Novinky

Do roku 2023 vyráží Mercedes-Benz GLC s pořádnou várkou novinek

>Redakce Redakce
08 června, 2022

Od uvedení tohoto modelu na trh se pro Mercedes-Benz GLC rozhodlo již více než 2,6 milionu zákazníků na celém světě. Jako nejprodávanější model značky Mercedes-Benz v posledních dvou letech je jedním z nejdůležitějších vozidel v produktovém portfoliu.

Nové GLC sází důsledně na Hybridní pohon, a tím stanovuje nová měřítka v oblasti hospodárnosti. Modelová řada zahrnuje zážehové a vznětové čtyřválce kombinované s elektromotory. Ve čtyřech případech se jedná o částečně hybridní agregáty (Mild Hybrid) s integrovaným reverzním alternátorem ISG (Integrated Starter-Generator) druhé generace.

Další tři varianty pohonu mají podobu externě nabíjitelného hybridního systému (Plug-in Hybrid). Celkový výkon hybridního systému může přitom dosahovat až 280 kW (381 k) a maximální točivý moment až 750 N.m. Všechny varianty Plug-in Hybrid mají v režimu výhradně elektrického pohonu dojezd více než 100 kilometrů (WLTP).

Díky dostatečně dlouhému dojezdu na elektrický pohon lze naprostou většinu každodenních jízd absolvovat elektricky. Vylepšený hybridní jízdní režim počítá s elektrickým pohonem na těch úsecích trasy, kde dává největší smysl. Elektrický pohon má tedy prioritu například na trasách v městských oblastech.

GLC nabízí výrazně lepší jízdní vlastnosti na silnici i v terénu, za nepříznivých povětrnostních podmínek i mimo zpevněné cesty. K tomu přispívá mimo jiné zjednodušené ovládání na displeji v režimu Offroad spolu s lepším výhledem díky „transparentní kapotě motoru“ a zdokonalenými regulačními systémy, které zajišťují nejvyšší úroveň trakce a bezpečnosti. U verzí Plug-in Hybrid to platí i v režimu výhradně elektrické jízdy.

Mezi zásadní komponenty dynamicky nastaveného podvozku modelu GLC patří nová čtyřprvková náprava vpředu a zadní náprava s prostorově uspořádanými rameny. Již základní verze podvozku nabízí vysokou úroveň komfortu odpružení, nízkou hladinu hluku, agilní jízdní vlastnosti a potěšení z jízdy. Systém tlumičů mění tlumicí sílu v závislosti na frekvenci a intenzitě pohybu kol. Vzduchové odpružení AIRMATIC je vybaveno adaptivními tlumiči s plynule nastavitelnou tlumicí sílou ve fázi stlačování i roztahování tlumiče.

Obratnost a bezpečnost: Nové GLC nabízí mimořádnou agilitu a současně stabilitu s volitelným řízením zadních kol, s nímž se pojí strmější převod řízení předních kol. Úhel natočení kol na zadní nápravě je až 4,5 stupně. Průměr otáčení se tím zmenšil o 80 centimetrů na 11,0 metru.

Jedinečné proporce s klasickými prvky vozů SUV, mezi něž patří ozdobný spodní panel s chromovaným povrchem, podélné střešní nosiče a volitelné boční nástupní prahy, jsou doplněny novými prolisy na bocích. Výsledkem je harmonický vzhled, který vyjadřuje eleganci, sportovního ducha i terénní vlastnosti modelu GLC. Velkou pozornost přitahují nové světlomety navazující na masku chladiče a umocňující šířku vozu. Ve spojení s volitelným systémem DIGITAL LIGHT jsou navíc světlomety vybaveny světly pro denní svícení elipsovitého tvaru s motivem „pochodně“. Další vizuální dominantou je maska chladiče s chromovaným rámečkem u standardně dodávaného exteriéru AVANTGARDE.

GLC navazuje na úspěšný recept moderního, sportovního luxusu v podání značky Mercedes-Benz.  Například přístrojovou deskou, která je vodorovně rozdělena na dvě zóny, velkorysými ozdobnými plochami a zdánlivě nad nimi se vznášejícím centrálním displejem. Avantgardní design sedadel a moderně tvarované výplně dveří umocňují vysokou kvalitu interiéru.

GLC má ve své nejlepší aerodynamické konfiguraci nízký součinitel aerodynamického odporu vzduchu, cx = 0,29. Svého předchůdce tím překonává o dvě setiny (cx = 0,31) – pro SUV s konvenčním pohonem to je pozoruhodný pokrok.

GLC je na ještě vyšší úrovni akusticky příjemně tichým vozem se suverénním zvukovým projevem a velmi nízkou hladinou hluku přenášeného od podvozku. Stejně velká pozornost byla věnována i potlačení aerodynamického hluku. Všechna opatření se zásadním způsobem podílejí na vytvoření útulné atmosféry v interiéru, v níž se cestující cítí ihned jako doma a která je pro Mercedes-Benz typická.

Interiér je ještě digitálnější a inteligentnější díky nejnovější generaci informačního a multimediálního systému se dvěma velkými, standardními displeji a navigační funkcí s celoplošným zobrazováním mapy.

Hlasový asistent „Hey Mercedes“ dokáže ještě lépe vést dialogy a zlepšila se i jeho schopnost učit se. Funkce MBUX Smart Home promění GLC v mobilní ovládací centrálu i pro domácnost.

MBUX komplexně integruje největší poskytovatele hudebních streamovacích služeb včetně osobních preferencí a nastavení. Další novinkou v systému MBUX je Newsflash. Zákazník si tak může prostřednictvím hlasového asistenta „Hey Mercedes“ pouštět individuálně sestavené zprávy, například z ekonomiky, sportu nebo kultury. Volitelně dodávaný audiosystém Burmester Surround Sound nabízí jedinečné zážitky z poslechu díky 15 prémiovým reproduktorům a celkovému výkonu 710 W.

Nejnovější generace sady asistenčních systémů obsahuje dodatečné a zdokonalené funkce. To se týká například systémů, jakými jsou adaptivní tempomat DISTRONIC, aktivní asistent řízení, asistent pro rozpoznávání dopravních značek, asistent pro manévrování s přívěsem nebo nová parkovací sada s 360° kamerovým systémem a „transparentní kapotou motoru“.

Revoluční technologie světlometů Digital Light (volitelná výbava) umožňuje nové funkce, například projekci pomocného značení a výstražných symbolů na vozovku.

Komponenty a systémy modelu GLC byly v mnoha detailech vylepšeny, například funkcemi ENERGIZING AIR CONTROL, AIR-BALANCE a GUARD 360°. Týká se to také dekoračního osvětlení nebo nového panoramatického posuvného střešního okna s užší příčkou, které vytváří pocit výrazně větší prostornosti. Volitelně dodávaná všestranně nastavitelná sedadla byla navíc doplněna masážními funkcemi.

GLC zaujme také novým menu a plánovačem tras pro jízdu s přívěsem. Cílem těchto a mnoha dalších funkcí pro provoz v roli tažného vozidla je zajistit při jízdě s přívěsem nejvyšší možnou úroveň bezpečnosti a komfortu. Pohon všech kol 4MATIC kromě toho nabízí vynikající trakci na jakémkoli povrchu.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit