Q2 se tvarem a koncepcí ostatním audi vymyká

Q2 se tvarem a koncepcí ostatním audi vymyká

Designéři Audi se odvázali. I když to možná na fotografiích až tak nevynikne, design je v celkovém pojetí daleko odvážnější, než u Audi bývá zvykem. I když výrobce tvrdí, že je Q2 díky atypické konstrukci obtížné zaškatulkovat do běžných automobilových tříd, podle nás je tato novinka typickým představitelem třídy crossoverů. Jak navíc naznačuje jeho označení, je z celé rodiny poloterénních „audin“ nejmenší. S délkou jen 4191 mm je o 197 mm kratší než Q3. Ve srovnání s konvenčními modely je pak zařazen někde mezi malou A1 (3973 mm) a kompaktní A3 (4241 mm).

Q2 staví na nejmodernějších technologiích. Konstrukce karoserie využívá ve velkém rozsahu vysokopevnostních ocelí, což se pozitivně projevilo na hmotnosti vozu, která činí u základního provedení této řady jen 1205 kg. Na příznivé spotřebě paliva má nemalý podíl i zdařilá aerodynamika (součinitel odporu vzduchu Cx = 0,30).

Malý zvenku, velký uvnitř

Při nevelkých vnějších rozměrech je vnitřní prostor nadprůměrný a velmi dobře odhlučněný. Zadní sedadla nenabízejí žádnou zázračnou variabilitu. Nelze je posouvat ani měnit sklon opěradel, což je s ohledem na třídu crossoverů škoda. Sklon opěradel je sice kolmější, komfort cestování to ale nekazí. Zdřímnutí je při delších cestách ale obtížnější. Sedáky jsou příjemně vysoko nad podlahou (38 cm) a tak podpírají stehna cestujících v celé délce. Prostor pro kolena je solidní i díky dostatečně dlouhému rozvoru (2601 mm). Téměř se vyrovná většímu modelu Q3. Vhod přijde prostor pod předními sedadly, a to i v případě, kdy jsou přední sedadla v nejnižší poloze. Lze tak bez obav zastrčit nohy pod sedadla i v rozměrné obuvi, což snižuje prostorové nároky v oblasti nohou.

VNITŘNÍ ROZMĚRY V MM

Šířka interiéru v úrovni loktů/ramen/skel          vpředu 1460/1420/1510
vzadu 1440/1370/1480
Prostor pro nohy vpředu/vzadu (tzv. míra komfortu) 1100/560
D/š/h ložné plochy bez sklopených a se sklopenými opěradly 780/1000/590 a 1390/1000/590
Prostor nad předním/zadním sedákem 1030/960
Výška předního/zadního sedáku nad zemí 300/380

Překvapivý zavazadlový prostor

Zavazadlový prostor nabízí v základním uspořádání 405 l, což je v této třídě nadprůměrná hodnota. Nepřekvapí ale ani tak svou délkou jako spíš hloubkou. Disponuje dvojitou podlahou a v nejnižší poloze je pod platem úctyhodných 59 cm!!! Otvor pro rezervu byl prázdný, a tak bylo možné využít i tento objem. Hloubka v tomto případě představovala 85 cm. Takovou „jámu“ nikdo nenabízí. Hloubka tak znatelně překoná délku (750 mm). Po sklopení opěradel lze využít rovnou ložnou plochu dlouhou 139 cm. To je v této třídě také jedna z nejlepších hodnot. Přístup trochu kazí jen vyšší nakládací hrana, která se nachází 75 cm nad vozovkou. Jako praktické se jeví háčky na zavěšení tašek.

Po sklopení opěradel je délka ložné plochy 139 cm

Po sklopení opěradel je délka ložné plochy 139 cm

Z krajních rejdů jen dvě otáčky volantu!

Ihned po rozjetí si všimnete příjemně strmého řízení - kolem středové polohy velmi přesného a ne přehnaně strmého, a tak není potřeba auto stále někam řídit. Tak strmé řízení nemají ani Alfy Romeo, které jsou tím pověstné. Při pohledu do ceníku zjistíte, že Audi Q2 je tímto progresivním řízením vybavováno automaticky. Není tedy potřeba nic připlácet.

Jízdní vlastnosti jsou sebevědomé a jisté i na vozovkách s velmi špatným povrchem. S pohonem všech kol Quattro se Audi Q2 navíc chlubí čtyřprvkovou zadní nápravou. Na přání lze získat systém řízení jízdní dynamiky Audi Drive Select a nastavitelné adaptivní tlumiče. Dvoustupňový elektronický stabilizační systém obsahuje selektivní rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola a režim Offroad. Bezpečnou jízdu i mimo silnice se zpevněným povrchem umožňuje solidní světlá výška 145 mm.

