Mondeo bylo už v roce 1993 pro celý svět stejné. A poslední, čtvrtá generace jde ve stejném duchu. Jde o globální model, který je stejný jak pro USA, tak i Evropu. Při jeho vývoji byl velký důraz kladen na komfort. I v nejlevnějších verzích se dočkáte skvělého odhlučnění a velmi pohodlných sedadel. Jako první Ford v Evropě může nabídnout nová, výrazně anatomicky tvarovaná sedadla s unikátní masážní funkcí Active Motion a vyhříváním, elektricky nastavitelný a vyhřívaný volant s pamětí polohy, ale i nové víceprvkové zavěšení zadních kol „Integral Link“, které zlepšuje komfort jízdy a snižuje přenos hluku a rázů při přejezdu nerovností do interiéru. Mondeo také nabízí nový komunikační systém SYNC 3 s hlasovým ovládáním plně v češtině a 8″ dotykovou obrazovkou.
KOMPLETNÍ PŘÍLOHU S MANAŽERSKÝMI VOZY NAJDETE V TIŠTĚNÉ VERZI MAGAZÍNU BC č. 2/2018 |
Neobvyklý je také výkon systému klimatizace, který dokáže ochladit interiér z 55 na 18 °C během patnácti minut. Na přání lze Mondeo dovybavit unikátními bezpečnostními pásy s integrovanými airbagy. Ty se aktivují v případě nehody, čímž se jejich plocha až pětinásobně zvětší, což minimalizuje poranění hrudníku, protože se síla při nárazu rozloží do větší plochy.
Tři motory, dvě převodovky a 4×4
Pro čtyři výbavové linie jsou k dispozici tři motory. Jeden zážehový čtyřválec 1.5 EcoBoost s výkonem 118 kW a dva vznětové čtyřválce 2.0 TDCI ve výkonových variantách 110 a 132 kW. Nejsilnější turbodiesel chybí jen v nejlevnější výbavě Trend, na oplátku je ale možné ho kombinovat jak s manuální, tak samočinnou dvouspojkovou převodovkou PowerShift nebo pohonem všech kol, který je mimochodem k dispozici po takřka pětadvaceti letech. Naposledy byl v nabídce Mondea první generace. K dispozici je ale i pro slabší turbodiesel. Po konstrukční stránce patří mezi nejnovější. Elektronicky ovládaná mezinápravová lamelová spojka v případě potřeby samočinně připojí pohon zadních kol a v extrémních případech dokáže točivý moment rozdělit mezi přední a zadní nápravu v poměru až 100 % na zadní nápravu. Aktuální průběh přenosu točivého momentu je možné sledovat na palubním počítači v režimu „Inteligentní AWD“.
Prodloužené záruky, nízké TCO
Na automobily Ford Mondeo je standardně poskytována pětiletá záruka FORD PROTECT na 5 let, nebo ujetí 120 000 kilometrů podle toho, která skutečnost nastane dříve. K tomu si lze za 12 000 Kč přikoupit ještě prodloužení záruky z pěti na sedm let nebo prodloužení na 200 000 kilometrů.
Také na servisní úkony může zákazník uzavřít smlouvu Ford Service Plan, která výrazně sníží náklady na servis. Ale i bez tohoto zvýhodnění, které do nákladů za servis a opotřebitelné díly v tabulkách nezapočítáváme, jsou celkové náklady za servis i opotřebitelné díly v segmentu střední třídy jedny z nejnižších.
NAMĚŘENÁ SPOTŘEBA PALIVA V RÁMCI TESTU (L/100 km) |
||
Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
6,6/5,3 | 4,7/6,6 | 6,4 |