Miroslav Vrábík, ředitel a předseda představenstva společnosti VHS Development vyzkoušel novou Suzuki Vitaru

Pestrý vozový park

Společnost VHS Development a.s. provozuje celkem osm různých značek. Financování a výběr konkrétního modelu je vždy přizpůsoben aktuální nabídce a finanční situaci.

VHS Development a.s. je česká společnost zaměřující se na poskytování všech činností souvisejících s přípravou a realizací staveb, jejich řízení a koordinací. Svým klientům nabízí poskytnutí komplexních služeb od počátku přípravy staveb, což zahrnuje studie, odhady nákladů a termíny realizace, přes projekční práce ve všech oborech, až po vlastní realizaci staveb, jako jsou výběrová řízení, technický dozor investora a provozování.

Součástí jsou služby týkající se komplexního dotačního managementu, návrhu financování a jednání s peněžními institucemi.

 
Chcete se také zúčastnit soutěže Manažer testuje? Zaregistrujte se.
Z došlých registrací vybereme řidiče, kteří budou moci nejnovější modely týden testovat. V dohodnutém čase vám vůz dovezeme až do firmy a v pondělí zase odvezeme. K dispozici budete mít plnou nádrž paliva.
 

Hodnocení manažera

„Vitara nabízí atraktivní design a velice výhodný poměr výkon, cena. Za příjemné peníze lze získat nadprůměrně vybavené auto především v oblasti bezpečnosti, komfortu, ale i multimédií.

Příjemným překvapením pro mě byly jízdní vlastnosti. Naopak výkon motoru, respektive točivý moment atmosférického zážehového motoru byl nízký. Navíc k dispozici byla jen pětistupňová převodovka. V této souvislosti bych raději uvítal diesel, protože je pro tento typ automobilů s pohonem všech kol příjemnější. Navíc je standardně osazen šestistupňovou převodovkou. Na druhou stranu mě u testovaného zážehového motoru překvapila nízká spotřeba benzinu.

V interiéru jsou všude použity tvrdé plasty včetně přístrojové desky. To si myslím, že je škoda. Sedadla nabízejí velmi dobré boční vedení, velmi příjemný je objem zavazadlového prostoru s dvojitou podlahou.

Zcela určitě by bylo možné zařadit tento automobil mezi širší kandidáty do naší flotily. Velice rád bych ale vyzkoušel vitaru se vznětovým motorem.“

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

Místo drsňáka crossover. Asi tak lze jednoduše charakterizovat radikální přeměnu legendární terénní vitary. Japonci z ní udělali menší, žádanější crossover. Tedy jakýsi kompromis mezi vozidly SUV a MPV.

Vitara má nyní na délku jen 4175 mm a rozvor náprav 2500 mm. Základem vitary ale není nic jiného, než zkrácená platforma modelu S-Cross. V porovnání s ním má vitara o 100 mm kratší rozvor náprav a o 125 mm kratší karoserii.

Novou vitaru charakterizuje výborný, skvěle čitelný podvozek. Za příplatek něco málo přes 50 000 Kč můžete mít k dispozici pohon všech kol AllGrip, který navíc v režimu Lock umožňuje uzavřít lamelovou spojku, takže hnací síla je dělená v neměnném poměru 50:50. Elektromagnetická spojka používá na rozdíl od elektrohydraulické (Haldex, Dynamax) olej pouze k chlazení, nikoliv jako pracovní kapalinu, jež svým tlakem stlačuje lamely k sobě. Tudíž ani nevyžaduje jeho pravidelné výměny.

O pohon se starají dvě stejně výkonné šestnáctistovky. Jedna je zážehová, druhá vznětová s výkonem 88 kW. Oba motory je možné kombinovat i s pohonem 4x4. Nejlevnější vitara stojí 386 700 Kč.