Přestože každá generace wolfsburgského bestselleru za těch bezmála 40 let většinou stanovovala nové standardy ve svém segmentu, design byl většinou velmi konzervativní a v podstatě představoval evoluci svého předchůdce. Této filosofie se pochopitelně drží i „sedmička“, což prozrazuje především typický boční profil s extrémně tlustým zadním sloupkem. Světlomety i zadní sdružená světla pomocí technologie LED dále rozvíjejí téma, které otevřela již šestá generace, ale celá karoserie se snížila téměř o 3 cm a rozšířila o 1,3 cm. Přední náprava se pak posunula o 4,3 cm dopředu a celý rozvor se prodloužil o 5,9 cm. Tím dostal nový golf oproti svému předchůdci úplně jiné proporce a zlepšilo se také rozložení hmotnosti, což je potěšující zejména u modelů s těžšími vznětovými motory.

 

CELÝ TEST NAJDETE V TIŠTĚNÉ VERZI MAGAZÍNU BC Č. 6/2012

Jako stavebnice

Za to všechno může nová platforma MQB, na které již jezdí Audi A3 třetí generace a týká se i Octavie III či SEATu Leon III. Nový přístup ke konstrukci automobilů ze strany koncernu umožňuje vyrábět jednotlivé modely jako stavebnici s různými rozchody a rozvory a měnit jen určité prvky podle toho, jaké motorizace jsou pro danou variantu určeny. U golfu je možné mít vzadu buď víceprvkové zavěšení multilink, nebo jednodušší zadní nápravu s vlečenými rameny spojenými torzně pružnou příčkou, která je určena pro varianty s výkonem motoru do 90 kW, a tak ji najdeme na drtivé většině prodaných vozidel.

Hned prvních 20 km, které jsme s novým golfem absolvovali, nás přesvědčilo o tom, že jízdní vlastnosti golfu jsou jisté a komfortní. Automobil jsme neměli možnost dostat na limit, a tak nemůžeme ani hodnotit, zda jednodušší zadní náprava plní své povinnosti tak, jak má, což však platí pro převážnou většinu uživatelů.

Pokud budete chtít, můžete si připlatit za adaptivní tlumení DCC druhé generace, sportovní podvozek snížený o 15 mm nebo hitech prvky aktivní bezpečnosti. Chybět nebude ani verze s pohonem všech kol 4Motion. V opačném případě pak jsou i ty nejlevnější modely vybaveny stabilizačním systémem ESC, sedmi airbagy, funkcí automatického brzdění při vícenásobných kolizích, elektronickým závěrem diferenciálu XDS, varováním při ztrátě tlaku vzduchu v pneumatikách, režimem rekuperace a systémem Start/Stop. Zajímavostí pro vozové parky, kdy automobil putuje z ruky do ruky, je hrdlo palivové nádrže s ochranou proti načerpání nesprávného paliva (pro vznětové motory).

 

Nové motory
Kromě nové platformy přichází golf také se zbrusu novou řadou pohonných jednotek EA211 a EA288. Ty mají podobné výkonové parametry jako jejich předchůdci, avšak díky novým technologiím a materiálům nabízejí mnohem úspornější provoz (v průměru o 23 %).
Za pozornost stojí zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 103 kW, který může disponovat samočinným odpojováním válců (ACT), a může se proto pochlubit kombinovanou spotřebou 4,7 l/100 km (emise CO2 109 g/km).

U vznětových motorů se podařilo lehce snížit spotřebu (v průměru o 0,2 l). Vrchol úspornosti představuje čtyřválec 1.6 TDI v novém VW Golf BlueMotion o výkonu 81 kW, který si v kombinovaném cyklu vystačí s 3,2 litry nafty na 100 km (emise 85 g CO2/km). 

 

Prémiový interiér
Za volantem sedmé generace golfu jsme se cítili přesně tak, jak jsme očekávali - dobře a v podstatě okamžitě „jako doma“. Sedadla (vyzkoušeli jsme provedení Comfortline) byla tvrdší, ale pohodlná a do určité míry i lehce sportovní, i když jejich opora při ostřejším průjezdu zatáčkou má své hranice. Seřiditelnost sedadla řidiče a volantu je tak rozsáhlá, že optimální polohu za volantem najde každý.

Zatímco design se nijak zásadně oproti šesté generaci nikam dál neposunul, uvnitř nelze nevnímat úplně novou kvalitu, což jde ruku v ruce s výbavou. Středobodem interiéru je velký dotykový displej audiosystému umístěný na středovém panelu. Výbava pak nabízí prvky, na které byli dosud zvyklí pouze zákazníci ve vyšších segmentech, jakými jsou například elektricky seřiditelná sedadla s masážní funkcí.

V základu všech motorizací najdeme pěti- a šestistupňovou ručně řazenou převodovku, za příplatek je však možné získat i dvojspojkovou šesti- nebo sedmistupňovou samočinnou převodovku.

 

Aktuální cena k 14. 6. 2013

Nový golf začíná verzí 1.2 TSI (63 kW) a výbavou Trendline na částce 349  900 Kč, verze 1.4 TSI (90 kW) ve výbavě Comfortline začíná na 428 900 Kč a základní turbodiesel 1.6 TDI (77 kW) si budete muset připlatit ještě dalších 30 000 Kč. Pokud byste trvali na nejsilnějším turbodieselu 2,0 litru (110 kW), přehoupne se cena golfu přes hranici půl milionu korun. Aktuální ceník naleznete zde.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE VOLKSWAGEN GOLF VII

Verze 1.2 TSI 1.4 TSI 1.6 TDI 2.0 TDI
Počet válců/ventilů  4.4 4.4 4.4 4.4
Převodovka 5M 6M/7A 6M/7A 6M/6A
Zdvihový objem  1197 cm3 1395 cm3 1598 cm3 1968 cm3
Výkon (kW při 1/min) 63 při 4300 103 při 4500 77 při 3000 110 při 3500
Točivý moment (Nm při 1/min) 160 při 1400 250 při 1500 250 při 1500 320 při 1650
Pohotovostní hmotnost 1205 kg 1270 kg 1295 kg 1354 kg
Zrychlení 0-100 km/h 11,9 s 8,4 s 10,7 s 8,6 s
Nejvyšší rychlost 179 km/h 212 km/h 192 km/h 216 km/h
Spotřeba komb. 4,9 l/100 km 5,3 l/100 km 3,8 l/100 km 4,1 l/100 km
Cena od Kč 349 900 428 900 458 900 512 900
Délka x šířka x výška: 4255 × 1799 × 1452 mm. Rozchod: 2637 mm. Zavazadlový prostor (VDA): 380–1270 l

Galerie