4. prosince 2025
Novinky

Dacia vyráží do luxusnějšího segmentu SUV. Na konkurenty vyzraje vlastním receptem a pestrou nabídkou

>Redakce Redakce
16 října, 2024

Dacia nyní vstupuje do segmentu C-SUV se zcela novým modelem Bigster. Mnoho zákazníků v segmentu C-SUV je v současné době omezováno inflací, pokud si chtějí obměnit svůj vůz, aniž by se vzdali nároků na  komfort, výkon a prostornost. 

Bigster působí na první pohled robustním dojmem se zaměřením na odolnost během výletů mini zpevněné silnice při outdoorových aktivitách. Příkladem je plastová ochrana kolem celého vozu, zejména na lemech blatníků a obou náraznících. Plast je navíc vyroben z recyklátu. Kola se dodávají v průměrech 17 až 19 palců. K dispozici je nový modrý lak karoserie a možnost kontrastní černé střechy. Na ní jsou umístěné střešní nosiče s integrovanými příčníky. 

Nadstandard s rozumem

V zájmu jednoduchosti a efektivity jsou všechny provozní informace seskupeny na 7„ nebo 10,1“ digitálním  přístrojovém štítu a všechny informace multimediálního systému jsou na 10,1“  centrálním dotykovém displeji. Infotainment podporuje bezdrátové zrcadlení chytrých telefonů.

Bigster Extreme a Journey dostávají multimediální systém Media Nav Live, který nabízí také propojenou navigaci s  informacemi o dopravních podmínkách v reálném čase a aktuálními mapovými podklady po dobu 8 let. Systém Media  Nav Live je kombinován se zvukovým systémem Arkamys 3D Sound System se 6 reproduktory.  

V závislosti na stupni výbavy nabízí nový Bigster tři typy středové konzoly pro přední sedadla. Poprvé u vozu Dacia  je k dispozici vysoká středová konzola s loketní opěrkou (s chlazenou přihrádkou), indukční nabíječkou a objemným  úložným prostorem. Čalounění sedadel si vybíráte dle preferencí na odolnost nebo komfort. 

Ve výbavovém stupni Journey je nový Bigster standardně vybaven elektricky nastavitelnou výškou sedadla a sklonem opěradla a manuálně nastavitelnými bederními opěrkami. 

Výbava byla navržena tak, aby splňovala požadavky zákazníků v  segmentu C-SUV, včetně požadavků na odhlučnění (akustické čelní sklo, silnější okna, odhlučnění motoru), zpracování (nové koberce, Touch LED) a komfort sezení (nastavitelná bederní opěrka spolujezdce, nastavitelný sklon opěradla  zadního sedadla atd.), dvouzónová klimatizace v předu a výdechy pro cestující vzadu. 

Uživatelé nového Bigsteru ocení také dvouzónovou klimatizaci s ventilačními otvory pro cestující vzadu,  panoramatické střešní okno, bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů atd. Výbava je k dispozici na přání nebo ve  standardu v závislosti na úrovni výbavy, takže zákazníci mají vždy na výběr.

Mimořádný prostor pro posádku i zavazadla

Vepředu i vzadu nabízí nový Bigster největší prostor nad hlavou v segmentu, což poskytuje citelný pocit prostoru. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici nejlepší prostor pro nohy v segmentu, což je velkou výhodou pro pohodlí  na dlouhých cestách. Objem zavazadlového prostoru dosahuje 667 litrů. Po sklopení opěradel nabízí Bigster rovnou  podlahu zavazadlového prostoru a výjimečnou maximální ložnou délku nákladu 2,7 metru. Funkce Easy Fold umožňuje snadné sklápění opěradel zadních sedadel ze zavazadlového prostoru, který navíc chrání gumový koberec.

Užitnou hodnotu zvyšuje pět úchytů YouClip rozmístěné po celém interiéru. Lze do nich upevnit tablet nebo telefon, úložné pouzdro, segment 3v1 (držák na nápoje, ček na tašku a přenosné světlo) nebo pověsit za poutko oblečení. Přístup do vozu nový Bigster je snadný díky hands-free kartě a elektricky ovládaným dveřím zavazadlového  prostoru. 

Nový standard s rychlou volbou výběru

Nový Bigster samozřejmě splňuje nejnovější evropskou bezpečnostní normu GSR2 a zahrnuje automatické nouzové  brzdění (městské/příměstské s detekcí vozidel, chodců, cyklistů a motocyklů), rozpoznávání dopravních značek s  varováním před překročením rychlosti, zadní parkovací asistent, nouzové zastavení, varování při vybočení z jízdního  pruhu, asistent pro udržování vozidla v jízdním pruhu, systém sledování pozornosti řidiče a nouzové volání (eCall) ve  všech úrovních výbavy. 

Aby Dacia svým zákazníkům usnadnila život, zkombinovala tyto systémy s chytrým tlačítkem „My Safety“, které  umožňuje řidiči při každém nastartování vozu během okamžiku přepnout některé systémy ADAS do osobního režimu, a  vyhnout se tak zdlouhavému nastavování. 

Univerzální hybridizace

Dacia Bigster je prvním modelem skupiny Renault, který využívá zcela nový motor HYBRID  155.  Skládá se ze zážehového čtyřválce o výkonu 107 k, dvou elektromotorů (motor o výkonu 50 k a vysokonapěťový startér/generátor), baterie o kapacitě 1,4 kWh (230 V) a elektrifikované automatické převodovky. Ta má 4 převodové stupně určené pro spalovací motor a další dva přidělené elektromotoru. Tato kombinovaná technologie je umožněna  absencí spojky. 

Rekuperační brzdění v kombinaci s vysokou kapacitou akumulátoru a účinností automatické převodovky znamená, že až 80 % času jízdy po městě je možné uskutečnit na elektrický pohon. Vůz se navíc vždy rozjíždí ve 100% elektrickém režimu. 

Motor TCe 140 je v nabídce značky Dacia v této výkonové hladině poprvé. Je odvozen od motoru  TCe 130, dostupného v modelu Duster. Mild hybrid kombinuje tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru s turbodmychadlem, s 48V mild-hybridním systémem a šestistupňovou manuální převodovkou. 

Snižuje  průměrnou spotřebu paliva (5,6 l/100 km) a emise CO2 (129 g/km) přibližně o 10 % ve srovnání se spalovacím motorem  o stejném výkonu. Rekuperační brzdění dobíjí baterii o kapacitě 0,8 kWh. Tento motor je dostupný také ve verzi ECO-G s pohonem na LPG. Ve verzi TCe 130 4×4 je spojený s pohonem všech kol. Toto provedení doplňuje volba jízdních režimů se speciálními profily pro různé typy terénu a kontrolovaný sjezd kopce.  

Při provozu na LPG vypouští nový Bigster ECO-G 140 v průměru o 10 % méně emisí CO2 než ekvivalentní nehybridní  benzinový motor. Díky dvěma nádržím s celkovým objemem 99 litrů paliva (50 litrů benzínu a 49 litrů LPG) nabízí dojezd  až 1 450 km. Nádrž na LPG je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, čímž je zachován objem zavazadlového  prostoru. Přepínání z jednoho paliva na druhé je rychlé a nepostřehnutelné díky přepínači dokonale integrovanému do  přístrojové desky.

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit