4. prosince 2025
Ekologie

Řada Mercedes-Benz EQS se rozrůstá o sedmimístné SUV

>Redakce Redakce
25 dubna, 2022

Mercedes-Benz vstoupil s luxusním sedanem EQS a sportovním manažerským sedanem EQE do nové, zcela elektrické éry i ve vyšších segmentech trhu. Zanedlouho bude na této platformě vyvinuté pro elektromobily následovat třetí modelová řada EQS SUV. 

Nové EQS SUV sdílí se sedanem EQS dlouhý rozvor náprav (3210 milimetrů), výškou ho však překonává o více než 20 centimetrů. Vnější rozměry jsou 5125/1959/1718 milimetrů (délka/šířka/výška). Z kombinace velkorysých dimenzí automobilu kategorie SUV a výhod účelného designu elektromobilové platformy profitují rozměry interiéru. Druhá řada sedadel je standardně elektricky nastavitelná. Do zavazadlového prostoru lze uložit až čtyři golfové bagy. Volitelně se dodává třetí řada sedadel se dvěma dodatečnými samostatnými sedadly a rozsáhlou komfortní výbavou pro všechny cestující.

Všechny verze modelu EQS SUV mají elektrický hnací řetězec (eATS) na zadní nápravě. Varianty se systémem 4MATIC disponují navíc ještě jednotkou eATS na přední nápravě. Funkce Torque Shift zajišťuje u verzí 4MATIC inteligentní, plynulé rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní kola a současně dohlíží na nejefektivnější využívání elektrických hnacích řetězců eATS. Vpředu i vzadu pracují synchronní elektromotory s permanentními magnety. Výroba tohoto modelu bude probíhat se zcela neutrální bilancí emisí CO2. 

Dodatečná aktivace výbavy

Sedan EQS byl první modelovou řadou Mercedes-Benz, u které lze prostřednictvím bezdrátových aktualizací OTA (Over-the-Air-Updates) aktivovat v mnoha oblastech vozidla zcela nové funkce. Tato nabídka bude pro EQS SUV ještě výrazně rozšířena.

Uživatelé si tak budou moci nechat dodatečně aktivovat například asistenta pro manévrování s přívěsem nebo funkci rozšířené reality pro navigační systém v rámci informačního a multimediálního systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

Adaptivní podvozek v základu

Podvozek nového modelu EQS SUV má čtyřprvkovou nápravu vpředu a zadní nápravu s prostorově uspořádanými rameny. Standardní výbava zahrnuje vzduchové odpružení AIRMATIC s plynule adaptivními tlumiči ADS+. Světlou výšku vozu lze měnit v rozsahu několika centimetrů. Systém DYNAMIC SELECT nabízí ve verzích 4MATIC kromě jízdních režimů ECO, COMFORT, SPORT a INDIVIDU

AL také další jízdní režim OFFROAD pro jízdu mimo zpevněné cesty. Standardně se dodává řízení zadních kol s úhlem natočení až 4,5 stupně. Řízení zadních kol zajišťuje mimořádnou ovladatelnost ve městě a nečekanou agilitu při jízdě na silnicích mimo město. Volitelně je k dispozici také verze s úhlem natočení zadních kol až o 10 stupňů, kterou si mohou zákazníci nechat aktivovat prostřednictvím aktualizace OTA.

Hlídá počet osob

Evropská verze modelu EQS SUV dokáže jako první model značky Mercedes-Benz rozpoznat, zda jsou zadní sedadla opravdu obsazená. Řidič je přesně upozorněn na cestujícího vzadu, který není připoutaný. Další novinkou v nabídce značky Mercedes-Benz je systém, který řidiče upozorňuje na přítomnost osob ve voze, aby nedošlo například k zapomenutí dítěte na sedadlech vzadu. Tato funkce se dodává standardně ve vozech určených pro Evropu, Austrálii a Nový Zéland.

Ekosystém nabíjení

Mercedes me Charge je jednou z největších nabíjecích sítí na světě. V současnosti disponuje 700 000 nabíjecími přípojkami se střídavým a stejnosměrným proudem, z nichž se 300 000 nachází v Evropě. Mercedes-Benz zajišťuje od roku 2021 dodatečnou kompenzaci nabíjení realizovaných v Evropě zákazníky služby Mercedes me Charge ekologickou elektrickou energií. Velmi kvalitní certifikáty původu potvrzují, že do elektrické sítě bylo dodáno tolik ekologické elektrické energie z obnovitelných zdrojů, kolik jí bylo prostřednictvím služby Mercedes me Charge odebráno. Díky funkci Mercedes me Charge Plug & Charge mohou zákazníci své vozy EQS SUV komfortně nabíjet na veřejných nabíjecích stojanech kompatibilních s funkcí Plug & Charge.

Navigace s elektrickou inteligencí plánuje na základě mnoha faktorů nejrychlejší a nejkomfortnější trasu včetně zastávek pro nabíjení a dynamicky reaguje například na dopravní zácpy nebo změny jízdního stylu řidiče. Součástí přípravy trasy je vizualizace v informačním a multimediálním systému MBUX, která ukazuje řidiči, zda je disponibilní kapacita akumulátorů postačující k návratu do místa startu bez nabíjení. Při výpočtu trasy jsou preferovány manuálně zadané nabíjecí stanice podél trasy. Navrhované nabíjecí stanice lze naopak vyloučit. Systém navíc vypočte pravděpodobné náklady na nabíjení pro každé doplňování elektrické energie.

Mercedes-Benz přistupuje v modelu EQS SUV komplexně také k problematice kvality vzduchu v interiéru prostřednictvím systému ENERGIZING AIR CONTROL Plus, postaveného na pilířích filtrace, senzoriky, konceptu zobrazování a klimatizace vzduchu. Filtr HEPA (High Efficiency Particulate Air) zbavuje zvenčí přiváděný vzduch jemného prachu, nejmenších částic, pylu a dalších škodlivých látek, a to s velmi vysokou účinností filtrace.

Obrazovka místo palubní desky

Absolutní dominantou interiéru je MBUX Hyperscreen (volitelná výbava). Tato velká, klenutá zobrazovací jednotka sahá v ladném oblouku téměř od jednoho střešního sloupku A k druhému. Pod jedním krycím sklem jsou umístěny tři displeje, které tak vizuálně splývají v jeden celek. Spolujezdec má vlastní zobrazovací a ovládací zónu na 12,3“ displeji OLED.

V Evropě a ve stále větším počtu dalších zemí smí spolujezdec vpředu sledovat dynamický obsah i za jízdy. Mercedes-EQ totiž sází na inteligentní kamerový systém odcloňování. Jakmile kamera rozpozná, že se řidič dívá na displej spolujezdce, dojde při určitém zobrazovaném obsahu k automatickému snížení jasu obrazovky. 

Audiosystém Dolby Atmos posouvá zážitky z poslechu v modelu EQS SUV na novou úroveň. Jednotlivé nástroje nebo hlasy z nahrávky lze rozmístit v prostoru kolem posluchače. Systém díky tomu dokáže vytvářet nový druh zvukové animace. Zatímco konvenční stereo systémy se zpravidla vyznačují dynamikou mezi pravou a levou stranou, využívá systém Dolby Atmos® celý prostor a vytváří zážitek z poslechu v rozsahu 360 stupňů.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit