Český trh

Novější auto s nízkým nájezdem – to jsou preference žen na sekundárním trhu

>admin admin
12 března, 2020

Ženy, které tvoří třetinu kupujících ojetých automobilů, ukazují při výběru ojetiny stále více svoji praktickou stránku. Chtějí mladší a méně ojeté automobily než muži a jsou ochotny za ně zaplatit v průměru 207 tisíc korun. Nejvyšším tempem u nich roste i nadále zájem o SUV, která rostou na úkor hatchbacků a kombi, a také automatickou převodovku, jenž usnadňuje řízení a umožňuje věnovat větší pozornost provozu na silnicích. Zájem o automatickou převodovku za posledních pět let vzrostl o 83 %, poptávka po SUV dokonce dva a půl násobně. Podobně se mění i preference slovenských a polských řidiček. Vyplynulo to z dat mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

„Ženy bývají často při nákupech považovány za rozmařilé, ale to se týká menších částek, které zásadně neovlivňují jejich rozpočet. Při větší investici, jakou je nákup automobilu, se chovají velice pragmaticky a zvažují veškerá pro a proti. Neriskují nákup ojetiny na ulici, ale raději se obrátí na prověřeného prodejce, kam si s sebou mohou vzít i svého automechanika. Za automobil jsou pak ochotny utratit o čtvrtinu více než před pěti lety, protože ho chtějí déle užívat bez nutnosti zásadnější údržby,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA AUTO a Mototechna,

Průměrná cena ojetého vozu zakoupeného ženou se v letošním roce vyšplhala na rekordních 207 tisíc korun. Nejvíce pak utrácí ženy ve věku od 45 let, které jsou ochotny do nákupu vozu investovat dvakrát více než ženy do 25 let. „Rozdíl v ceně je samozřejmě způsobený odlišnou potřebou žen v různých životních etapách. Zajímavé ale je, že vůbec nejvíce utrácí za automobily seniorky, které chtějí mladé, málo ojeté a komfortními prvky nabité vozy,“ doplnila Topolová. Češky utratí za vůz v průměru o 73 tisíc více než například Slovenky. Za posledních 5 let dva a půl násobně vzrostla poptávka po SUV a o 83 % vzrostl zájem o automatickou převodovku.

Trendu značky Škoda podléhají ženy stejně jako muži. Za posledních pět let je škodovka jednoznačně jejich první volbou. O druhou a třetí příčku se dělí značky Volkswagen a nově Hyundai. Ten poslední dva roky odsouvá na čtvrtou příčku Ford. Z modelů se těší u žen největší oblibě modely Škoda Fabia a Octavia. Na třetí až páté pozici se posledních několik let střídají modely Volkswagen Passat a Golf či Ford Focus. Slovenské motoristky mají podobné preference, a i u nich tak vede Škoda Fabia následovaná Škodou Octavia.

Nejžádanější modely u žen za posledních 5 let:

 

2015

2016

2017

2018

2019

1.

Škoda Fabia

Škoda Fabia

Škoda Fabia

Škoda Fabia

Škoda Fabia

2.

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Škoda Octavia

3.

Ford Focus

Ford Focus

VW Passat

Hyundai i30

Škoda Rapid

4.

VW Golf

VW Passat

Ford Focus

Škoda Rapid

VW Passat

5.

VW Passat

VW Golf

VW Golf

VW Passat

VW Golf

6.

Ford Mondeo

Ford Mondeo

Hyundai i30

VW Golf

Hyundai i30

7.

Renault Megane

Hyundai i30

Ford Mondeo

Ford Focus

Hyundai ix20

8.

Hyundai i30

VW Polo

Renault Megane

Kia Ceed

Ford Focus

9.

Peugeot 206

Renault Megane

Kia Ceed

Škoda Superb

Hyundai i20

10.

Renault Clio

Opel Astra

Škoda Superb

Hyundai i20

Kia Ceed

Řidičky již tradičně dávají přednost automobilům s benzínovým pohonem, v loňském roce byl poměr opět o něco vyšší, konkrétně 62 %. Auta s alternativními pohony ženy obecně téměř nevyhledávají. Nejpopulárnější barvou je stejně jako u mužů praktická stříbrnošedá.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit