Český trh

ID. Buzz a ID. Buzz Cargo konečně míří do prodeje. Milion vám stačit nebude

>Redakce Redakce
30 června, 2022

 Značky Volkswagen Užitkové vozy a Volkswagen osobní vozy zveřejňují další detaily o nových modelech ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, jejichž předprodej bude v České republice zahájen 1. července. Všestranný automobil s nulovými emisemi bude k dispozici jako elektrické MPV pro rodiny, volný čas i podnikání nebo jako lehký užitkový vůz pro živnostníky a firmy. Osobní verze ID. Buzz Pro mohou zákazníci objednávat za ceny již od 1 537 556 Kč včetně DPH. Skříňová verze ID. Buzz Cargo posílí vozové parky podnikatelů a firem již za 1 189 110 Kč bez DPH. Oficiální zahájení prodeje v České republice je plánováno na konec letošního roku.

Oba modely nabídnou v sériové výbavě kompletně síťově propojené informační a zábavní systémy, multifunkční volant, LED světlomety, automatickou klimatizaci, tempomat, asistenční, resp. výstražné systémy, jakým je „Car2X“, a asistent pro nouzové brzdění „Front Assist“ (ID. Buzz Pro má v sériové výbavě navíc také asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“). Spuštění konfigurátoru je plánováno na podzim a oficiální zahájení prodeje v České republice na konec letošního roku.

Nespornou výhodou elektromobilů je jejich vysoká hospodárnost, která není podmíněna pouze daňovými zvýhodněními a dotačními programy v mnoha evropských zemích, ale je dána především nízkými provozními náklady, ať se jedná o výrazně nižší náklady na elektrickou energii, nebo nižší nároky na údržbu (nejsou nutné pravidelné výměny motorového oleje, servisní intervaly jsou relativně dlouhé). Významnou roli hraje také trvalá udržitelnost. Žádný jiný konkurent v Evropě nenabízí v segmentu modelu Transporter samostatnou modelovou řadu MPV a lehkých užitkových vozů se zcela elektrickým pohonem.

V době uvedení na trh bude Volkswagen Užitkové vozy nabízet modely ID. Buzz s dosud největší akumulátorovou baterií v rámci rodiny ID. Sada lithium-iontových akumulátorů nabízí využitelnou kapacitu 77 kWh
(celková 82 kWh) a napájí vzadu uložený elektromotor poskytující nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a maximální točivý moment 310 N.m již od okamžiku rozjezdu. Spotřeba elektrické energie podle metodiky WLTP je 20,6 kWh/100 km (Cargo: 20,4 kWh/100 km). Dojezd dosahuje až 423 kilometrů (Cargo: 425 km). Stejnosměrným proudem z rychlonabíjecího stojanu lze sadu akumulátorů nabít z 5 na 80 procent kapacity za cca 30 minut při využití maximálního nabíjecího výkonu až 170 kW.

ID. Buzz Pro

Všechny verze jsou vybaveny systémem „Car2X“, asistentem pro vyhýbací manévry, asistentem pro odbočování vlevo, asistentem pro nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců a cyklistů, systémem preventivní ochrany cestujících a udržování v jízdním pruhu. Sériová výbava kromě toho zahrnuje také systém pro rozpoznávání dopravních značek. Parkovací senzory vpředu a vzadu usnadňují manévrování. O ideální klima v interiéru se postará sériově dodávaná dvouzónová klimatizace „Air Care Climatronic“ s filtrem s aktivním uhlím.

Vnější výbava modelu ID. Buzz Pro zahrnuje dvoje posuvné dveře se snadným ovládáním, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, tmavě tónovaná skla oken vzadu, stěrač zadního okna a černá 19“ kola z lehké slitiny typu „Tilburg“ s leštěným povrchem. Pneumatiky vpředu mají šířku 235 mm, běhoun zadních pneumatik je široký 255 mm. V obou případech se jedná o pneumatiky s technologií Airstop. Součástí sériové výbavy jsou rovněž LED světlomety a osvětlení okolí vozu včetně promítání loga na vozovku při otevření předních dveří. 

Pro modely Bulli je typická vysoká poloha sedadel a volantu. Přední sedadla u modelu ID. Buzz Pro jsou výškově nastavitelná a vybavená loketními opěrkami. Volant je multifunkční, nastavitelný ve svislém i podélném směru. Boční výplně sedadel jsou čalouněny umělou kůží, na prostředních sedacích plochách sedadel se používá tkanina. Pro malé i velké věci každodenní potřeby nabízí ID. Buzz velký počet odkládacích prostorů i držáky pro nápoje. Velkou pozornost věnovanou detailům dokládají reliéfní „smajlíci“ za vnitřními madly dveří.

