Nová generace sází na moderní technologie. V nejvyšší výbavě je k dispozici 5" obrazovka v podobě tabletu.

Nová generace sází na moderní technologie. V nejvyšší výbavě je k dispozici 5" obrazovka v podobě tabletu.

Hyundai u nové generace i30 vsadil na moderní techniku a větší vnitřní prostor. Pro korejskou automobilku jde o stěžejní model, který bojuje o přední místa v nabitém segmentu nižší střední třídy.

Nové kombi tuto filosofii posouvá ještě dál a okruh zájemců hodlá rozšířit díky velmi dobrému poměru ceny a užitné hodnoty. Oproti hatchbacku nabízí vzadu více prostoru nad hlavami cestujících a znatelně objemnější zavazadlový prostor přesahující 600 litrů.

 

Zcela nové motory

Cenově se nová i30 posunula výše. Hatchback stojí stejně jako starší kombi. Za své peníze však dostanete více prostoru i výbavy. Přestože rozvor 2650 mm zůstal zachován, délka kombi narostla o 100 mm. S celkovou délkou 4585 mm je oproti hatchbacku delší o znatelných 245 mm, což se projevilo především v zavazadlovém prostoru, jehož základní objem narostl o znatelných 74 l a přiblížil se tak k vrcholu segmentu.

V nabídce pohonných jednotek se odehrálo mnoho změn, přesto základní atmosférický čtyřválec o objemu 1.4 l s výkonem 72 kW zůstává v nabídce. Novinkou je řada přeplňovaných motorů T-GDI ve dvou provedeních. První z nich je litrový tříválec s výkonem 88 kW a točivým momentem 172 Nm. Silnější verze se čtyřmi válci je dostupná také s dvouspojkovou samočinnou převodovkou DCT a poskytuje výkon 103 kW s 242 Nm točivého momentu. Zájemci o vznětový motor mají k dispozici 1.6 CRDi laděnou na 81 nebo 100 kW. Obě varianty je možné objednat také se samočinnou převodovkou.

Ke každému vozu dává automobilka pětiletou záruku bez omezení kilometrů.

 

Prostorný a nadprůměrně vybavený

Popravdě řečeno, design je ve skutečnosti daleko více zajímavý, než je patrné pouze z fotografií, na kterých více zanikají ostřejší rysy výraznějšího designu.

Již druhá generace se mohla pochlubit kvalitními materiály i dílenským zpracováním a nástupce v tomto trendu pokračuje. Přední sedačky nabízejí solidní boční vedení a díky nastavitelnému volantu v obou osách si řidič vytvoří příjemnou pozici za volantem. Přístrojová deska má v základním provedení klasické analogové přístroje. Pro vyšší verze je k dispozici digitální provedeníSupervision. Středová konzole naštěstí odolala trendu digitalizace a ponechala si zažitá tlačítka pro základní ovládání ventilace a multimediálního zařízení. Běžným uživatelům postačí i základní výbava Entry zahrnující manuální klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti nebo automatické ovládání dálkových světel.

Zadní sedadla nabízejí dostatek prostoru ve všech směrech. Zavazadlový prostor má základní objem 602 l, po sklopení opěradel hodnota naroste až na 1650 l. Pro lepší ochranu drobných věcí jeve vyšších výbavách praktický kolejnicový systém s upínacími body. Pod dvojitou podlahou je u základní verze pouze dojezdová sada. Za rezervní kolo je třeba si připlatit v rámci paketu nebo zvolit nejvyšší stupeň výbavy.

 

Galerie