Holding LESS využívá formu operativního leasingu

Společnost LESS & FOREST s.r.o. je dceřinou společností společnosti LESS a.s., která působí na trhu již přes 20 let. Hlavní činností je poskytování služeb v oblasti lesnictví. Holding LESS v současnosti využívá přes 260 osobních vozidel různých značek. Téměř polovinu všech vozidel zastupuje značka Škoda. Ostatní značky jsou Citroën, Ford, Mitsubishi, Nissan, Toyota.
Nová vozidla společnost pořizovala výlučně formou operativního leasingu. Z hlediska obchodní činnosti je to optimální forma užívání a financování vozidel.

 

Hodnocení flotilového manažera:

„Začnu kritikou, která pramení ze skutečnosti, že jsme už zhýčkaní přeplňovanými motory a parametry zrychlení. V testovaném vozidle byl atmosférický zážehový motor 1.6 VVT s výkonem 88 kW. Čtyřválec je na svůj objem dostatečně výkonný, ovšem využitelnost plného výkonu je k dispozici až ve vyšším pásmu otáček. Také pohon všech kol nějaké koně z výkonu motoru ubere. V praxi je pak zrychlení na IV. a V. rychlostní stupeň vláčnější. Je tedy škoda, že v nabídce není výkonnější verze motoru. Na druhou stranu spotřeba paliva je i díky delšímu převodování a nízké hmotnosti vozu příznivá. Věřím, že vznětová verze bude v tomto ohledu příjemnější díky vyššímu točivému momentu. 

Ostatní parametry však hodnotím kladně. Jízdní vlastnosti a schopnosti v terénu pro mě byly opravdu příjemným překvapením. Auto jsem otestoval při „toulkách“ lesem, kdy jsem s vozidlem zdolával kamenité a bahnité cesty nebo sjezdovku. Největší uznání za jízdní vlastnosti patří autu za jízdy na motokrosovém terénu, kam jsem jej vzal. Samozřejmě s obavou, že budu volat traktor. I když byla trať rozmoklá a těžká, nikde jsem neuvízl a vyjel i z mokrého bahna sahajícího do poloviny kol. O lehkém zdolání strmých výjezdů na motokrosařské skoky (lavice) ani nemluvě. Omezením byla jen světlá výška vozidla, ale kdo normálně jezdí na motokrosovém závodišti…
 
Při obvyklém provozu a běžném terénu je světlá výška určitě dostačující. Podvozek je spíše tuhý, což se projevovalo na terénních nerovnostech poskakováním vozidla, a to jak na motokrosařské trati, tak i na D1. Ale to je vlastně stejné. 
Také jsem ocenil systém sledování tlaku v pneumatikách, který může ušetřit nemalé finance. Při jízdě po běžné silnici došlo k defektu pneumatiky a díky tomuto systému jsem byl včas na defekt upozorněn a měl jsem dostatek času k bezpečnému odstavení vozidla ještě před zničením pneumatiky ráfkem.
Kladně hodnotím také komfort a dobré boční vedení předních sedadel – to jsem ocenil především v terénu. S vozidlem jsem najezdil přes 600 km a hodnotím ho opravdu kladně.
 
V naší flotile si tento vůz dovedu představit zejména v případech, kdy je třeba dojet lesní cestou ke strojům či vozidlům s menším servisním zásahem nebo odvozem osádky k harvestorovým uzlům. Ani u hajných s menšími nároky na zavazadlový prostor by auto nebylo špatné. Bohužel, ale větší využití zejména s ohledem na pracovní činnosti v naší společnosti není možné.“
 

Importér doporučuje:

 
Modelovou řadu automobilky Suzuki rozšiřuje nový crossover SX4 S-Cross. Ačkoliv se názvem částečně odvolává na velmi úspěšného předchůdce SX4, jde o zcela nový vůz, který doplňuje nabídku značky.

Novinka je o třídu větší než stejnojmenný předchůdce. V interiéru cestující ocení především větší prostor v oblasti kolen a téměř dvojnásobný nárůst objemu zavazadlového prostoru (z 270 na 430 litrů). S-Cross vstupuje tak do oblíbeného segmentu, kde se prodávají vozy jako Škoda Yeti, Nissan Qashqai nebo Mitshubishi ASX.

Pohon všech kol vychází koncepčně z předchůdce, je ale podstatně inovován. Na rozdíl od některých konkurentů tvářících se jako SUV nabízí SX4 S-Cross propracovaný pohon všech kol. Zcela nový systém pohonu 4x4 s názvem All Grip disponuje čtyřmi volitelnými režimy pro maximální komfort a jisté jízdní vlastnosti za každé situace. Režim AUTO zohledňuje nízkou spotřebu paliva - zadní náprava se samočinně připojuje v případě potřeby, režim SPORT zrychluje odezvu motoru na povely plynového pedálu a upravuje průběh točivého momentu pro potřeby svižné jízdy, režim SNOW je vhodný pro nezpevněné či kluzké povrchy a LOCK s uzamčeným pohonem 4x4 se hodí pro vyproštění vozu nebo náročnější terén. 
Rozumný kompromis světlé výšky umožňuje dobrou průchodnost terénem, ale zároveň vynikající jízdní vlastnosti na silnici. Řazení je přesné, s krátkou drahou. K dispozici je také samočinná bezestupňová převodovka CVT. SX4 S-Cross exceluje také v oblasti bezpečnosti, ve které se s maximálním hodnocením v nárazových testech Euro NCAP zařadil na vrchol svého segmentu.
 

 

Galerie