Peugeot Expert si v uplynulých letech na trhu dodávek vybudoval silnou pozici. Prosadila se také elektrická varianta E-Expert, která je v rámci evropského trhu nejúspěšnějším modelem v segmentu 100% elektrických kompaktních dodávek. Nyní tato modelová řada udělala další krok vpřed jak po stránce designu, tak i technologií.
Nový Peugeot Expert může k pohonu využívat elektřinu, naftu a ve verzích dodávaných na vybrané evropské trhy dokonce i vodík. Z hlediska pohonů prošla nejvýraznější modernizací elektrická verze, která nyní nabízí dojezd až 328 km. Díky baterii umístěné pod podlahou, která nemá žádný vliv na nosnost nebo objem, si vůz zachovává kapacitu a všestrannost. Jeho užitný objem činí až 6,6 m3, užitečné zatížení 1 263 kg a tažná kapacita 1 000 kg. Snadno ovladatelný nový Expert má stopový průměr otáčení 12,4 m (verze Standard), výška nepřesahující 190 cm zaručuje vjezd do výškově omezených parkovišť.
Nový Peugeot Expert je k dispozici v několika provedeních: dodávka standardní (498 cm) nebo dlouhá (533 cm), prodloužená kabina standardní nebo dlouhá s 5 nebo 6 místy, furgon a combi až s 9 místy.
Z hlediska designu, výbavy i nabídky verzí prošel nový Peugeot Expert stejnou modernizací jako nový E-Expert.
I dodávka může mít styl
Přední část nového modelu Expert přejímá vzhled řady Peugeot, zejména přepracovanou masku chladiče s aktuálním logem značky uprostřed, nové full LED světlomety vytvářející světelný podpis značky a nárazník optimalizovaný z hlediska ochrany a aerodynamiky. Kola dostala nový odstín a aktuální logo značky. K dispozici jsou následující odstíny: Šedá Artense, Šedá Titane, Bílá Ice, Černá Perla Nera.
Místo řidiče modelu Expert bylo výrazně přepracováno pro větší pohodlí, ergonomii a praktičnost. Přístrojová deska a volant mají nový design. Digitální přístrojový panel a za příplatek nabízený velký centrální desetipalcový dotykový displej poskytují plné digitální zázemí a kvalitním rádiem, navigací a zrcadlením chytrých telefonů, jejichž výdrž je podpořena bezdrátovou nabíječkou. Dvojice kamer zabírá slepá místa za vozem i mrtvý úhel na straně spolujezdce.
Přibylo úložných prostorů, zejména v horní části palubní desky a na středové konzole, a zvětšila se jejich kapacita. Důmyslná konstrukce držáků nápojů na koncích palubní desky umožňuje uložit telefon ve svislé poloze.
Všechny druhy pohonu
Nový Peugeot Expert nabízí také širokou škálu vozů s dieselovými motory BlueHDi o výkonu 120 k nebo 145 k spojenými s manuální šestistupňovou převodovkou a s motorem BlueHDi o výkonu 180 k s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8.
Nový elektrický Peugeot E-Expert je opatřen elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k) a s maximálním točivým momentem 260 Nm. Je tak zaručen optimální výkon od rozjezdu až do nejvyšší rychlosti 130 km/h. K dispozici jsou tři jízdní režimy: Eco pro co největší dojezd, Power pro maximální výkon při plném zatížení a Normal. E-Expert s baterií o kapacitě 50 kWh zajišťuje dojezd až 229 km v případě furgonu a 231 km u combi. E-Expert s baterií o kapacitě 75 kWh a dojezdem až 328 km v případě furgonu a 329 u combi nabízí optimální všestrannost pro každou verzi.
Aby Peugeot vyhověl potřebám všech profesionálních uživatelů, nabízí dva typy baterií. Vůz je dokonale přizpůsoben omezením každodenního městského provozu. Pro optimalizaci dojezdu je nový E-Expert vybaven systémem rekuperačního brzdění, který lze pomocí ovladačů za volantem aktivovat ve třech různých úrovních. Díky palubní nabíječce o výkonu 7,4 kW a příplatkové třífázové nabíječce o výkonu 11 kW lze vůz E-Expert efektivně nabíjet bez ohledu na dostupnou infrastrukturu.
Přibližná doba nabíjení:
- pomocí veřejné rychlonabíjecí stanice 100 kW: 32 min v případě baterie 50 kWh, 48 min v případě baterie 75 kWh (nabití z 0 na 80 %).
- přes Wall Box 11 kW: plné nabití pomocí palubní nabíječky 11 kW za 4 h 45 min v případě baterie 50 kWh, 7 h v případě baterie 75 kWh.
- přes Wall Box 7,4 kW: plné nabití pomocí palubní nabíječky 7,4 kW za 7 h 30 min v případě baterie 50 kWh, 11 hod 20 min v případě baterie 75 kWh.