V rámci manažerského testu otestoval Ivan Bruthans, Car fleet manager společnosti Syngenta Czech s.r.o. futuristicky vypadajícího Jeepa Cherokee.

Vozový park společnosti Syngenta se skládá z 85 vozidel, z toho 60 operuje v České republice a 25 na Slovensku. V současné době má již firma všechny vozidla na operativní leasing. Přechodem na tento druh pořízení vozidla společnost docílila úsporu transakčních nákladů a možnost využití smluvních servisních partnerů, kteří jsou dostupní jejich obchodním zástupcům v místech působení po celém území republiky.

Společnost Syngenta Czech s.r.o. patří do nadnárodní skupiny jednoho z největších světových výrobců a dodavatelů jak prostředků na ochranu rostlin, tak osiv široké škály plodin a šlechtitele nových odrůd.

Jeep Cherokee

Nová generace populárního modelu poprvé v historii opustila rámovou konstrukci a zadní tuhou nápravu, a naopak přichází s devítistupňovou samočinnou převodovkou a třemi systémy pohonu všech kol.

Jeep Cherokee

Jeep Cherokee je k dispozici s pohonem předních nebo všech kol, v druhém případě hned ve třech úrovních. Základem všech variant 4×4 je samočinně přiřaditelný pohon zadních kol prostřednictvím elektronicky ovládané lamelové spojky, který najdete i ve verzi Jeep Active Drive I, která je určena pro varianty Longitude a Limited. Vyšší stupeň Jeep Active Drive II nabídne navíc účinnou terénní redukci (2,92:1). Při jejím aktivování se zároveň nastaví pevné rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola. Nejúčinnější systém použitý v modelu Trailhawk nazvaný Jeep Active Drive Lock má ještě k tomu závěr zadního diferenciálu, který je ovládán automaticky v režimu Rock. Všechny systémy úzce spolupracují se stabilizačním systémem ESC, který umožňuje přibrzděním jednoho či více kol v kritických situacích částečně nahradit absenci závěrů nápravových diferenciálů vpředu i vzadu.

Hodnocení manažera

„Jeep Cherokee mě z exteriéru na první pohled upoutal svým výrazným a pro Evropu naprosto netypickým designem. Velice elegantní jsou přední světlomety i zadní skupinová světla, které s autem nesmírně ladí. Interiér byl příjemný, velmi prostorný a pohodlný. Některé jeho části z tvrdých plastů mi v kontrastu s luxusně vypadajícími díly z prošívané kůže neseděly. Pochvalu zaslouží sedačky, ve kterých se příjemně sedí a skvěle drží tělo v zatáčkách. Líbí se mi řada originálních řešení, která přitom nemají vliv na ergonomii. Z řady příkladů by se mohli jiní inspirovat, jako například umístění tlačítek k ovládání rádia, která jsou na zadní straně volantu. To umožňuje velmi snadné ovládání bez toho, aniž by bylo nutné výrazně měnit polohu rukou na volantu.

První dojem z jízdních vlastností byl rozporuplný. Stabilita vozu byla velmi dobrá, bylo ale potřeba si zvyknout na specifika vyplývající z konstrukce netypického vozu.

Motor měl hladký chod i při řazení, přiměřenou hlučnost a vcelku dobrou akceleraci. Spotřeba na tento typ a třídu vozidla mi přijde adekvátní a v celku rozumná, když jsem jezdil za 7,5 l/100km.

Tento typ vozu je samozřejmě primárně určen pro vyšší management společnosti. Celkově hodnotím vozidlo velice kladně.“

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit