnává přibližně 80 zaměstnanců a vytváří tržby přes 400 mil. Kč.

Opel Astra

Zvenku menší, uvnitř větší, pohánějí ji zcela nové motory, je vybavenější, levnější a až o 200 kg lehčí. Řeč je o novém Opelu Astra, který je v prodeji od listopadu. Odbornou porotu opel zaujal natolik, že v anketě Auto roku 2016 v ČR skončil na druhém místě, hned za Škodou Superb.

Opel Astra

Opel vzal vážně všechny případné výtky k astře předchozí generace a nový model od základu přepracoval. Astra předchozí čtvrté generace totiž výtečně jezdila, v některých disciplínách na konkurenci ale ztrácela. Jmenujme například stísněnější interiér, který s ohledem na štědré vnější rozměry prozrazoval horší obestavění prostoru. Především v oblasti kolen bylo vzadu podprůměrně místa a prostor de facto odpovídal o třídu menším automobilům. Nová astra je paradoxně zvenku menší, uvnitř větší.

Hodnocení flotilového manažera

„Nabídku vyzkoušet nový Opel Astra jsem rád přijal, a protože již ve firmě máme zastoupení této značky v podobě 16 vozidel corsy a insignie, tak jsem mohl posoudit a srovnat, jak na tom je nová astra vzhledem k jejím sourozencům,“ vysvětluje Vítězslav Eis, správce vozového parku společnosti Zenit, s.r.o.

„K testování jsem měl k dispozici perfektně vybavenou krátkou verzi s dieselovým motorem a automatickou převodovkou. Na první pohled mě auto mile překvapilo. Vypadá opravdu pěkně a má švih. Po usednutí do vozu je člověk hned doma. Sedadla jsou příjemná, automatická převodovka fungovala perfektně a spotřeba paliva byla pod pět litrů.

Časem se ukázaly i nedostatky. Přemíra elektroniky si nedovedla vždy poradit. Například pravé zpětné zrcátko občas signalizovalo odraz od jiných předmětů nežli je vozidlo.

Ani dešťový senzor nebyl bezchybný, a při dopadu kapek na čelní sklo se objevovaly hlášky o nefunkčnosti tohoto systému. Zadní kamera by mohla mít lepší rozlišení. Ovládání všech systémů je ale velice intuitivní. Z estetické stránky se mi nelíbila pouze anténa. Na vozidle jsou lakovaná zrcátka a kliky, černý plast antény vypadá na střeše nehezky.

Konkrétní vůz bych do naší flotily pravděpodobně nedoporučil, protože ho řada příplatkových doplňků zbytečně prodražuje. Astra je ale jako celek povedené auto s důstojným vnitřním prostorem. Ve vztahu k fleetu si Opel zaslouží pochvalu. Náš firemní park se rozroste o dvě astry v provedení kombi. Výbava vozu se přímo jmenuje Fleet a je určena pro firemní klientelu.“

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit