Peugeot Boxer

Peugeot Boxer se po designové stránce inspiroval svým kompaktním modelem 308. Kromě vzhledu byla pozměněna také technika včetně motorů. Zcela nová je řada asistenčních elektronických systémů. Nízké provozní náklady jsou velkou výhodou předchozích generací, na kterých boxer staví i nadále.

 

CELÝ TEST NAJDETE V TIŠTĚNÉ VERZI MAGAZÍNU BC č. 5/2014

Servisní intervaly po 48 000 km nebo dvou letech

Peugeot se v posledních letech zaměřil výrazně na flotilové zákazníky, kterým více naslouchá, a tak se v rámci faceliftu řada úprav promítla i do zjednodušení servisních postupů, což snižuje náklady za práci především při běžném servisu nebo za opravy při menších nehodách.

Servisní intervaly jsou nastaveny velice rozumně, po 48 000 km nebo dvou letech. Záleží, co nastane dřív. Pokud se bude boxer používat ve ztížených podmínkách, jsou intervaly zkráceny na 30 000 km nebo jeden rok. Každá lichá prohlídka stojí 7850 Kč s DPH, sudá pak 8600 Kč s DPH. Největší částku zaplatí uživatel každých 144 000 km, kdy je nutné měnit rozvodový řemen. Cena vyjde na 5890 Kč s DPH. Majitel boxera tak za 210 000 km zaplatí jen 38 800 Kč. Do těchto cen nejsou zakalkulovány další náklady spojené s přirozeným opotřebením vozidla.

 

Posádce více komfortu

Interiér je kompletně přepracovaný. Zcela nová je přístrojová deska i sedadla, která mají nabízet znatelně větší komfort i u nejlevnějšího provedení.

Peugeot vedle nich vyzdvihuje i řadu úložných prostorů, držák nápojů zabudován ve středové konzole a multifunkční držák uprostřed přístrojového panelu, který je vhodný pro tablety, chytré telefony či papírové formuláře. Z opěradla prostředního sedadla lze vyklopit praktický stolek na notebook nebo různé doklady.

K pohodlí řidiče a jeho případných spolucestujících má přispět přepracovaný systém vytápění a klimatizace. Všechna autorádia jsou nyní standardně vybavena MP3 přehrávačem a rozhraním Bluetooth. Vrcholné verze pak nabízejí multimediální systém s pětipalcovou barevnou dotykovou obrazovku, couvací kameru, zabudovanou navigaci, handsfree s funkcí čtení zpráv a digitální rádio DAB.

 

K dispozici až 17 m3

Důkladná modernizace přinesla i novinky v oblasti konstrukce, které zvyšují tuhost karoserie. Přepracován byl i brzdový systém s většími brzdovými kotouči a zavěšení kol, i když vpředu je i nadále použita náprava typu McPherson a vzadu tuhá náprava odpružená listovými pery, která ovšem využívá kompozitní materiály. Díky všem změnám provedeným na karoserii a podvozku se může boxer pochlubit nejvyšší celkovou hmotností přes 4,4 tuny a užitečnou hmotností přes 2,1 tuny u dodávek s jednomontáží na zadní nápravě. Další plusové body sbírá boxer za šířku nákladového prostoru (187 cm) a šířku mezi podběhy kol (142 cm).

Boxer nabízí velice zajímavou rozličnost tvarů karoserie. K dispozici jsou 4 délky (L1, L2, L3 a L4), 3 rozvory (300 cm, 345 cm a 404 cm) – a 3 výšky (H1, H2 a H3). Celkem je v nabídce 8 tvarů karoserie s nákladovým prostorem od 8 do 17 m3, přičemž největší předchůdce měl objem 14 m3.

