Základní cena je 1 558 480 Kč, což je o 111 320 Kč více, než kolik dáte za běžný kombík se shodným motorem

Základní cena je 1 558 480 Kč, což je o 111 320 Kč více, než kolik dáte za běžný kombík se shodným motorem

Mercedes-Benz se bránil vstoupit do kategorie tzv. terénních kombi bezmála dvě desetiletí. Během té doby se na trhu objevilo několik generací Subaru Outback, Volva XC70 a allroadů od Audi, úspěch měla a má i Octavia Scout. Konzervativní přístup k modelové politice ve Stuttgartu se změnil až v posledním desetiletí, kdy se výrazně rozšířila nabídka SUV s třícípou hvězdou. Možná není náhodou, že cena se téměř neliší od Audi A6 Allroad.

 

Imunní na oděrky

Třídílný přední nárazník má spodní část vyrobenou z černého plastu. Jeho vzhled oživuje hliníková vložka, která vytváří ten správný outdoorový výraz. Černým plastem jsou před oděrkami chráněny i podběhy, prahy a zadní nárazník. K tomu All-Terrain přidává hliníkové boční lišty a střešní ližiny. Interiér výbavového stupně Avantgarde na to navazuje dekoracemi kombinující karbon a hliník. Nechybí nerezové pedály a speciální koberce s logy All-Terrain. Výbavu si lze nakonfigurovat jako u standardního kombi, dostupné jsou všechny komfortní a bezpečnostní prvky včetně jízdních asistentů. Zde není třeba dělat žádné kompromisy.

Interiér je doslova napěchován kvalitními materiály i technologiemi

Skulina na trhu zaplněna!

Při hledání dalších mezer na trhu došlo i na terénní kombi a jako první se dočkala největší opora výrobního programu značky – třída E.

Vývoj automobilu byl usnadněn tím, že standardní třída E disponuje v příplatkové výbavě nastavitelným vzduchovým odpružením Air Body Control i pohonem všech kol 4Matic. Maximální světlá výška je tak 156 mm, tedy o 29 mm více než u standardního kombi. Z toho 14 mm připadá na pneumatiky s vyšším profilem, neboť má All-Terrain v základu 19palcová kola s pneumatikami 245/45 R19. Zbývajících 15 mm zajistí nejvyšší poloha vzduchového odpružení. Ale i tak je hodnota 156 mm vhodná jen do lehčího terénu.

Při běžné jízdě má podvozek světlou výšku 136 mm. Ve vyšších rychlostech na dálnici klesne automobil o 15 mm na 121 mm, mimo silnice nebo na polních cestách se zase o dva centimetry zvýší, a majitel tak může vyrazit i mimo cesty. V této poloze se však automobil může pohybovat pouze do rychlosti 35 km/h, po jejím překročení se světlá výška automaticky sníží na hodnotu 136 mm.

Správný outdoorový výraz podtrhuje vyšší světlá výška (až 156 mm)

Správný outdoorový výraz podtrhuje vyšší světlá výška (až 156 mm)

45:55

Pohon všech čtyř kol dělí sílu motoru prostřednictvím mezinápravového diferenciálu v poměru 45:55 ve prospěch zadních kol. Pomocí lamelové spojky u zadního diferenciálu pak systém dokáže přenést více točivého momentu na pravé nebo levé zadní kolo s lepší trakcí, což může výrazně pomoci při rozjezdu automobilu v komplikovaných podmínkách.

Stejně jako všechny modely třídy E disponuje také All-Terrain systémem Dynamic Select, který umožňuje nastavit několik jízdních režimů. Zde je navíc stejně jako u třídy G mód All-Terrain s upravenou trakcí a odlišným algoritmem ESP a ASR. Při jízdě mimo silnici můžete na širokoúhlém středovém displeji sledovat údaje pro jízdu v terénu. Nechybí například úhel natočení předních kol, náklon karoserie či světlá výška. 

 

Cena startuje na 1,5 milionu

Svou kariéru startuje All-Terrain pouze s jedinou motorizací E220d. Pod přední kapotou najdete podélně uložený vznětový čtyřválec nové generace o zdvihovém objemu 1950 cm3 a výkonu 143 kW kombinovaný s devítistupňovou samočinnou převodovkou 9G-Tronic. Splnění emisní normy Euro 6 v případě oxidů dusíku (NOX) zajišťuje katalyzátor SCR, který pro svůj provoz potřebuje kapalinu AdBlue. Na stovku z klidu to těžké kombi zvládne za 8,0 s, může jet rychlostí až 231 km/h a přitom by si v kombinovaném režimu mělo vystačit s 5,2 litry na 100 km. Časem by měla nabídku rozšířit ještě varianta E350d poháněná vznětovým šestiválcem 3,0 litru o výkonu 190 kW. Se zážehovými motory se nepočítá vůbec.

Zatím jediná varianta E220d 4 Matic přijde na 1 558 480 Kč. Výbava odpovídá stupni Avantgarde. V základu dostanete sedm airbagů, přípravu pro navigaci, diodové přední světlomety High Performance, sadu na opravu pneumatik, zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40, servisní služby Mercedes connect me, dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektrické ovládání pátých dveří, elektricky ovládaná přední sedadla nebo vzduchový podvozek. Není bez zajímavosti, že u standardní verze byste za vzduchový podvozek museli připlatit znatelných 48 000 korun. Vedle standardně dodávané výbavy existuje také řada balíčků, které lze získat bez příplatku. Řeč je například o sadě Business s parkovacím asistentem, navigací a vyhříváním předních sedadel, sadě Premium s hlídáním slepého úhlu a touchpadem pro ovládání infotainmentu nebo linii Avantgarde pro exteriér a interiér.

Mercedes-Benz E 220d 4Matic All-Terrain
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Zdvihový objem 1950 cm3
Převodovka samočinná 9.stupňová
Výkon 143 kW
Točivý moment 400 Nm
Max. rychlost 232 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 8 s
Komb. spotřeba 5,1 l/100 km
Základní cena 1 558 480 Kč

 

Galerie