Nová řada T6 je nabízena ve čtyřech účelově zaměřených variantách jako pracovní transporter, minibus Caravelle, luxusní osobní MPV Multivan a obytný model California. Zůstávají dva rozvory (3000 a 3400 mm) a tři výšky karoserie (1990, 2177 a 2477 mm).

Během krátké doby jsme mohli vyzkoušet všechny varianty s výjimkou obytného modelu California. Na jízdních vlastnostech je znát kompletně přepracovaný podvozek. Všechny verze mají nyní nezávislé zavěšení kol a odpružení vinutými pružinami. To je mezi dodávkami neobvyklé. Pozitivně se to projevilo na cestovním komfortu hlavně u nezatíženého automobilu. O poznání jistější jsou i jízdní vlastnosti. Při přejezdu příčných nerovností by ale mohl být podvozek o něco lépe odhlučněn. V příplatkové výbavě lze nalézt i elektricky nastavitelné tlumiče DCC, které umožňují měnit nastavení tlumení mezi normálním, komfortním a sportovním režimem.

 

K dispozici jsou i zážehové motory o výkonu až 150 kW

Užitková řada T6 má k dispozici motorovou paletu čtyřválcových dvoulitrů TDI a TSI, které plní emisní normu Euro 5+ a Euro 6. Hlavní prioritou úprav byla dlouhá životnost. V nabídce jsou čtyři výkonové varianty turbodieselů Euro5+ (62, 75, 103 a 132 kW) s rekuperací a systémem start/stop určené pro užitkové verze Transporter a tři verze Euro 6 (62, 75 a 110 kW), které mají navíc redukci oxidů dusíku pomocí kapaliny AdBlue (nádrž je na 13 l a vystačí na nejméně 5000 km) a jsou k dispozici pro osobní verze s více sedadly. Na vrcholu celé nabídky pohonných jednotek je zážehový přeplňovaný dvoulitr TSI o výkonu 150 kW. Jednotlivé motorizace lze kombinovat s pěti- nebo šestistupňovými, ručně řazenými převodovkami, k dispozici je také sedmistupňová převodovka DSG a u motorů TSI (150 kW) a TDI (103 a 132 kW) je k dispozici verze s pohonem všech kol, který vychází ze spojky Haldex V. generace.

 

Náklady na PHM jsou překvapivě nízké!

Podrobněji jsme mohli vyzkoušet, jak čistě užitkový transporter ve skříňovém provedení s motorem 2.0 TDI/Euro 5, tak Transporter Kombi v osobní verzi se sedadly s motorem 2.0 TDI/Euro 6, kde je nutné kromě paliva tankovat i roztok močoviny AdBlue.

Úspornost motoru nás zpočátku zaskočila. Po prvních testovacích jízdách jsme si mysleli, že jsme někde při měření spotřeby udělali chybu, nebo že jsme špatně změřili proměřování palubního počítače (proměřoval o +0,2 l/100 km). Po opakovaných měřeních ale musíme konstatovat, že oba motory jsou velmi úsporné. Motory Euro 6 jsou oproti Euro 5 úspornější v průměru o 0,7 l/100 km. Nejmarkantnější rozdíl je v městském provozu, nebo při jízdě se zátěží, kde je rozdíl téměř 1,0 l/100 km. Platí tak pravidlo, že na plnou nádrž obě verze ujedou v kombinovaném režimu (40 % město, 30 % mimo město, 30 % dálnice) podle našich měření 1100 km. Verze Euro 6 má ale nádrž jen na 70 l (13 l zabírá nádrž na AdBlue), zatímco verze Euro 5+ disponují nádrží na 80 l.

NAMĚŘENÁ SPOTŘEBA PALIVA V RÁMCI TESTU (L/100 km)

Motorizace Město/mimo město Kombinovaná
2.0 TDI 103 kW, Euro 5 8,8/6,0 7,7
2.0 TDI 110 kW, Euro 6 7,9/5,8 7,0

Náklady za servis a opotřebitelné díly

Servisní interval pro výměnu oleje je dva roky nebo 40 tisíc kilometrů, rozvodový řemen se vyměňuje až po 210 000 km a vyjde na přijatelných 4160 Kč. Za servis zaplatí majitel po ujetí 210 000 km jen 37 600 Kč, což je nejnižší hodnota v tomto segmentu. Do cen nejsou zakalkulovány další náklady spojené s přirozeným opotřebením vozidla (brzdové segmenty, kotouč, tlumiče atd.).

Nezávislou společnost IBS System jsme nechali vypracovat náklady na opotřebení, což je součet nákladů za práci mechanika i použité náhradní díly. Do kalkulace jsou automaticky zahrnuty výměny opotřebitelných dílů v intervalech stanovených výrobcem vozidla. Kalkulace nákladů na opotřebení nezahrnuje náklady na pneuservis či výměny pneumatik a sezonní výměny kol. Kalkulace oprav je prováděna podle normohodin stanovených výrobcem vozidla pro všechny servisní úkony a pracovní pozice. Cena hodiny práce mechanika je stejná jako pro kalkulace pravidelného servisu. Ceny dílů vycházejí z navázaných OE ceníků jednotlivých značek. Systém TecCOO nevyužívá ceníky jiných dodavatelů dílů, ani ceníky dílů z druhovýroby. Ceny dílů neovlivňuje výbava daného modelu.

Po ujetí 150 000 km to představuje částku 69 800 Kč. Cena zahrnuje jak náhradní díly, tak práci mechanika. Pokud bychom měli VW Transporter porovnat s konkurencí, levnější je jen Renault Trafic (58 400 Kč). Ford Tourneo je na tom podobně (68 800 Kč), naopak jako nejdražší vychází Mercedes-Benz Vito (113 000 Kč).

Volkswagen Transporter Kombi 2.0 TDI Euro 6
TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor, převodovka Vpředu napříč uložený vznětový přeplňovaný čtyřválec pohání přední kola. Zdvihový objem 1968 cm3, největší výkon 110 kW při 3250–3750 1/min, největší točivý moment 340 Nm při 1500–3000 1/min.
Šestistupňová, ručně řazená převodovka. 
Rozměry Vnější rozměry 5006/1904/1990, rozvor 3000 mm. 
Hmotnosti Pohotovostní/užitečná hmotnost 1868/1332 kg.
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2500/750 kg.
Výkony Největší rychlost 182 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,9 s,
spotřeba paliva 7,4/5,5/6,2 l/100 km. 
CENA 593 693 Kč bez DPH (718 369 Kč s DPH)

CELKOVÉ HODNOCENÍ

KLADY ZÁPORY
Náklady na provoz, servis a opotřebitelné díly Vyšší cena
Vysoká zůstatková hodnota Nízký výkon u nejlevnějších motorizací (62 kW)
Jízdní vlastnosti, možnost pohonu 4x4 Absence verze na CNG

ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAXGLASS´S

Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota
30 000 km 3 roky 58,00 %
90 000 km 3 roky 53,00 %
150 000 km 3 roky 48,00 %
210 000 km 3 roky 43,00 %

CENY VYBRANÝCH NÁHRADNÍCH DÍLŮ

Náhradní díl Cena v Kč s DPH
Přední brzdové kotouče 6272
Brzdové desky – přední (sada) 2942
Čelní sklo 6670
Přední levý světlomet LED – kompletní 7256
Zadní skupinová svítilna – kompletní 2671
Přední/zadní nárazník  – kompletní  8443/7458
Levé zpětné zrcátko, sklopné – kompletní 5088
Levý přední blatník 6591

 

Galerie