Nový Touareg, vlajková loď Volkswagenu, jako by byla konstruována pro tahání přívěsů. Stačí zapřáhnout a jet třeba přes celou Evropu naprosto komfortně a bez omezování.

Třetí generace tohoto velkého SUV se skutečně povedla. Je doslova prošpikovaná nejmodernějšími technologiemi. Velmi dobře funguje například asistent nočního vidění Night Vision detekující osoby a zvířata ve tmě prostřednictvím termovizní kamery, asistent pro jízdu v zúženém jízdním pruhu, asistent pro průjezd křižovatkou Front Cross Traffic Assist nebo aktivní řízení všech kol. Za necelého 1,5 milionu už máte velmi dobře vybavené auto s vidlicovým vznětovým šestiválcem o výkonu 170 kW.

Náš testovací kousek ale poháněla výkonnější verze tohoto šestiválce, který disponuje 210 kW a utáhne brzděné přívěsy o hmotnosti až 3,5 tuny. Touareg je oproti testované Cupře Ateca nebo Subaru Forester XT znatelně bytelnější, ale také výrazně těžší, neboť provozní hmotnost převyšuje 2 tuny. Auta mají přibližně stejný výkon, přepočteno na kilogramy ale znatelně vedou menší testovaná SUV, se kterými je i větší zábava. Cupru od přívěsu odpřáhnete a máte sportovce o výkonu 300 koní, kterého můžete prohnat po místních okreskách. Také případné předjíždění je s cuprou a přívěsem dynamičtější a s autem díky skvělému podvozku, řízení i sedadlu více souzníte. Touareg je ale jiná káva, a tak osloví řidiče klidnější povahy, kteří dávají přednost komfortu a prostoru.

Nenechá se vyvést z míry

Touareg si s 1,7 tuny těžkým přívěsem Hobby snadno poradil. Byl velmi imunní na vyjeté koleje nebo boční vítr. I zde je ale vhodné si pohrát s naladěním podvozku, protože v tužším módu odpružení na nerovnostech nepříjemně poskakuje. Stejně jako u menších SUV i zde platí věnovat pozornost rozložení nákladu v přívěsu.

I mohutný touareg lze vyvést z míry. Díky dlouhému rozvoru je ale případná reakce stabilizačního systému na rozvlněný přívěs decentní a posádka ho v počátku ani nemusí zaregistrovat. Tažné zařízení touaregu zvládá svislé zatížení až 100 kg. Před delší cestou je ale vhodné rozložit náklad v přívěsu tak, aby se zatížení oje pohybovalo kolem 70 kg. Pak si touareg nechá líbit opravdu hodně.

O přívěsu příliš neví

Souprava má díky mohutné stavbě touaregu nízký nárůst aerodynamického odporu. Vliv na spotřebu je i díky povedenému a silnému dieselu velmi malý. Zatímco s prázdným autem lze v kombinovaném režimu jezdit za 8,3 l/100 km, se soupravou se spotřeba zvýší jen o necelé 4 l/100 km. To je velmi zajímavý výsledek, který navíc díky velkému objemu motoru až tolik neovlivňuje jízdní styl nebo protivítr.

Velkou pochvalu zaslouží také pružnost motoru a intuitivní řazení převodovky. Při rychlosti 100 km/h motor točí na zařazený osmý rychlostní stupeň pouhých 1400 1/min a bez problémů s přívěsem udržuje i rychlost. Po přidání plynu dokonce po rovině i zrychluje. Motoru ale výrazně prospěje podřazení. Respektive logika řazení samočinné převodovky je výborná a tak do ní není potřeba zasahovat a řadit ručně.

Ceny téměř prémiové

Náklady na servis, opotřebitelné i náhradní díly se již blíží prémiovému segmentu. Po ujetí 210 000 km majitel za servisní prohlídky zaplatí 68 200 Kč s DPH, jedna prohlídka tak vyjde v průměru na 9740 Kč. Servisní intervaly jsou nastaveny po 30 000 km nebo 1 roce. Výměnu rozvodového řemene výrobce nepředepisuje. Průměrná hodina práce mechanika značkového servisu se pohybuje kolem 1400 Kč s DPH.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

TECHNICKÉ ÚDAJEVolkswagen Touareg 3.0 TDI
Motor, převodovkaVpředu podélně uložený vznětový vidlicový šestiválec pohání trvale všechna kola. Zdvihový objem 2967 cm3, výkon 210 kW při 3800-4500 1/min, točivý moment 600 N.m při 2250-3250 1/min. Samočinná osmistupňová převodovka TipTronic. 
RozměryVnější rozměry (délka/šířka/výška) 4878/1984/1702 mm, rozvor 2904 mm. Zavazadlový prostor 0,810 m3.
HmotnostiProvozní/užitečná hmotnost 2070/770 kg, hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 3500/750 kg.
VýkonyNejvětší rychlost 238 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s, kombinovaná spotřeba paliva 6,9 l/100 km. 
CENA1 491 900 Kč
Spotřeba (l/100 km) v různých jízdních režimech při jízdě solo a při jízdě s obytným přívěsem Hobby o hmotnosti 1700 kg. Údaje v závorce platí pro jízdu bez přívěsu. 
Model Při ustálené rychlosti 90/110/130 km/hMěsto / mimo město / kombinace
VW Touareg 3.0 TDI 210 kW9,8/12,5/16,8 (5,8/6,7/7,9)10,5/11,3/12,2 (8,8/6,1/8,3)
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAXGLASS´S(VW Touareg 3.0 TDI)
Počet ujetých km StáříZůstatková hodnota
30 000 km3 roky53,04 %
90 000 km3 roky48,06 %
150 000 km3 roky42,40 %
210 000 km3 roky36,74 %
NÁKLADY NA PROVOZ
Orientační provozní náklady při tříletém bezporuchovém provozu
Celkové náklady ovlivňuje především spotřeba paliva, tedy jízdní styl řidiče. Rozdílná nabídka pojištění, která se může značně lišit podle velikosti vozového parku a podle nabídky konkrétní pojišťovny a náklady na pneuservis, který je ovlivněn především cenou zvolené značky pneumatiky, celkové náklady ovlivňuje v menší míře.
Počet km za 3 roky provozu (km)30 00090 000150 000210 000
Pořizovací cena vozu (Kč)1 491 9001 491 9001 491 9001 491 900
JEDNOTLIVÉ POLOŽKY NÁKLADŮ ZA 3 ROKY
Dálniční známka (Kč)4500450045004500
Zákonné pojištění1) (Kč)28 80028 80028 80028 800
Havarijní pojištění2) (Kč)134 500134 500134 500134 500
Servisní prohlídky3) (Kč)27 70027 70047 00068 180
Pneuservis4) (Kč)41 00041 00068 30098 500
Pohonné hmoty5) (Kč)82 200246 600411 000574 400
Ztráta hodnoty 6) (Kč)700 600774 800859 300943 800
NÁKLADY CELKEM 
Celkové náklady za 3 roky (Kč)1 019 3001 257 9001 553 4001 852 680
Náklady na 1 km (Kč/km)33,9813,9810,368,82
1) Průměrná cena z více nabídek pojišťoven.
2) Průměrná cena z více nabídek pojišťoven při spoluúčasti 5 % (podle rozsahu spoluúčasti a rizika odcizení se roční sazba pojištění pohybuje v rozmezí 2,5 až 3,5 % z ceny automobilu).
3) Náklady na servisní prohlídky vycházejí z předepsaného intervalu výměny spotřebního materiálu. Do cen nejsou zakalkulovány další náklady spojené s přirozeným opotřebením vozidla (brzdové segmenty, kotouče, tlumiče apod.).
4) Náklady na pneuservis zahrnují průměrnou cenu za výměnu kol, zpočátku jednu sadu zimních pneumatik zn. Nokian včetně ocelových disků kol. Od 90 000 km je započtena vždy další sada (letních/zimních) pneumatik.
5) Náklady na PHM vycházejí ze skutečné spotřeby paliva změřené v rámci testu (8,3) l/100 km) a aktuální ceny benzinu (33,50 Kč/l) či nafty (33,00 Kč/).
6) Prognosticky stanovená hodnota společnosti EurotaxGLASS´S odpovídá průměru současného vývoje automobilového trhu.
CENY VYBRANÝCH NÁHRADNÍCH DÍLŮ
Náhradní dílCena v Kč s DPH
Přední brzdové kotouče (sada – 2 ks)13 870
Brzdové desky – přední (sada)6880
Čelní sklo18 390
Přední levý světlomet – kompletní (halogenový)25 630
Zadní skupinová svítilna – kompletní17 340
Přední nárazník – plastový kryt 15 260
Zadní nárazník – plastový kryt16 060
Levé zpětné zrcátko, sklopné – kompletní17 880
Levý přední blatník11 420
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADYZÁPORY
Jízdní komfortCeny příplatkových výbav
Schopnosti pneumatického podvozku v těžším terénuCeny dílů a servisu se blíží prémiovému segmentu
Poměr cena/užitná hodnota 
Vysoké zůstatkové hodnoty 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit