Objemy prodejů značky Dacia, zvýšené o 3,1 % oproti předchozímu roku, dosáhly v r. 2021 536 095 vozů na trhu, silně postiženém pandemickou krizí a krizí v dodávkách elektronických komponentů. Dacia zvýšila svůj podíl na trhu o 0,1 bodu na 3,5 %.
Růst značky Dacia se vysvětluje zejména úspěchem její nové modelové řady u fyzických osob. Dacia v r. 2021 v Evropě dosáhla rekordního podílu 6,2 % na trhu osobních vozů pro soukromou klientelu a stala se tak poprvé třetí nejprodávanější značkou v Evropě v tomto druhu odbytu.
Dacia je první značkou osobních vozů prodávanou fyzickým osobám ve Francii a v Rumunsku a mezi prvními pěti na 10 dalších evropských trzích (Itálie, Španělsko, Portugalsko, Belgie, Rakousko, Polsko, Česká republika, Slovensko, Maďarsko a Chorvatsko). V Německu se značka zařadila mezi prvních deset a drží si vedoucí postavení v Maroku. Tento výkon se opírá o úspěch nových generací Sandero a Duster.
Model Dacia Sandero vykázal za r. 2021 226 825 prodaných vozů, přičemž více než 90 % tohoto objemu tvoří její třetí generace. V r. 2021 byl model Dacia Sandero pátý rok za sebou nejprodávanějším modelem fyzickým osobám v Evropě. Za zmínku stojí, že Sandero je v některých zemích dokonce nejprodávanějším vozem pro všechny typy klientely dohromady, což mu umožnilo dosáhnout 2. místa mezi nejprodávanějšími vozy v Evropě.
Dacia Duster sleduje tentýž směr a od r. 2018 je nejprodávanějším SUV fyzickým osobám v Evropě. S 186 001 prodanými vozy v r. 2021 ve všech zemích dohromady přesáhl Duster 2 miliony vozů uvedených do provozu od začátku své komercializace v r. 2010.
Model Dacia Spring, uvedený na trh na jaře, vstoupil úspěšně na trh elektromobilů s 27 876 prodanými vozy a ke konci r. 2021 registroval více než 46 000 objednávek. Spring byl vyvinut za účelem zpřístupnění elektromobility pro každodenní použití a stal se referenčním vozem pro městský provoz na četných trzích, přičemž 80 % těch, kteří si Spring koupili, předtím klienty značky Dacia nebyli.
V roce 2022 se k úspěšným modelům výrobní řady Dacia přidá model Jogger. Sedmimístný, nově pojatý rodinný vůz, který hodlá vyhovět potřebám klientely vyžadující pohodlí, prostorný interiér a modularitu.
Dacia jde po podstatě, ale umí i rozmazlit
Nabídka značky Dacia se stále drží svých základních atributů, které jsou zásadní pro zákazníky, ale stává se stále více atraktivní i díky svým nejlépe vybaveným verzím. Proto si 90 % zákazníků Dacia Spring zvolilo výbavu Comfort Plus, verze Stepway představuje 70 % prodejů modelu Sandero a 60 % zákazníků modelu Duster dalo přednost nabízené úpravě Prestige.
Toto nadšení pro lépe vybavené verze modelové nabídky provází míra růstu nových zákazníků o 60 % (mimo skupinu Renault). A při obměně svého vozu se 75 % zákazníků značky Dacia rozhodlo zůstat u skupiny Renault.
Objem prodejů v roce 2021 podle modelů
Dacia Sandero |
226 825 |
Dacia Duster |
186 001 |
Dacia Spring |
27 876 |
Dacia Logan |
27 136 |
Dacia Lodgy |
24 526 |
Dacia Dokker |
44 684 |
Dacia různé |
47 |