Společnost IZOMAT využívá škodovky na operativní leasing

Vozový park společnosti se skládá ze škodovek. Dominují modely Fabia a Octavia. Letos přibude několik modelů Yeti, v příštím roce pravděpodobně nahradíme několik octavií modelově menším rapidem.

Společnost vozový park financuje prostřednictvím operativního leasingu, kde preferuje uzavřenou kalkulaci, která umožňuje jasnou predikci nákladů na provoz. „Po zakolísání automobilového trhu před několika lety došlo k citelnému zatraktivnění této formy provozu vozového parku, a to byl pro nás ten správný impuls k přechodu od finančního leasingu k operativnímu,“ vysvětluje Martin Doubrava, technik správy vozového parku společnosti IZOMAT Praha.

Společnost IZOMAT Praha byla založena v roce 1991 a dlouhodobě patří mezi nejvýznamnější dodavatele stavebních materiálů v České republice. Výrobně je zaměřena na izolační a doplňkové výrobky pro oblast technických izolací. Obchodní činnost je realizována prostřednictvím sítě patnácti provozoven vybavených prodejními a skladovými prostory.

 

Peugeot 301 1.6 HDI/92 kW
Koncern PSA vyvinul automobil, který bez problémů uspokojí všestranné požadavky rodinného automobilu. Je nadprůměrně prostorný, levný (od 230 000 Kč) a ve všech hodnocených kritériích nedominuje, ale také příliš neztrácí. Tudíž jako celek působí velmi hodnotně. Má vysokou užitnou hodnotou a robustní konstrukci. Poradí si i s velmi rozbitými nebo nezpevněnými cestami. Peugeot 301, stejně tak jako sesterský Citroën C-Elysée, je klasický tříprostorový sedan, a tak na praktičtější liftbacky s výklopnou zádí ztrácí za užitnou hodnotu body. To však kompenzuje rekordní hodnotou zavazadlového prostoru (640 litrů, z čehož 134 litrů je pod dnem zavazadlového prostoru). Na sedan je zavazadlový prostor poměrně dobře přístupný a skladný. Pohybem jedné ruky lze sklopit obě dělaná opěradla. Využití zvětšeného zavazadelníku je ale u sedanu vždy sporné. 

 

Hodnocení flotilového manažera společnosti
„Automobil těží ze silného zázemí známé tradiční značky. Výhodou je především nízká pořizovací cena a povedený úsporný a příjemně výkonný motor. V České republice je poměrně žádaná karosářská verze kombi. Tato chybějící karosářská alternativa možná vůz konkurenčně znevýhodňuje, i když je pravdou, že např. Renault Thalia je mezi seniory poměrně oblíbený vůz, a také se vyrábí pouze jako sedan. Chybějící verze kombi ale bude limitující především pro vozové parky.

V rámci testu chválím vynikající dynamiku i spotřebu. Podvozek je bohužel na můj vkus až příliš komfortní, což je na úkor jízdních vlastností. Na některých detailech se možná šetřilo až zbytečně moc. Ergonomie některých ovladačů není občas ideální. 

Automobil by do naší flotily pasoval na určitý segment, pravděpodobně by mohl být levnější variantou Octavie. Jako limitující však vidím absenci verze kombi.“

 

 

Galerie