Téměř okamžitě po rozjetí si lze všimnout ještě jedné přednosti - extrémně přesného řazení, které se pohybuje v jasně definovaných, krátkých drahách. K přeřazení stačí páku posunout jen o 12 cm!

 

Konektivita a elektronické systémy

Asi jsme v redakci staromódní, ale konektivita automobilů nás nechává zcela chladnými. Jsou samozřejmě zákazníci, kteří ji řadí před jízdní vlastnosti, nebo dokonce i bezpečnost. Takové nová Q2 nezklame. V nabídce je proto nejmodernější multimediální dotykový displej MMI s úhlopříčkou až 8,3 palce a funkcí LTE pro připojení k internetu, box pro bezdrátové připojení mobilního telefonu, špičková audiosouprava Bang & Olufsen, head-up displej a Audi virtual cocpit. Multimediální systém lze velmi intuitivně ovládat také pomocí tlačítek a otočného ovladače na středovém panelu. Nechybí ani bohatá nabídka asistenčních systémů.

 

Překvapivá spotřeba benzinu

Testovali jsme verzi s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 1.4 TFSI. Přestože se jednalo o verzi s pohonem předních kol, byla spotřeba překvapivě nízká a oproti vznětovému motoru 2.0 TDI vyšší jen o 1,3 l/100 km. Dlouhodobou spotřebu lze bez problémů udržet do 7 l/100 km.

Pro pohon Audi Q2 je jinak určena šestice motorů – tři benzinové a tři vznětové. Nejsilnější motory se dodávají výhradně se samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Cena nejlevnější tříválcové verze 1.0 TFSI se základní výbavou činí 584 900 Kč. Špičku nabídky celé modelové řady tvoří Q2 2.0 TDI Quattro s výkonem 140 kW a samočinnou převodovkou, která se standardní výbavou přijde na 899 900 Kč.

NAMĚŘENÁ SPOTŘEBA PALIVA V RÁMCI TESTU (L/100 km)

Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
7,4/5,7 5,4/7,4 6,8

Cena prémiová, provoz ale není drahý

Ceníková cena modelu Q2 není nejnižší. Startuje na částce 584 900 Kč s DPH, ale jen s motorem 1.0 TFSI/85 kW a pohonem 4x2. Pokud budete pokukovat po svižnějších verzích (1.4 TSI 110 kW, 648 900 Kč), nebo dokonce po verzi 4x4 (od 841 900 Kč), musíte podstatně připlatit. V rámci flotilových cen je ale samozřejmě možné o ceně jednat.

Audi Q2 1.4 TSI
TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec pohání přední kola. Zdvihový objem 1395 cm3, největší výkon 110 kW při 5000-6000 1/min, největší točivý moment 250 Nm při 1500-3500 1/min. Šestistupňová, ručně řazená převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4191/1794/1508 mm, rozvor 2610 mm.
Objem zavazadlového prostoru 405/1050 l.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1340/490 kg, hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1700/670 kg.
Výkony Největší rychlost 208 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 s, spotřeba paliva 6,6/4,7/5,4 l/100 km.
CENA 648 900 Kč s DPH

Servis i ceny náhradních dílů jsou sympatičtější. Počítat je možné se servisním intervalem 30 000 km. Po ujetí 210 000 km vyjde servis na necelých 60 000 Kč. Průměrná cena jedné servisní kontroly vyjde na 8400 Kč.

CENY VYBRANÝCH NÁHRADNÍCH DÍLŮ

Náhradní díl Cena v Kč s DPH
Přední brzdové kotouče (sada – 2 ks) 5330
Brzdové desky – přední (sada) 2732
Čelní sklo 6868
Přední levý světlomet halogenový – kompletní 8537
Zadní skupinová svítilna – kompletní 8485
Přední nárazník – kompletní  8772
Zadní nárazník – kompletní 10 868
Levé zpětné zrcátko, sklopné – kompletní 8749
Levý přední blatník 5987

ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAX

Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota
30 000 km 3 roky 57,00 %
90 000 km 3 roky 51,74 %
150 000 km 3 roky 45,70 %
210 000 km 3 roky 39,70 %

CELKOVÉ HODNOCENÍ

KLADY ZÁPORY
Jízdní vlastnosti i komfort Ceny s pohonem quattro
Na Audi odvážný design Spodní část palubní desky a výplně dveří z  plastu
Provozní náklady  

Galerie