 

Čtyřválec 2.2 je připraven na Euro 6

Výrobce se v rámci faceliftu zaměřil také na motory. Zákazník může vybírat ze čtyřválců objemu 2,2 a 3,0 litru. Verze 2.2 HDI se díky rozdílné úrovni přeplňování nabízí s výkony 81, 96 a 110 kW. Třílitrový čtyřválec nabízí 130 kW a 400 Nm. Hodí se tak pro verze s velkým objemem nákladového prostoru. Nejvíce konstrukčních změn proběhlo na motoru 2.2. Účelem bylo připravit motor na příchozí přísnou emisní normu Euro 6 a zvýšit životnost některých komponent. Vstřikovače jsou tentokrát značky Continental. Pracují s vyšším průměrným vstřikovacím tlakem, a tak by měly pomoci snížit spotřebu i emise. Další novinkou je začlenění systému start-stop, který v hustém městském provozu ušetří 0,4 až 0,6 l/100 km. Systém lze ručně deaktivovat a není k dispozici u nejslabší verze 2.2 HDI/81 kW. Další příjemnou změnou je skutečnost, že i nejslabší motorizace již pracují výhradně se šestistupňovými převodovkami.

Není bez zajímavosti, že Fiat využívá své motory. Sesterské ducato pohání čtyřválce 2.0 a 2.3 MultiJet. Třílitrový agregát sdílí PSA i fiat společně.

 

Ceny od 385 000 Kč bez DPH

Nejmenší furgon s nákladovým prostorem 8 m3 a motorem 2.2 HDI 81 kW stojí dle ceníku 566 900 Kč bez DPH. Tento model je ale díky akční nabídce zlevněn na 385 000 Kč bez DPH. Naopak nejdražší skříňová verze s nákladovým prostorem 17 m3 a motorem 3.0 HDI/130 kW vyjde na 951 900 Kč bez DPH. Velkoodběratelé ale mohou z ceníkových cen získat slevu 30 a více procent již od prvního vozidla.

Nový boxer také nabízí několik prvků výbavy, které nejsou v této kategorii samozřejmostí. K dispozici je například systém pro regulaci jízdy ze svahu, programovatelný tempomat s omezovačem rychlosti, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, detekce tlaku v pneumatikách, parkovací asistent se zadní parkovací kamerou, nebo kamerová ochrana před vykradením vozu, kdy po otevření zadních dveří začne kamera snímat celý prostor na dotykovém displeji.

 

Peugeot Boxer Van 2.2 DCi
TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor, převodovka Vpředu napříč uložený vznětový přeplňovaný čtyřválec pohání přední kola. Zdvihový objem 2198 cm3, největší výkon 81 kW při 3500 1/min, největší točivý moment 250 Nm při 1750 1/min. Šestistupňová, ručně řazená převodovka. 
Rozměry Vnější rozměry 4963/2050/2254 mm, rozvor 3000 mm.
Nákladový prostor 8,0 m3.
Hmotnosti Pohotovostní/užitečná hmotnost 2020/1055 kg.
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2000/750 kg.
Výkony Největší rychlost 148 km/h, z 0 na 100 km/h za 15,8 s, spotřeba paliva 8,5/5,8/6,8 l/100 km. 
CENA 385 000 Kč bez DPH (akční cena nejlevnější verze)

CELKOVÉ HODNOCENÍ

KLADY ZÁPORY
Dlouhé servisní intervaly Kratší interval výměny rozvodového řemene (144 000 km)
Spotřeba Vyšší ceníkové ceny objemnějších verzí
Objem ložné plochy  
Zajímavé ceny pro vozové parky  

ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAXGLASS´S

Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota
30 000 km 3 roky 45,20 %
90 000 km 3 roky 40,00 %
150 000 km 3 roky 35,10 %
210 000 km 3 roky 30,00 %

NAMĚŘENÁ SPOTŘEBA PALIVA V RÁMCI TESTU S NÁKLADEM 250 KG (L/100 km)

Město Mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h
9,9 7,3 7,0/9,6

CENY VYBRANÝCH NÁHRADNÍCH DÍLŮ

Náhradní díl Cena v Kč s DPH
Přední brzdové kotouče (sada) 6850
Brzdové desky – přední (sada) 3220
Čelní sklo 6170
Přední levý světlomet LED – kompletní 17 860
Zadní skupinová svítilna – kompletní 4510
Stírací lišty předního skla (sada) 680
Levé zpětné zrcátko, sklopné – kompletní 7900
Levý přední blatník 3450

 

Galerie