Volkswagen Užitkové vozy dodává všestranný model s digitálními přístroji o úhlopříčka 5,3 palce a informačním a zábavním systémem s úhlopříčkou 10 palců včetně přijímače digitálního rozhlasového vysílání. Dotykový displej systému vyčnívá do prostoru ve stylu tabletu. Prostřednictvím systému „App-Connect“ včetně „App-Connect Wireless“ lze vůz propojit s nejrůznějšími aplikacemi v chytrém telefonu na základě uživatelských rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. ID. Buzz Pro je kromě toho sériově vybaven funkcí indukčního nabíjení a příslušnou přihrádkou pro odložení chytrého telefonu. 

Druhá řada sedadel je podélně posuvná v rozsahu 150 mm a asymetricky sklopná v poměru 1/3 ku 2/3. Opěradla lze sklápět nezávisle na sobě, resp. nastavit jejich sklon. I v této části je patrná velká pozornost věnovaná detailům – a to na malých siluetách modelu ID. Buzz, které zdobí plastové rámy sedadel. Za zadní lavicí se rozkládá zavazadlový prostor o objemu 1 121 litrů. Po sklopení zadních sedadel lze využít zavazadlový prostor o objemu až  2 205 litrů. Praktické jsou stolky, které je možné pod různým úhlem vyklopit ze zadní stěny opěradel předních sedadel a použít pro odložení tabletu, chytrého telefonu nebo občerstvení. Ze stěn zavazadlového prostoru lze vyjmout prvky pro zajištění přepravovaného nákladu, které se suchým zipem připevní ke koberci ložné plochy, aby zabránily nežádoucímu pohybu nákupních tašek, nejrůznějšího nářadí nebo kufrů.

ID. Buzz Cargo

ID. Buzz Cargo je jedním z prvních užitkových vozů na světě, který opouští výrobní závod s výstražným systémem „Car2X“ v sériové výbavě. Všechny verze jsou navíc vybaveny také asistentem pro nouzové brzdění „Front Assist“ s rozpoznáváním chodců a cyklistů. Parkovací senzory vpředu a vzadu usnadňují manévrování i v užitkové verzi. Sériová výbava zahrnuje rovněž jednozónovou automatickou klimatizaci („Climatronic“) s filtrem s aktivním uhlím, jakož i centrální zamykání s bezklíčkovým systémem „Keyless Start“ pro nastartování vozidla.

Na rozdíl od modelu ID. Buzz Pro je model ID. Buzz Cargo sériově vybaven bočními posuvnými dveřmi jen na straně spolujezdce. Dále jsou součástí sériové výbavy zadní křídlové dveře bez okna. Sériově se dodávají rovněž světlomety LED, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a zeleně tónovaná, determální skla oken. Stejně jako u modelu ID. Buzz Pro jsou kliky dveří užitkové verze vždy lakovány v barvě karoserie. Lehký užitkový vůz s nulovými emisemi je dodáván s 18“ ocelovými koly a stříbrnými ozdobnými kryty (šířka pneumatik: 235 mm vpředu, 255 mm vzadu). 

ID. Buzz Cargo je sériově vybaven třemi sedadly vpředu. Vedle výškově nastavitelného sedadla řidiče se nachází dvojlavice. Volitelně je místo ní k dispozici samostatné sedadlo. Prostřední sedací plochy jsou čalouněny tmavou, odolnou tkaninou. Pro vnější části a zadní stěny sedadel zvolila značka Volkswagen Užitkové vozy rovněž robustní umělou kůži v tmavé barvě. Kabina je kryta robustní podlahovou krytinou.

Stejně jako ID. Buzz Pro je i ID. Buzz Cargo vybaven informačním a zábavním systémem „Ready 2 Discover“ (úhlopříčka displeje 10 palců). Výbava zahrnuje rovněž multifunkční kameru pro optimalizaci funkcí systému „Front Assist“. Napájení chytrých telefonů, tabletů a laptopů zajistí 12V elektrická zásuvka, dvě rozhraní USB-C a další dva nabíjecí vstupy USB-C. Na přání je nabízena odkládací přihrádka pro chytré telefony s funkcí indukčního nabíjení a rozhraní pro mobilní telefony.

 ID. Buzz Cargo je za sedadly sériově vybaven pevnou přepážkou, která odděluje kabinu od nákladového prostoru o objemu 3,9 m3. V nákladovém prostoru je místo pro dvě europalety, které lze uložit i napříč mezi podběhy kol. Nákladový prostor má v úrovni podlahy maximální délku 2,20 m a šířku 1,73 m. Nejvyšší užitečná hmotnost užitkové verze činí 650 kg. Náklad lze bezpečně zajistit prostřednictvím šesti kotevních ok. Na přání je mohou doplnit upevňovací kolejnice na bočních stěnách. Vozidlo se dodává s dřevěnou podlahou z březového dřeva o tloušťce 5 mm, na kterou je nalepena polypropylenová vrstva.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit