4. prosince 2025
Novinky

Ford Ranger – více výkonu při nižší spotřebě (VIDEO)

>Redakce Redakce
28 ledna, 2019

Stylová a všestranná nová verze nejprodávanějšího pick-upu v Evropě přijíždí s vylepšeným vznětovým motorem Ford 2.0 EcoBlue, který je vybaven systémem selektivní katalytické redukce (SCR) a ve spojení s novou desetistupňovou samočinnou převodovkou přináší až o 9 % nižší spotřebu paliva. Na vrcholu nabídky motorizací stojí varianta 2.0 EcoBlue bi-turbo s nejvyšším výkonem 157 kW (213 k) a točivým momentem 500 Nm. Ve srovnání s dosavadním motorem 3.2 TDCi to představuje nárůst o 10 kW, respektive 30 Nm.

Sériově je nový Ranger vybaven připojitelným pohonem všech kol a nabízí nové technologie, zvyšující produktivitu i komfort – například infotainment Sync 3.

Jako první model ve své třídě nabídne Ranger protikolizní asistent s detekcí chodců a inteligentní omezovač rychlosti již v sériové výbavě. Na přání je nově k dispozici aktivní parkovací asistent. Varianty s výkonnějšími motorizacemi nyní disponují funkcí aktivního potlačování okolního hluku.

Nový Ranger je zkonstruovaný pro provoz v náročném terénu. Má světlou výšku 230 mm a pyšní se brodivostí 800 mm, což znamená nejlepší hodnotu v dané třídě. Nájezdové úhly 29° vpředu a 21° vzadu umožňují s jistotou překonávat i velké terénní překážky. V závislosti na zvolené variantě má Ranger nosnost až 1 252 kg a může táhnout přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny.

Souběžně se zahájením prodeje modernizovaného Rangeru v polovině roku 2019 přijde na trh rovněž nový Ranger Raptor, vyvinutý divizí Ford Performance. Tento model je předurčen pro sportovní jízdu mimo zpevněné komunikace.

Nový vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue

Ranger je další model značky Ford, do kterého si našla cestu nová generace výkonných a hospodárných vznětových motorů s obchodním označením EcoBlue. V Rangeru bude k dispozici v základní variantě 125 kW (170 k) s točivým momentem 420 Nm a spotřebou paliva od 8,3 l/100 km, emise. Emisní hodnota CO2 činí od 216 g/km. Vrcholné Bi-turbo provedení disponuje výkonem 157 kW (213 k) s 500 Nm točivého momentu. Kombinovaná spotřeba paliva činí 9,2 l/100 km s emisní hodnotou CO2 228 g/km.

Varianta 125 kW je přeplňovaná jediným kompaktním turbodmychadlem, které dodává motoru v nízkých otáčkách více vzduchu než u dřívějšího motoru 2.2 TDCi. Výsledkem je rychlá a důrazná odezva v celém rozsahu otáček.

Ve vrcholné variantě bi-turbo pracují obě turbodmychadla v nižších otáčkách společně. Ve vyšších pracuje již jen větší dmychadlo, které poskytuje plnicí přetlak, potřebný k dosažení maximálního výkonu.

Motorizace 125 kW a 157 kW lze kromě šestistupňové manuální převodovky kombinovat také s desetistupňovou samočinnou skříní, jež již prokázala své přednosti v natolik rozmanitých modelech jako Ford F-150 a nový Mustang. Díky adaptivním řídicím algoritmům se dokáže plynule přizpůsobovat aktuálním podmínkám.

Údaje Fordu, založené na měření spotřeby paliva v reálném provozu, naznačují snížení spotřeby oproti ekvivalentní dosavadní motorizaci o 9 % v případě desetistupňové automatické převodovky a o čtyři procenta v případě převodovky manuální.

Konektivita na výši doby

Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto. Slouží k ovládání telefonu, audiosystému, navigace a klimatizace buď hlasem, nebo prostřednictvím dotykové obrazovky o úhlopříčce osm palců.

Nechybí ani funkce MyKey, která umožňuje správcům vozových parků naprogramovat do klíče omezení nejvyšší dosažitelné rychlosti jízdy a hlasitosti audiosystému, popřípadě znemožnit deaktivaci systémů aktivní bezpečnosti.

Inteligentnější a bezpečnější

Jako první vůz své třídy nabídne nový Ranger již ve standardní výbavě předkolizní asistent s detekcí chodců a inteligentní omezovač rychlosti.

Inteligentní omezovač rychlosti sleduje prostřednictvím kamery za čelním oknem dopravní značení. Pokud značení povoluje nižší rychlost, než má momentálně na omezovači nastavenou řidič, systém ji automaticky sníží. Jakmile vůz mine značku „konec nejvyšší dovolené rychlosti“, vůz znovu může akcelerovat až na nastavenou hodnotu. Omezovač se ovládá tlačítky na volantu.

Z asistenčních technologií je zájemcům o Ranger k dispozici aktivní parkovací asistent, asistent jízdy v pruzích, adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, parkovací senzory vpředu i vzadu a zadní kamera. Elektronický stabilizační systém se standardně dodává s funkcí ochrany před převrácením a stabilizací přívěsu.

Ranger také poprvé nabízí bezklíčové odemykání Ford KeyFree a do soustavy centrálního zamykání byl nově integrován i zámek zadního čela. K ještě příjemnějšímu dojmu z jízdy přispívají úpravy podvozku, zaměřené na zvýšení komfortu. Každá varianta používá jinou charakteristiku pružin a tlumičů.

Robustní a moderní vzhled

V rámci faceliftu se změnil design předního nárazníku a také masky. Středová horizontální lišta je nyní podélně rozdělená na dvě štíhlejší části. Nabídku laků karoserie rozšiřují dvě nové barvy, stříbrná Diffused a modrá Lightning. Vozy ve vyšších stupních výbavy mají bi-xenonové světlomety a LED denní svícení.

Komfortní interiér, připomínající osobní vozy, se dodává v černém provedení Ebony. Lakované plochy se vyznačují vyšším leskem a vozy vybavené desetistupňovou samočinnou rychlostní skříní mají luxusněji provedený volič převodovky. Varianta Ranger Limited se pyšní černým koženým čalouněním sedadel a exkluzivními sedmnáctipalcovými koly z lehké slitiny.

Vrcholný Ranger Wildtrak dostal speciální oranžový lak Saber a kontrastní povrchovou úpravu masky v tmavém titanovém vzhledu. Stejný odstín se objevuje i na otvorech pro přívod vzduchu v předním nárazníku, krytech zpětných zrcátek, klikách dveří, bočních ventilačních otvorech a na dekoračním rámování ložné plochy. Výsledek přitahuje atraktivním sportovním vzhledem.

V interiéru Rangeru Wildtrak nalezneme detaily matně chromovaného vzhledu nebo luxusní sedadla s částečným koženým čalouněním a vyraženými logy Wildtrak.

Varianty Limited i Wildtrak mají navíc jiné provedení zadního čela korby. Je opatřené zkrutnou tyčí, která výrazně snižuje sílu potřebnou k jeho zavření.

V České republice se inovovaný Ford Ranger objeví ve druhém čtvrtletí roku 2019.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit