Renault Kadjar

Většina vozidel s pohonem 4x4

Vozový park společnosti ELEKTROTRANS a.s. je velice pestrý. Skládá se z více jak stovky dopravních a mechanizačních prostředků. Jedná se hlavně o nákladní, osobní a dodávková vozidla, přičemž většina vozidel je s pohonem všech kol.

Poměrně zastoupeným je například Suzuki Grand Vitara a pro přepravu více osob v lehčím terénu je to potom VW Transportér 4Motion.

Většina vozidel byla pořízena formou finančního leasingu. To se ale postupně mění a společnost k nákupu automobilů využívá své finanční prostředky. Podle Vladimíra Kalivody je tento systém pro společnost ekonomicky výhodnější.

Společnost ELEKTROTRANS a.s. je dodavatel komplexních služeb v oblasti přenosu a distribuce elektrické energie. Mezi hlavní činnosti patří projekce, inženýring, výstavba, opravy a rekonstrukce vedení s rozvodem na hladinách napětí VVN 110, 220, 400 kV.

Na trhu působí již 18. rokem a před dvěma lety se stala součástí skupiny VINCI, která má aktivity v mnoha průmyslových odvětvích.

Chcete se také zúčastnit soutěže Manažer testuje? Zaregistrujte se.
Z došlých registrací vybereme řidiče, kteří budou moci nejnovější modely týden testovat. V dohodnutém čase vám vůz dovezeme až do firmy a v pondělí zase odvezeme. K dispozici budete mít plnou nádrž paliva.
 

Hodnocení manažera

„V běžném provozu na zpevněných komunikacích, případně i na určitých typech nezpevněných cest má vozidlo nadprůměrné jízdní vlastnosti. Drží směr i ve větších rychlostech a okamžitě reaguje na potřebnou změnu. Do těžšího terénu se ale moc nehodí, což určitě ani není smysl tohoto modelu.

Je škoda, že v nabídce nejsou objemnější vznětové agregáty. Nemile mě překvapila pružnost nejvýkonnější vznětové šestnáctistovky především v nízkých otáčkách. Zvláště v terénu nebo při tahání přívěsů by byl výkonnější motor na místě. Spotřeba je myslím přímo úměrná výkonu motoru, takže se nedá říci, že se jedná o výjimečně úsporné vozidlo. Motor měl ale málo ujeto, a tak se tento parametr jistě zlepší.

Mile mě překvapila bohatá bezpečnostní výbava a to i u nejlevnějších verzí. Velice dobře funguje systém Start/Stop, který navíc lze jednoduše deaktivovat. Použitá elektronika je na velmi vyspělé úrovní. Například parkovací asistent včetně kamery je velmi praktický a přehledný.

Vozidlo splňuje požadavky pro některé pracovní pozice v naší společnosti, pro které bych je také doporučil. Zejména pro potřebu většího poměru jízd po zpevněných komunikacích a občasném provozu v lehčím terénu je zcela vyhovující.“

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Kadjar je dalším představitelem již dnes velmi rozšířeného segmentu kompaktních SUV. Vychází z velmi úspěšného vozu Nissan Quashqai a v heirarchii značky Renault vyplňuje mezeru mezi crossoverem Captur a větším modelem Koleos.

Renault se netají tím, že systém pohonu všech kol byl převzat od aliančního partnera Nissan. Na to ostatně odkazuje i název systému – All mode 4x4-i, který je shodný jako u qashqaie. Systém nabízí tři jízdní režimy, které se přepínají pomocí otočného kruhového ovladače na středovém tunelu. V základu je kadjar dvoukolkou s pohonem předních kol. Mód Auto však v případě prokluzu předních kol připojí i zadní nápravu, kam umí poslat až 50 % točivého momentu. Kadjar se díky vysoké světlé výšce podvozku (200 mm) a zajímavým nájezdovým úhlům (18° vpředu a 28° vzadu) terénu rozhodně nezalekne.

Z motorové nabídky je možné vybírat mezi benzinovým 1.2 TCe/96 kW (od 464 900 Kč), nebo vznětovým 1.5 dCi/81 kW (od 544 900 Kč) a 1.6 dCi/96 kW, který jako jediný může pohánět všechna čtyři kola (4x4 od 634 900 Kč).