S přechodem na elektromobilitu je třeba volit optimální model vzhledem k plánovanému způsobu využití. ë-C4 je navržen tak, aby usnadnil jak každodenní jízdy, tak dlouhé cesty. Kromě toho, že nabízí „ë-komfort“ pro každodenní krátké jízdy, má vše potřebné k tomu, aby zákazníkům poskytl naprostý klid i na delší vzdálenosti.
Volba levnější baterie přiměřené velikosti s vysokou dobíjecí kapacitou a její rychlé a častější dobíjení znamená, že majitelé nejsou trvale znevýhodněni těžkou a drahou baterií, jejíž celkový dojezd využijí jen zřídka. Navíc činí vůz lehčím, což má pozitivní vliv na celkový dojezd. Jízdu usnadňuje široká síť nabíjecích stanic (zejména v blízkosti dálnic), kde můžete ë-C4 nabíjet výkonem až 100 kW. Plánování delších tras se vyplatí svěřit aplikaci Free2move s funkcí Charge My Car.
Kratší zastávky jsou efektivnější
ë-C4 nabízí rozumný přístup k přechodu na elektrický pohon. Než s sebou neustále vozit těžkou a drahou baterii, je lepší mít optimalizovanou baterii, která se rychle dobíjí. Je třeba změnit pohled na způsob, jakým cestujeme. Ač se to může zdát překvapivé, při překonávání dlouhých vzdáleností je efektivnější zastavovat častěji a na kratší dobu, než cestu přerušovat na delší dobu.
Lze to vysvětlit křivkou nabíjení, která u elektromobilu klesá s rostoucí úrovní nabití baterie. Chcete-li optimalizovat dobu nabíjení během cesty a využít maximální nabíjecí výkon baterie, doporučuje se začít nabíjet baterii, když je její úroveň nabití nízká a když dosáhla optimální provozní teploty (například po jízdě na dálnici). Je to proto, že podobně jako při plnění sklenice vodou je rychlost nabíjení rychlejší na začátku než na konci nabíjení. Nabíjení baterie z 80 na 100 % trvá déle než z 0 na 80 %. Uživatel ušetří nejen čas nabíjení, ale také finanční prostředky.
Vyplatí se plánovat
Při dlouhé cestě je proto efektivnější udělat několik krátkých zastávek, aby se využil vyšší nabíjecí výkon a ušetřily se náklady na nabíjení. Tato změna ve způsobu cestování nepředstavuje problém, vzhledem k tomu, že již existují služby, které cestu usnadňují. Aby řidič mohl plně využít pohodlí elektromobilu na dlouhé cestě, musí o své cestě přemýšlet jinak a připravit si trasu tak, aby optimalizoval přestávky a dobíjení.
Pro vyhledání rychlonabíjecích stanic na trase v reálném čase a pro rozvržení četnosti zastávek je nezbytné použití plánovače cesty, který zároveň řidiči zajistí potřebný klid. S aplikací Free2move – Charge My Car má zákazník ë-C4 přístup ke službě Trip Planner, která mu usnadní cestu.
Charge My Car vyhledá kompatibilní dobíjecí stanice v blízkosti trasy z 300 000 kompatibilních dobíjecích míst, které jsou dnes po celé Evropě k dispozici. S aplikací Charge My Car mohou zákazníci před cestou odhadnout čas a náklady na dobíjení, spustit a zastavit dobíjení přímo z aplikace nebo pomocí karty Free2move, v aplikaci navíc najdou své účty. Díky službě Trip Planner si zákazník může naplánovat trasu, vypočítat cestu v reálném čase s ohledem na výdrž baterie, polohu stanic, venkovní teplotu, terén či použití klimatizace. Trasu si především mohou odeslat přímo do on-line navigace vozidla.
Dodatečná doba jízdy potřebná k dobíjení baterie je jen nepatrná, ne o moc delší než přestávky, které lidé na delších cestách přirozeně dělají, aby si protáhli nohy, naobědvali se nebo prostě dodržovali doporučení pro bezpečnost silničního provozu (přestávka 15 až 20 minut každé dvě hodiny).
Denní režim s Citroënem ë-C4
ë-C4 nabízí ideální řešení pro každodenní cesty. Komfort používání vozu ë-C4 oslovuje velké množství zákazníků, kteří hledají auto pro krátké cesty do kanceláře, do školy nebo za volnočasovými aktivitami. Při každodenních cestách je ideální dobíjení baterie prostřednictvím klasické zásuvky nebo přes zařízení Wall Box ráno po příjezdu do kanceláře nebo večer doma. Díky dojezdu 357 km (cyklus WLTP) navíc není nutné baterii dobíjet každý den.
ë-C4 s baterií o kapacitě 50 kWh je cenově dostupnou alternativou ke konvenčnímu pohonu. Díky točivému momentu 260 N.m. a výkonu 100 kW má dostatek dynamiky pro městský provoz, okresky i dálnici. Při použití 100kW nabíječky trvá dosažení 80 % kapacity baterie 30 minut. Energii pro ujetí dalších 100 km získáte za 10 minut. Z wallboxu 11 kW s třífázovým střídavým proudem nabijete vůz od 5 do 7,5 hodiny. Pokud máte domácí zesílenou zásuvku, počítejte s 15 hodinami a v případě klasické zásuvky může proces trvat i více jak 24 hodin.