Ford je v oblasti TCO tradičně velmi silný. Provozní náklady sice nejsou tak rozdílné jako v minulosti, kdy byl transit v tomto ohledu ikonou, nicméně i přes rozsáhlé investice do obnovy portfolia užitkových automobilů jsou fordy stále provozně levnými automobily. Podle čísel, která máme k dispozici, nelze tvrdit, že by se TCO u užitkových fordů zvyšovalo. Spíš se vyostřila konkurence, která výrazně zlevnila. Větší rozdíl mezi značkami spíš hledejme ve spolehlivosti a celkové životnosti. A právě v tomto ohledu je Ford silný.

Transit Connect a Tourneo Connect jsou stavěné skutečně pro náročný provoz a hravě zvládnou i dlouhodobější přetěžování automobilů, což předchozí generace jen potvrzuje. Mimochodem Transit Connect může nyní nabídnout verzi s nosností až 1000 kg, nebo objem nákladového prostoru až 3,7 m3 (při využití flexibilního nákladového prostoru vpředu je to dokonce 4,4 m3), což je v této třídě malých dodávek rarita.

CELÝ TEST NAJDETE V TIŠTĚNÉ VERZI MAGAZÍNU BC Č. 6/2013

Servisní intervaly jsou nastaveny po 30 000 km, což je příjemné, a náklady na povinný servis podstatně snižují. Výměna rozvodového řemene je u vznětového motoru předepsána až po ujetí 250 000 km nebo 10 letech provozu. Navíc cena potřebných dílů vyjde na 1020 Kč, i s prací tak nezaplatíte více jak 2500 Kč. 

Snad jedinou připomínkou jsou ceny některých dílů. Čelní sklo je díky velké ploše poměrně drahé (7850 Kč s DPH), stejně tak jako přední světlomety (7050 Kč s DPH). Ostatní ceny nevybočují z cen standardních pro značku Ford. 

 

Variabilita prostoru s drobnými výhradami
Užitkový Transit Connect i velkoprostorový Tourneo Connect překvapí skvělými jízdními vlastnostmi, přesným strmým řízením a příjemnou citlivostí kolem středové polohy volantu. Přesné a snadné je také řazení. Velkoprostorový Tourneo Connect navíc překvapí celkovým odhlučněním interiéru. Při vyšší stavbě karoserie nás překvapila především nízká hladina aerodynamického hluku. Užitkový transit Connect příliš nezaostává. Díky absenci čalounění nákladového prostoru se ale zvuk přenáší právě z tohoto prostoru. I u tohoto automobilu je ale celkové odhlučnění velmi dobré.

Určité výhrady máme jen k nižší variabilitě zadních sedadel. Ty je sice možné sklopit, nebo z vozu vyjmout, nelze je ale posouvat, nebo u opěradel měnit sklon.

Výjimkou je třetí řada sedadel ve verzi Grand. Tato sedadla lze posouvat a polohovat opěradlo. Díky nízko umístěným sedákům ale vyhoví spíš dětem nebo menším postavám. Verze Grand má ve srovnání s běžnou verzí Tourneo Connect rozvor delší o znatelných 40 cm. Díky tomu je ve druhé řadě sedadel o 10 cm více prostoru pro kolena cestujících a prostor za druhou řadou sedadel je větší o téměř 30 cm.

 

Vznětové motory budou dominovat
Na výběr jsou zajímavé úsporné motory. Kromě vznětových motorů 1.6 TDCi o výkonech 55 kW, 70 kW nebo 85 kW, je k dispozici i revoluční a námi vícekrát opěvovaný zážehový přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost/74 kW, nebo čtyřválec 1.6 EcoBoost/110 kW.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE FPRD TOURNEO CONNECT 1.6 TDCI

MOTOR, PŘEVODOVKA Vpředu napříč uložený vznětový čtyřválec pohání všechna kola. Zdvihový objem 1598 cm3, výkon 70 kW při 3600 1/min, točivý moment 230 Nm při 1500-2000 1/min. Pětistupňová, ručně řazená převodovka.
ROZMĚRY Vnější rozměry (D/Š/V): 4418/1835/1854 mm, rozvor 2662 mm (3062 mm verze Grand). Objem zavazadlového prostoru se sklopenými sedadly
2,41 m3.
HMOTNOSTI Pohotovostní/užitečná hmotnost 1458/587 kg, hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1200/750 kg.
VÝKONY Největší rychlost 160 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h 14,7 s město/mimo město/kombinace 5,5/4,5/4,9 l/100 km.
CENA 429 429 Kč s DPH

NAMĚŘENÁ SPOTŘEBA PALIVA V RÁMCI TESTU (L/100 KM)

Město Mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h
6,1 5,1 4,8/7,0

CENY VYBRANÝCH NÁHRADNÍCH DÍLŮ VČETNĚ DPH

Náhradní díl Cena v Kč s DPH
Olejový filtr 368
Vzduchový filtr 480
Přední brzdové kotouče 2020
Brzdové desky – přední 2780
Čelní sklo 7850
Přední levý světlomet – kompletní 7050
Zadní skupinová svítilna – kompletní 1200
Stírací lišty předního skla 1900
Levé zpětné zrcátko, sklopné – kompletní 2970
Levý přední blatník 3370

CELKOVÉ HODNOCENÍ

KLADY ZÁPORY
Jízdní vlastnosti, komfort cestování, užitné vlastnosti, bytelná konstrukce Nižší variabilita sedadel druhé řady, nízká hmotnost brzděného přívěsu

 

Galerie