Tomáš Kohout, specialista vozového parku SYNTHOS S.A.

Společnost Synthos využívá škodovky a volkswageny, které má v majetku Vozový park se ve skupině Synthos ČR skládá převážně z vozidel značky Škoda a speciálních vozidel VW. Společnost má díky dobře optimalizované správě vozového parku všechny automobily v majetku, a tak jiné formy pořízení včetně operativního leasingu zatím nevychází výhodněji. Společnost si ale opakovaně provádí průzkumy a všechna kritéria bedlivě sleduje.

Obměna vozového parku probíhá v souladu s firemní „car policy“ a k zásadním změnám v počtu automobilů u vozového parku nedochází.

Společnost Synthos řídí dvě výrobní společnosti Chemiczna DWORY, S.A. z Osvětimi a Synthos Kralupy a.s. z Kralup. Vyrábí široký sortiment výrobků. Například styren-butadienové kaučuky se využívají v gumárenském a obuvnickém průmyslu. Standardní nebo houževnatý polystyren zase nachází uplatnění v elektrotechnickém a potravinářském průmyslu, zpěnovatelný polystyren je používán převážně ve stavebnictví.

 

Renault Clio
Renault Clio se vyrábí od roku 1990. Nyní přichází čtvrtá generace. Překvapila sportovním designem, jízdními vlastnostmi a novými motory. Clio je navíc zajímavé cenou (od 229 900 Kč) a verzí Grandtour – praktičtější kombi je přitom jen o 16 000 Kč dražší.

Nejzajímavějším motorem je bezpochyby zcela nový zážehový tříválec 0.9 TCe Energy o výkonu 66 kW (135 Nm v 2500 1/min). Nový Renault Clio je prvním vozidlem značky Renault, které je vybaveno tímto novým tříválcem s přímým vstřikováním paliva a s přeplňováním turbodmychadlem s velmi nízkou setrvačností, a tak co možná nejvíce eliminuje takzvaný turboefekt. Ekologičtější verze s delšími rychlostními převody má v kombinovaném cyklu spotřebovat 4,3 l/100 km.

 

Hodnocení flotilového manažera
„Clio mě velice překvapilo designem, svým dílenským zpracováním a  použitím kvalitních materiálů v interiéru, což u této značky nebývalo vždy zvykem. Oceňuji skvělé jízdní vlastnosti. Nové clio se překvapivě dobře řídí. Jízdní vlastnosti přinášejí skutečně radost z řízení. Odpružení pracuje s tužší charakteristikou tlumení a ve spojení s širokým rozchodem kol je zajištěna dobrá stabilita v zatáčkách. Podvozek nevyvedou z míry ani příčné nerovnosti.

Milým překvapením je zážehový tříválec objemu 900 cm3, který je výkonný a skvěle pružný. Určitým zklamáním pak byla spotřeba benzínu, která se od  tabulkových hodnot poměrně dost lišila. Je ale možné, že po řádném zajetí motoru spotřeba ještě klesne.

Musím uznat, že značka Renault mě cliem mile překvapila. Clio si umím představit v naší flotile, ve srovnání s ostatními vozidly této třídy je plně konkurenceschopné“.

 

 

Galerie