18. března 2025
Nepřehlédněte, Novinky

Kia EV4 mění jízdní vlastnosti i podobu interiéru. Nabídne dvě karoserie a baterii s mimořádným dojezdem

>Redakce Redakce
28 února, 2025
 

Kia představila nový model EV4, který mění pojetí elektromobilů ve střední třídě. Tento všestranný model, dostupný ve variantách sedan a hatchback, přináší pokrokový design, vysoký dojezd na jedno nabití a špičkové technologické a bezpečnostní funkce. Model EV4 je první elektrifikovanou verzí sedanu a hatchbacku značky Kia a slibuje zcela nový zážitek z jízdy pro širokou veřejnost.

Kia EV4 nabízí dvě možnosti akumulátorů pro optimální dojezd: standardní baterii s kapacitou 58,3 kWh a verzi Long Range s kapacitou 81,4 kWh. Tyto baterie napájí elektromotor o výkonu 150 kW, což vozu umožňuje akceleraci z 0 na 100 km/h za pouhých 7,4 sekundy (sedan) respektive 7,7 sekundy (hatchback). Maximální rychlost je omezena na 170 km/h.

Dojezd na jedno nabití je v případě varianty s akumulátorem Long Range impozantní. Podle metodiky WLTP dosahuje sedan dojezdu až 630 km a hatchback 590 km. Standardní verze dosahuje dojezdu 430 km pro sedan a 590 km pro hatchback. Tento dojezd je umožněn díky aerodynamickým vylepšením, jako je zakrytování spodku vozu a nízký součinitel aerodynamického odporu 0,23 Cd.

Díky 400V platformě Kia E-GMP, navržené speciálně pro elektromobily, je možné nabít baterii z 10 na 80 procent za pouhých 31 minut. 

Jízdní vlastnosti na vrcholu třídy

Model EV4 se vyznačuje pokročilými technologiemi napájení, jako je V2L o výkonu 3,6 kW pro napájení vnitřních i venkovních spotřebičů a V2G o výkonu 10 kW. Tato technologie umožňuje využívat automobil jako zdroj energie nejen při cestování, ale i v případě výpadku elektrické sítě nebo při kempování.

Podvozek a jízdní vlastnosti byly laděny s cílem zajistit vysoký komfort, kultivovanost a dynamické schopnosti. K tomu přispívá speciální konstrukce zavěšení předních kol s vzpěrami McPherson a víceprvkové uspořádání vzadu. Použití frekvenčně řízených ventilů SFD3 třetí generace v tlumičích a systému odpružení Hydro G zajišťuje nižší hladinu hluku a vibrací, což pozitivně ovlivňuje jízdní komfort.

Geometrie pohonu předních kol a výztuhy na klíčových místech karoserie zajišťují lepší stabilitu v zatáčkách a dynamickou odezvu. Při jízdě je přenos rázů od nerovností do řízení snížen až o 50 %, což přispívá k přímější zpětné vazbě a vyššímu požitku z jízdy. Další funkcí je variabilní rekuperace schopná automaticky měnit intenzitu v závislosti na situaci a to i při couvání. 

Multimediální revoluce

Kia EV4 nabízí širokou škálu komfortních a konektivních funkcí, které zvyšují uživatelský zážitek. Mezi ně patří aplikace Digital Key 2.0, která umožňuje snadné odemknutí vozu, spuštění motoru a dálkové ovládání přes chytrý telefon nebo Apple Watch. 

Pokročilý infotainment zahrnuje 30″ širokoúhlý displej technologie ccNC, který je tvořen třemi obrazovkami o velikosti 12,3″, 5,3″ a 12,3″. Tento displej je doplněn nejmodernějšími službami pro streamování obsahu, jako jsou YouTube, Netflix a Disney+. K dispozici je i režim „Theatre“, který optimalizuje nastavení pro multimediální zážitky a nabízí vylepšený zvukový systém s osmi reproduktory.

Kia EV4 také podporuje aktualizace softwaru prostřednictvím OTA, což umožňuje uživatelům snadno aktualizovat software vozu na dálku přes mobilní telefon.

Mimořádně pevná konstrukce

Bezpečnost je pro Kia klíčová, a EV4 není výjimkou. Model je vybaven nejnovějšími funkcemi ADAS včetně autonomní jízdy po dálnici. Tento systém zahrnuje autonomní nouzové brzdění verze 2, inteligentní ukazatele rychlostních limitů a systém sledování únavy řidiče. Dalšími pokročilými funkcemi jsou systém sledování rukou na volantu a inteligentní parkovací asistent.

Konstrukce karoserie EV4 je navržena pro maximální bezpečnost, s vysoce zesílenými zónami v případě nárazu, a to nejen v prostoru pro posádku, ale i pro ochranu akumulátoru. Střecha vozu dokáže odolat více než pětinásobku hmotnosti vozidla, a prahy dveří poskytují ochranu při bočním nárazu.

Inovativní design.

Design Kia EV4 je výsledkem filozofie „Spojené protiklady“, která kombinuje přírodní a lidské kontrasty v moderním a expresivním vzhledu. Vůz se vyznačuje nízkou příďí, širokým postojem, vertikálními světlomety a digitální „tygří maskou“, která podtrhuje dynamiku a modernost. Interiér je minimalistický, s plovoucím uživatelským rozhraním a asymetrickým volantem pro lepší funkčnost.

Sedan EV4 bude vyráběn v závodě Kia Autoland Gwangmyeong EVO v Koreji, zatímco výroba hatchbacku se zaměří na Slovensko pro evropské trhy. Produkce by měla začít v březnu 2025 pro sedan a v druhé polovině roku 2025 pro hatchback.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit