Český trh, Novinky

Nové Mitsubishi ASX zažívá velký mezigenerační skok. Úroveň technologií rapidně pokročila

>Redakce Redakce
03 října, 2022

Nové ASX, vyvinuté speciálně pro evropský trh, je postavené na podvozkové platformě CMF-B automobilové aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Přichází se širokou nabídkou pohonných jednotek vč. plug-in hybridního (PHEV), plně hybridního (HEV) a mild-hybridního ústrojí. Pro předchozí generaci modelu ASX se v Evropě rozhodlo bezmála 380 000 zákazníků.

Nové ASX zaujme výraznou čelní partií s označením „Dynamický štít“, jejímž prostřednictvím vozy značky Mitsubishi poukazují na svůj robustní a dynamický charakter. Součástí přední partie je i trojice diamantů v ikonickém znaku Mitsubishi.

Boční profil spojuje splývající siluetu se svalnatými a zvýšenými boky karoserie ve prospěch agilního a sportovního postoje. Efektní vzhled ASX dokreslují 17″ nebo 18″ kola.

Zadní světla podobně jako na přídi tvoří výrazné LED zdroje. Zadní profil zkrášluje nově koncipovaný tovární emblém ASX a vymodelované slovní označení Mitsubishi napříč zádí.

Ihned od uvedení vozu na trh bude na výběr šest odstínů karoserie – ve vyšších výbavových stupních též ve dvoubarevném lakování (v kombinaci s černou střechou).

Snadno přístupný interiér

Interiér nového ASX překypuje nejnovějšími technologiemi palubního infotainmentu, spojuje styl a pohodlí s prostorností a všestranností, jakož i zavazadelníkem o objemu 332 litrů (podle VDA), který je možné posunutím zadní lavice do krajní polohy vpředu zvětšit o dalších 69 litrů (VDA).

Snadný přístup do nového ASX zajišťuje systém bezklíčového ovládání, který je standardní součástí všech výbavových linií (kromě základní). Když se řidič přiblíží k vozu na vzdálenost přibližně jeden metr, systém rozpozná hands-free kartu a automaticky odemkne dveře vozu. Podobně funguje i při vystupování – jakmile se hands-free karta vzdálí více než cca 1 metr od vozu a systém ji přestane detekovat, automaticky zamkne dveře vozu.

Nastupování a vystupování usnadňuje zvýšená poloha sezení, která je mezi majiteli vozů SUV široce oceňována. Pro interiér jsou v nabídce různé druhy látkových i kožených čalounění podle stupně výbavy; o příjemnou teplotu v kabině po celý rok se stará systém klimatizace; pohodlí v zimních měsících zvyšuje vyhřívání sedadel a vyhřívání volantu.

Centrální jednotka SDA (Smartphone-link Display Audio) funguje jako základní rozhraní řidiče, palubních systémů a infotainmentu. Jednotka SDA zahrnuje displej o velikosti 7“, resp. 9,3″ vč. standardního bezdrátového připojování chytrých telefonů (Apple CarPlay a Android Auto); v nejvyšších verzích najdeme i prémiový hudební systém BOSE.

Možnosti uživatelských úprav se týkají i samotného přístrojového štítu. Pro nové ASX jsou k dispozici tři různé úrovně přístrojového štítu, od základního analogového systému s vestavěným displejem o velikosti 4,2″ přes nastavitelný 7″ digitální štít střední úrovně až po plně přizpůsobitelný 10″ digitální přístrojový štít, v němž se mj. promítají pokyny navigace.

Vyšší úrovně výbavy zahrnují vestavěnou 3D navigaci a celou řadu možností personalizace od uživatelských profilů a widgetů až po jízdní režimy prostřednictvím systému Multi-Sense.

Vysoký standard bezpečnosti

ASX je již v základu vybaveno kompletní sestavou prvků pasivní bezpečnosti včetně čelních a bočních airbagů řidiče a předního spolujezdce, dvojice hlavových airbagů po obou stranách, bezpečnostních pásů s předpínači a omezovači zátěže, hlavových opěrek s ochranou proti poranění krční páteře a kotevních bodů ISOFIX pro dětské autosedačky.

K ochraně chodců pomáhá standardně dodávaný systém zmírňování následků čelní kolize (FCM). Konstrukce kapoty, předního nárazníku, světlometů a prostoru pod čelním sklem byla speciálně upravena tak, aby se snížila pravděpodobnost zranění v případě nehody.

Nové ASX je dále vybaveno celou sestavou prvků ADAS (pokročilé systémy na podporu řízení) pro maximální bezpečnost a cestování bez obav.

Standardní výbava všech verzí: systém zmírňování následků čelní kolize s ochranou chodců, signalizace vzdálenosti, varování při opuštění jízdního pruhu, asistent pro udržení jízdy v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, tempomat, parkovací senzory a parkovací kamera.

K dispozici pro vyšší výbavové linie: systém pro sledování slepých úhlů, asistent pro vystřeďování v jízdním pruhu, omezovač rychlosti, adaptivní tempomat (s funkcí Stop & Go) a automatické přepínání dálkových světel.

Moderní technologie usnadní řízení

Systém MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent – PILOT), který je k dispozici pro nejvyšší výbavové linie ASX s automatickou převodovkou a provedení HEV a PHEV, kombinuje adaptivní tempomat (ACC) a asistent pro vystřeďování v jízdním pruhu (LCA).

Systém DCC v závislosti na jízdním režimu navoleném prostřednictvím systému Multi-Sense analyzuje jízdní situaci (během zatáčení) a podle potřeby samostatně přibrzďuje jednotlivá kola k zajištění optimální jízdní trajektorie pro sebejistý průjezd celou zatáčkou.

Systém Multi-Sense, ovládaný prostřednictvím multimediální jednotky SDA, umožňuje řidiči upravovat si na míru reakce řízení, adaptivní regulaci podvozku (DCC) a dávkování točivého momentu. Na výběr jsou tři jízdní režimy:

  • ECO: je výchozím režimem s maximální provozní hospodárností konvenčních a mild-hybridních pohonů
  • PURE: pro čistě elektrickou jízdu plug-in hybridu
  • SPORT: maximální záběrové schopnosti; využívá adaptivní regulaci podvozku a nastavuje reakce řízení pro vyšší požitek za volantem
  • MY SENSE: umožňuje řidiči přizpůsobit si zážitky za volantem a upravovat dekorační osvětlení v interiéru s výběrem z osmi odstínů LED osvětlení

Konvenční pohony i plug-in hybrid

ASX nové generace přináší širokou nabídku vyspělých a elektrifikovaných pohonných ústrojí v souladu s různorodými potřebami evropských zájemců o městská SUV – od nízkých emisí a spotřebu paliva až po výkony.

Základem je pokrokový benzínový tříválec 1,0 s přeplňováním, nabízený v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou.

Pro zákazníky toužící po vyšším výkonu je k dispozici přeplňovaná jednotka 1,3 s přímým vstřikováním paliva spojená s polohybridním systémem pohonu (mild hybrid), který zahrnuje startér/generátor energie s řemenovým pohonem a 12V lithium-iontovou baterii pro rekuperaci energie během zpomalování a brzdění, jakož i elektrický posilovač točivého momentu. Zákazníci mohou volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem (7DCT).

ASX nové generace bude prvním evropským modelem značky Mitsubishi s plně hybridním pohonem (HEV). Ten kombinuje benzínovou jednotku 1,6 se dvěma elektromotory a automatickou převodovkou podporující více režimů.

Vrcholem modelové nabídky bude plug-in hybridní provedení (PHEV). Systém PHEV, zahrnující benzínový motor 1,6 ve spojení se dvěma elektromotory a baterií o kapacitě 10,5 kWh, je v segmentu B-SUV v rámci automobilové aliance Renault-Nissan-Mitsubishi jedinečný. Mitsubishi ASX nové generace tak kráčí ve šlépějích plug-in hybridních SUV Outlander PHEV a Eclipse Cross PHEV.

Všechny typy pohonů budou pro ASX k dispozici od uvedení vozu v březnu 2023 (modelová nabídka na jednotlivých trzích se může lišit).

Záruka kvality Mitsubishi

Na ASX nové generace se podobně jako na všechna vozidla Mitsubishi prodávaná v Evropě vztahuje tzv. Záruka kvality Mitsubishi, která zahrnuje:

  • Pětiletou tovární záruku (s omezením na 100 000 km)
  • Dvanáctiletou záruku proti prorezivění karoserie
  • Osmiletou záruku na baterii systému pohonu (s omezením na 160 000 km)
  • Osmiletou záruku na kapacitu baterie systému pohonu (s omezením na 160 000 km)
  • Pětiletou asistenční službu (Asistenční paket Mitsubishi)

Nové ASX se bude vyrábět v závodu automobilky Renault ve španělském městě Valladolid

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit