Forda Transita proslavila především spolehlivost, provozní nenáročnost a schopnost vydržet i dlouhodobější přetěžování nákladem. Před osmi až deseti lety patřil transit k nejlevnějším automobilům z pohledu nákladů na provoz. Časy se mění a konkurence v tomto ohledu znatelně zapracovala. Přesto patří transit i nadále mezi dodávky s nejnižšími provozními náklady.

Ford se proto u nové generace zaměřil i na snížení nákladů za palivo, opravy a servis, který je nyní levnější především díky prodlouženým servisním intervalům na 50 000 km nebo 2 roky. Došlo také ke zkrácení normočasů za běžnou údržbu a opravy po drobnějších kolizích, tedy při nárazech do přední a zadní části automobilu.

Ceny náhradních dílů kopírují ceny, které jsou v této třídě obvyklé. Nikterak výrazněji nevybočují z cen svých konkurentů, především Fiatu, Citroënu, Peugeotu a Renaultu. Za mírně vyšší lze označit jen brzdové třecí segmenty, čelní sklo a světlomety. Konkrétní ceny jsou uvedeny v příslušné tabulce.

 

CELÝ TEST NAJDETE V TIŠTĚNÉ VERZI MAGAZÍNU BC č. 3/2014

Větší všestrannost

Nákladový prostor modelu Van se ve srovnání s předchozí generací zvětšil
o 11 % a nabízí několik inovativních řešení pro snadnější upevnění nákladu a manipulaci s ním. Zvětšily se dveřní otvory, boční měří nyní 1300 mm, což je nejširší rozměr v dané třídě. Díky tomu se zjednodušila manipulace nákladu s vysokozdvižným vozíkem. Tranzit je k dispozici ve třech délkách karoserie (5531, 5981 a 6704 mm), dvou rozvorech, dvou výškách střechy a několika nosnostech. Celková hmotnost největších verzí dosahuje až 4,7 t, vyšší je nyní také nosnost.

Objem nákladového prostoru je u nejkratší verze L2 se standardní střechou
10 m3, převeze čtyři europalety a vejdou se do ní předměty o délce až 3 m. Střední rozvor L3 převeze také 4 europalety, naložit je ale možné předměty o délce až 3,5 m. Největší Jumbo Van odveze až 15,1 m3 nákladu, 5 europalet nebo předměty dlouhé až 4,2 metru.

V závislosti na délce vozu jsou k dispozici dvě různé výšky střechy. Nižší H2 nabízí výšku nákladového prostoru 1886 mm (1786 mm: u verze se zadním pohonem) a vyšší verze H3 se chlubí hodnotou 2125 (2025 mm: u verze se zadním pohonem).

Oka pro upevnění nákladu jsou umístěna na bocích a nepřekážejí nákladu na podlaze. Pro lepší údržbu je podlaha pokryta omývatelnou krytinou až do 10 cm výšky na bočnicích. Nečistoty je tak možné snadno vymést ven díky zcela rovné podlaze až ke dveřním otvorům. V případě potřeby je možné podlahu vystříkat tlakovou vodou a nechat ji bez obav vytéct.

 

Moderní technologie

Unikátní technologií v této třídě je automatické tísňové volání, které v případě dopravní nehody zprostředkuje spojení s dispečinkem záchranného systému. Další technologie, kterými bude transit disponovat, je např. adaptivní tempomat s detektorem bezpečné vzdálenosti, systém pro varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování bdělosti řidiče, monitorování tlaku v pneumatikách, statická odbočovací světla nebo zadní parkovací kamera s asistentem pro připojení přívěsu.

Ve výbavě je také nejmodernější elektronický stabilizační systém ESP s inovativními funkcemi, jako např. ochranou proti převrácení, adaptací na změnu zatížení, stabilizací přívěsu nebo asistentem pro rozjezd ve svahu.

 

K dispozici také pohon všech kol

Transit je jediným vozem v segmentu, který je nabízen s výběrem tří konfigurací pohonu: s předním pohonem, se zadním pohonem a s pohonem všech kol. Vznětové motory 2.2 TDCi jsou nyní znatelně modernizované a podle druhu přeplňování disponují výkony 74, 92 a 114 kW. Při vývoji motorů byl kladem důraz na vysoké hodnoty točivého momentu. Všechny verze jsou vybavené šestistupňovou, ručně řazenou převodovkou.

Transit je na českém trhu k dispozici od března. Do prodeje se dostanou nejprve verze Van, podvozek s jednokabinou a Bus M2 pro 14 až 18 osob. Na podzim pak budou následovat verze Double Cab-in-Van (DCiV), Kombi a Kombi Van, stejně jako šasi s dvojkabinou. Verze podvozek budou od podzimu k dispozici i v provedení „SuperJumbo“ pro 5metrové nástavby.

 

Ford Transit Van L2H2
TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor, převodovka Vpředu napříč uložený vznětový přeplňovaný čtyřválec pohání přední kola. Zdvihový objem 2967 cm3, největší výkon 74 kW při 2750-3500 1/min, největší točivý moment 315 Nm při 1300-2000/min. Šestistupňová ručně řazená převodovka. 
Rozměry Vnější rozměry 5531/2059/2490 mm, rozvor 3300 mm. Nákladový prostor 9,3 m3.
Hmotnosti Pohotovostní/užitečná hmotnost 1959/941 kg.
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2700/750 kg.
Výkony Největší rychlost 142 km/h, spotřeba paliva 8,4/6,9/7,5 l/100 km.  
CENA 659 450 Kč s DPH (544 379 Kč s DPH: zaváděcí cena do 30. 6.)

CELKOVÉ HODNOCENÍ

KLADY ZÁPORY
Náklady na servis a údržbu Ceny objemnějších verzí
Zaváděcí cena jen 449 900 Kč bez DPH Ceny některých příplatkových výbav
Bohatý výběr pohonů: přední, zadní, 4x4 Systém pro snadnější rozjezd do kopce vyžaduje větší přidání plynu
Bohatý výběr druhů karoserií  

ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAXGLASS´S

Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota
30 000 km 3 roky 48,30 %
90 000 km 3 roky 43,80 %
150 000 km 3 roky 39,20 %
210 000 km 3 roky 35,10 %

NAMĚŘENÁ SPOTŘEBA PALIVA V RÁMCI TESTU (L/100 km)

Město Mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h
8,8 7,7 7,2/11,1

CENY VYBRANÝCH NÁHRADNÍCH DÍLŮ

Náhradní díl Cena v Kč s DPH
Olejový filtr 330
Vzduchový filtr 420
Přední brzdové kotouče 2250
Brzdové desky – přední 2710
Čelní sklo 10 165
Přední levý světlomet – kompletní 6560
Zadní skupinová svítilna – kompletní 4520
Stírací lišty předního skla 897
Levé zpětné zrcátko, sklopné – kompletní 4775
Levý přední blatník 4370

 

Galerie