Finance

Dacia boduje u soukromých zákazníků, klíčem je promyšlený modelový mix

>Redakce Redakce
18 ledna, 2022

Objemy prodejů značky Dacia, zvýšené o 3,1 % oproti předchozímu roku, dosáhly v r. 2021 536 095 vozů na trhu, silně  postiženém pandemickou krizí a krizí v dodávkách elektronických komponentů. Dacia zvýšila svůj podíl na trhu o 0,1  bodu na 3,5 %. 

Růst značky Dacia se vysvětluje zejména úspěchem její nové modelové řady u fyzických osob. Dacia v r. 2021 v Evropě  dosáhla rekordního podílu 6,2 % na trhu osobních vozů pro soukromou klientelu a stala se tak poprvé třetí  nejprodávanější značkou v Evropě v tomto druhu odbytu. 

Dacia je první značkou osobních vozů prodávanou fyzickým osobám ve Francii a v Rumunsku a mezi prvními pěti na 10  dalších evropských trzích (Itálie, Španělsko, Portugalsko, Belgie, Rakousko, Polsko, Česká republika, Slovensko,  Maďarsko a Chorvatsko). V Německu se značka zařadila mezi prvních deset a drží si vedoucí postavení v Maroku. Tento výkon se opírá o úspěch nových generací Sandero a Duster. 

Model Dacia Sandero vykázal za r. 2021 226 825 prodaných vozů, přičemž více než 90 % tohoto objemu tvoří její třetí  generace. V r. 2021 byl model Dacia Sandero pátý rok za sebou nejprodávanějším modelem fyzickým osobám v Evropě.  Za zmínku stojí, že Sandero je v některých zemích dokonce nejprodávanějším vozem pro všechny typy klientely  dohromady, což mu umožnilo dosáhnout 2. místa mezi nejprodávanějšími vozy v Evropě. 

Dacia Duster sleduje tentýž směr a od r. 2018 je nejprodávanějším SUV fyzickým osobám v Evropě. S 186 001  prodanými vozy v r. 2021 ve všech zemích dohromady přesáhl Duster 2 miliony vozů uvedených do provozu od začátku  své komercializace v r. 2010.  

Model Dacia Spring, uvedený na trh na jaře, vstoupil úspěšně na trh elektromobilů s 27 876 prodanými vozy a ke konci  r. 2021 registroval více než 46 000 objednávek. Spring byl vyvinut za účelem zpřístupnění elektromobility pro  každodenní použití a stal se referenčním vozem pro městský provoz na četných trzích, přičemž 80 % těch, kteří si Spring koupili, předtím klienty značky Dacia nebyli. 

V roce 2022 se k úspěšným modelům výrobní řady Dacia přidá model Jogger. Sedmimístný, nově pojatý rodinný vůz, který  hodlá vyhovět potřebám klientely vyžadující pohodlí, prostorný interiér a modularitu.  

Dacia jde po podstatě, ale umí i rozmazlit

Nabídka značky Dacia se stále drží svých základních atributů, které jsou zásadní pro zákazníky, ale stává se stále více  atraktivní i díky svým nejlépe vybaveným verzím. Proto si 90 % zákazníků Dacia Spring zvolilo výbavu Comfort Plus,  verze Stepway představuje 70 % prodejů modelu Sandero a 60 % zákazníků modelu Duster dalo přednost nabízené  úpravě Prestige

Toto nadšení pro lépe vybavené verze modelové nabídky provází míra růstu nových zákazníků o 60 % (mimo skupinu  Renault). A při obměně svého vozu se 75 % zákazníků značky Dacia rozhodlo zůstat u skupiny Renault. 

Objem prodejů v roce 2021 podle modelů

Dacia Sandero 

226 825

Dacia Duster 

186 001

Dacia Spring 

27 876

Dacia Logan 

27 136

Dacia Lodgy 

24 526

Dacia Dokker 

44 684

Dacia různé 

47

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit