Nová vlajková loď automobilky zaujme především neotřelým a extravagantním designovým jazykem KODO, který je prezentován jako "duše v pohybu." Karoserie plná prolisů působí dynamickým dojmem. Dobře tomu dává vyniknout vystouplá maska chladiče obklopená ostře řezanými světlomety s technologií LED a denním svícením. Boční partie zvýrazňuje dvojice oblých křivek vedoucí nad klikami dveří. Celkovou dynamiku podtrhuje možnost použití až 19" litých kol. Zaujmout na první pohled a připravit člověka na zážitek z jízdy - to je hlavním cílem nové Mazdy 6. K tomuto účelu byly přidány dva odstíny laku a to dynamická šedá Machine a elegantní Soul Red.

Interiér se soustředí na pohodlí a ergonomii řidiče. Nový volant díky zmenšenému airbagu a menším tlačítkům lépe padne do ruky. V případě vyhřívání, volant vykazuje rychlý náběh tepla. Sedadla jsou vybavena pamětí polohy, což umožňuje nastavení komfortního posedu pro více osob. Důraz je kladen na kvalitní dílenské zpracování a prvotřídní materiály, včetně ozdobných lišt a prošívání. Pocit luxusu umocňuje možnost koženého čalounění a audiosystém Bose s jedenácti reproduktory. Praktickou stránku zase podpoří chytře navržený systém sedadel Karakuri, který usnadňuje užívání zavazadlového prostoru. 

Za dynamickými jízdními vlastnostmi stojí především dvojice motorů s technologií SKYACTIV. Nabídka zážehových agregátů Skyactiv-G začíná na objemu 2,0 litru s výkony 145 a 165 koní. Nejsilnější varianta nabízí objem 2,5 litru a výkon 192 koní. K motorům se váže jedna zajímavost a to největší kompresní poměr na světě, který je 14:1. Vznětové jednotky Skyactiv-D zastupuje shodný blok 2,2 litru s výkony 150 a 175 koní. Zde stojí za zmínku druhý extrém v podobě nejnižšího kompresního poměru na trhu. Párování je možné se šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou. Ve verzi kombi jsou dostupné i s pohonem všech kol.

Větší požitek z jízdy umocní technologie G-Vectoring Control. Jedná se o první technologii z řady SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS, která variabilně přizpůsobuje točivý moment podle pokynů řidiče a optimalizuje nezávislé zatížení jednotlivých kol pro plynulé a pružné reakce. 

Mazda 6 také přichází s celou řadou bezpečnostních pomocníků, například asistentem pro jízdu v pruhu, upozornění na únavu řidiče, systém udržování bezpečné vzdálenosti nebo sledování mrtvého úhlu. V případě vybavení integrovaným navigačním systémem je k dispozici také sledování dopravních značek. O příjemnější jízdu se dále stará asistent rozjezdů do kopce. 

Ceny začínají na 577 900 Kč včetně DPH za Sedan s motorem 2,0 Skyactiv-G s výkonem 145 koní.