Dacia pokračuje v postupném vylepšování svého prvního plně elektrického modelu Spring. Od uvedení na trh v roce 2021 se prodalo v Evropě více než 179 tisíc kusů a jen v roce 2025 si tento vůz připsal přes 17 tisíc registrací. Díky tomu se umístil na druhém místě evropského retailového trhu s elektromobily v segmentech A, B a B-SUV. Úspěch Springu vychází z jeho role nejdostupnějšího elektromobilu, který je přizpůsoben skutečným potřebám zákazníků a zároveň drží nízké provozní náklady.

Nová modernizace přináší rozsáhlé úpravy v konstrukci, pohonných jednotkách i technologiích. Cílem je poskytnout řidičům více zábavy, větší pocit bezpečí a širší každodenní využitelnost, přičemž základní filozofie jednoduchosti a dostupnosti zůstává nedotčena.
Spring již v roce 2024 získal vylepšený posilovač řízení, nový volant a patnáctipalcová kola pro jistější chování na silnici. Nyní přichází další krok: nová baterie umístěná v zesílené střední části platformy zvyšuje torzní tuhost a optimalizuje rozložení hmotnosti, což zlepšuje stabilitu a rovnováhu vozu. Brzdná dráha se zkrátila díky účinnější brzdové soustavě, standardní stabilizátor zvyšuje jistotu v zatáčkách a upravené tlumiče i pružiny posouvají komfort i ovladatelnost na vyšší úroveň.

Aerodynamická účinnost byla podpořena kryty karoserie snižujícími turbulence pod vozem a novým zadním spoilerem. Tyto změny vedou k lepším hodnotám odporu vzduchu a příznivě ovlivňují dojezd.
Nové motory a efektivnější baterie
Dva nové elektromotory o výkonu 70 a 100 koní nahrazují dosavadní varianty 45 a 65 koní. Přinášejí citelně vyšší točivý moment v rozmezí 80 až 120 km/h, což znamená plynulejší jízdu i mimo město a schopnost držet tempo na rychlostních komunikacích. Verze Spring 100 zvládne zrychlení z 80 na 120 km/h za 6,9 sekundy, což je výrazný posun oproti předchozímu 65koňovému motoru s časem 14 sekund.

Nová baterie o kapacitě 24,3 kWh využívá technologii LFP (lithium-železo-fosfát), která se vyznačuje vysokou tepelnou stabilitou, dlouhou životností a nízkými náklady. Dojezd činí 225 kilometrů dle WLTP u verzí s 15palcovými koly, což odpovídá reálným potřebám zákazníků – průměrně 34 kilometrů denně při čtyřech cestách. Spring tak zvládne pokrýt celý pracovní týden na jedno nabití.
Nabíjení bylo rovněž optimalizováno. Nová palubní nabíječka umožňuje rychlé DC dobíjení výkonem až 40 kW, což znamená doplnění energie z 20 na 80 procent za 29 minut. Standardní 7kW AC nabíječka zajišťuje zkrácení doby nabíjení na wallboxu na 3 hodiny a 20 minut.
Praktický a všestranný elektromobil
Spring si i nadále zachovává status nejdostupnějšího elektromobilu na trhu s cenou od 16 900 eur. Přitom nabízí prostornost, která překvapí nejen v segmentu A. Zavazadlový prostor o objemu 308 litrů lze po sklopení zadních sedadel rozšířit až na 1004 litrů, což odpovídá vozům o třídu výše. Interiér navíc disponuje úložnými přihrádkami o celkovém objemu přes 32 litrů.

Odolnost vůči každodennímu provozu podtrhují plastové ochranné prvky karoserie a ve výbavě Extreme také gumové rohože či prahové lišty. Nově je k dispozici i funkce Vehicle-to-Load, která umožňuje napájet externí elektrická zařízení přímo z baterie vozu.
Digitální prostředí a konektivita
Všechny verze jsou vybaveny sedmipalcovým digitálním přístrojovým panelem. Multimediální systém Media Control je součástí výbavy Essential a Expression a po propojení s mobilní aplikací rozšiřuje možnosti ovládání. Vyšší verze Expression a Extreme nabízejí systém Media Display s centrálním displejem o úhlopříčce 10,1 palce a bezdrátovým připojením Apple CarPlay a Android Auto. Nejvyšší specifikace Extreme je volitelně dostupná s Media Nav Live, který zahrnuje online navigaci s aktualizacemi map po dobu osmi let.

Standardem se staly i tři kotevní body systému YouClip, který umožňuje bezpečně uchytit příslušenství, jako je držák telefonu s bezdrátovým nabíjením, úložná taška nebo kombinované zařízení „3 v 1“.




























