Ford Tourneo Courier

Ford Transit Courier je novým, nejmenším přírůstkem do rodiny transitů a Ford Tourneo Courier zase představuje civilnější provedení a více cílí na zákazníky, kteří požadují všestranný rodinný vůz.

Také Ford Transit Courier se vyrábí jako užitkový van nebo pětidveřové Kombi Van, jakýsi kříženec dodávky a pětidveřového osobního vozu. A ani není tak malý, jak by se mohlo zdát. Uveze 650 kilogramů a vejde se do něj 2,3 m3 nákladu, což je mezi malými dodávkami nejvíce. Jeho nákladový prostor snadno pojme europaletu, nakládací plocha je dlouhá 1620 mm. Ke snadnému upoutání nákladu poslouží šest ok.

CELÝ TEST NAJDETE V TIŠTĚNÉ VERZI MAGAZÍNU BC č. 1/2015

Pětimístná civilnější verze Transit Courier Kombi Van může posloužit i jako skromnější alternativa osobního vozu. Ta má standardně boční posuvné dveře s vyklápěcím oknem vpravo, levé Ford nabízí za příplatek 7500 korun. Místo asymetrických vrat do nákladového prostoru lze za 4000 Kč objednat klasické výklopné, taktéž s vyhřívaným oknem, ale nejspíše jde o méně praktické řešení. Nákladový prostor za druhou řadou sedadel pojme 1,08 m3.

Testované Tourneo Courier na rozdíl od užitkovější verze Transit Courier nabízí plně čalouněný interiér ve stylu automobilů MPV, komfortnější naladění podvozku a velmi dobré odhlučnění. Také zde najdeme praktické posuvné zadní dveře.

VNITŘNÍ ROZMĚRY V MM

Šířka interiéru v úrovni loktů/ramen/skel          vpředu / a 1470/1370/1560
vzadu / b 1510/1440/1560
Prostor pro nohy vpředu/vzadu (tzv. míra komfortu) / c 1000/700
D/š/h ložné plochy bez sklopených a se sklopenými opěradly / d 800/1000/600 a 1350/1000/600
Prostor nad předním/zadním sedákem / e 1150/1050
Výška předního/zadního sedáku nad podlahou / f 320/370

 

Tři válce stačí

Courier lze pořídit buď s vynikajícím a úsporným zážehovým přeplňovaným tříválcem 1.0 Ecoboost o výkonu 74 kW, nebo se dvěma vznětovými čtyřválci (1.5 TDCi/56 kW/190 Nm, 1.6 TDCi/71 kW/215 Nm).

Pojďme se ale blíže věnovat testovanému litrovému tříválci EcoBoost. Bez nadsázky lze tvrdit, že je řidičsky nejpříjemnější verzí. Nezatěžuje tolik příď, zaujme charismatickým zvukem a kultivovaným chodem bez vibrací. Sílu nabírá plynule, rád se vytáčí i do vyšších otáček a rychle reaguje na pokyny plynového pedálu. Povedla se také přesná pětistupňová převodovka, která je stejně precizní jako v osobních Fordech, a dobře zvládá rychlé řazení. Absence šestého stupně díky rozumnému zpřevodování nevadí, automatickou skříň Ford nenabízí.

 

Postaven pro dlouhý život a levný provoz

Courier by měl něco vydržet, počítá se s roky náročného používání. Ford si dal práci například s tím, že 250 000krát otevřel a zavřel řidičovy dveře. S provozem dodávky souvisejí také neplánované opravy, které by měly být v případě nejmenšího užitkového vozu co nejnižší. Například zadní nárazník je složen z několika dílů, aby se po drobných kolizích nemusel měnit celý. To se ve městě, teritoriu mnoha courierů, bude určitě hodit.

Servisní intervaly jsou nastaveny po příjemných 30 000 km nebo jednom roce, což zlevňuje povinný servis. Za 210 000 km majitel zaplatí 45 500 Kč. Jedna servisní prohlídka tak vychází v průměru na 6500 Kč. Do této částky nejsou zakalkulovány další náklady spojené s přirozeným opotřebením vozidla, tedy například tlumiče, brzdové kotouče či třecí segmenty nebo tlumič výfuku. I tak jsou servisní náklady velmi nízké. Průměrná hodinová sazba se pohybuje v nižší cenové hladině (660 Kč/hod s DPH).

Ani ceny náhradních dílů nevybočují z cen obvyklých. Za výrazně dražší snad lze považovat jen přední světlomet nebo brzdové kotouče.

CENY VYBRANÝCH NÁHRADNÍCH DÍLŮ

Náhradní díl Cena v Kč s DPH
Přední brzdové kotouče 5080
Brzdové desky – přední (sada) 2900
Čelní sklo 7850
Přední levý světlomet LED – kompletní 9000
Zadní skupinová svítilna – kompletní 2750
Stírací lišty předního skla (sada) 1900
Levé zpětné zrcátko, sklopné – kompletní 3000
Levý přední blatník 3050

 

Ceny od 289 900 Kč bez DPH

Transit Courier je nyní cenově zvýhodněn a ve verzi Base 1.0 EcoBoost/74 kW stojí 299 900 Kč bez DPH. Slabší turbodiesel 1.5 TDCi se prodává za 354 900 Kč, silnější 1.6 TDCi vyjde na 369 900 Kč bez DPH.

Základní výbava obsahuje airbag řidiče, u kombi i spolujezdce a boční s okenními airbagy vpředu. Všechny couriery mají stabilizační systém ESP, regulace prokluzu kol, nouzový brzdový asistent, ochranu proti převrácení, asistent pro rozjezd do svahu a centrální zamykání.

Mnoho zákazníků by mohla zajímat prodloužená záruka na 5 let nebo 200 000 km za příplatek 25 000 Kč bez DPH. A obdobné akce a podmínky platí i pro civilní verzi Tourneo Courier. Také zde nabízí importér verzi Trend 1.0 EcoBoost/74 kW za zvýhodněnou cenu 289 900 Kč bez DPH. Nejlevnější vznětová verze 1.5 TDCi/56 kW je pak znatelně dražší, stojí 367 900 Kč bez DPH.

 

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost
TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor, převodovka Vpředu napříč uložený přeplňovaný zážehový tříválec pohání přední kola. Zdvihový objem 995 cm3, výkon 74 kW při 6000 1/min, točivý moment 170 Nm při 2800 1/min. Pětistupňová, ručně řazená převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4157/1976/1726 mm, rozvor 2647 mm. Zavazadlový prostor bez složených sedadel po střechu/po sklopení sedadel 0,708/1,656 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1317/448 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 910/635 Kg.
Výkony Největší rychlost 173 km/h, zrychlení 0 na 100 km/h za 12,5 s, spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 6,6/4,5/5,2 l/100 km.
CENA 350 779 Kč s DPH

CELKOVÉ HODNOCENÍ

KLADY ZÁPORY
Vysoké zůstatkové hodnoty Absence většího výběru zážeh. motorů
Nízké provozní náklady Ceny verzí se vznětovými motory
Spotřeba a výkon motoru 1.0  

ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAXGLASS´S

Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota
30 000 km 3 roky 52,00 %
90 000 km 3 roky 47,00 %
150 000 km 3 roky 42,00 %
210 000 km 3 roky 36,00 %

NAMĚŘENÁ SPOTŘEBA PALIVA V RÁMCI TESTU (L/100 km)

Město Mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h
7,0 5,1 5,2/7,5

 

 

Galerie