Citroën uvedl modernizovanou verzi svého SUV C5 Aircross, která přináší jak významné stylistické změny, tak výrazný technologický posun. Model, který si drží pověst jednoho z nejpohodlnějších SUV ve své třídě, nově oslovuje zákazníky širší nabídkou pohonů, vyšší úrovní interiérového komfortu a pokročilými asistenčními systémy.

Zásadní novinkou je rozšíření nabídky o elektrifikované verze. Vstupní branou do světa elektrifikace je hybrid využívající přeplňovaný tříválec o objemu 1,2 litru s výkonem 100 kW kombinovaný s 9kW elektromotorem. Ten čerpá energii z 0,9kWh akumulátoru. Vzhledem ke schopnosti krátkodobé jízdy pouze na elektřinu je hybrid ve srovnání s běžnou spalovací verzí o 15 % úspornější.
Alternativou je plnohodnotný plug-in hybrid tvořený přeplňovanou čtyřválcovou šestnáctistovkou s výkonem 110 kW podporovanou 92kW elektromotorem. Systémový výkon činí 143 kW. Díky baterii o kapacitě 21 kWh je možné ujet v bezemisním režimu 86 km. Díky zvětšené palivové nádrži na 55 litrů činí celkový dojezd 650 km. Nabíjení je možné prostřednictvím 7,4kW wallboxu. Se základní palubní nabíječkou nabijete zcela vybitý akumulátor za 5 hodin a 15 minut. Alternativou je příplatková 7,4kW palubní nabíječka, která to zvládne za necelé tři hodiny.
V duchu robustnosti
Design vozu prošel přepracováním s důrazem na robustnější a dynamičtější vzhled. Nově tvarovaná maska chladiče s širším logem Citroën, nové světlomety s LED technologií a světelný podpis ve tvaru písmene „V“ dávají vozu modernější výraz. U elektrické verze je přední část zcela uzavřená, aby se optimalizovala aerodynamická účinnost. Zadní světla s 3D efektem a zatmaveným krytím navazují na přední část.

Novinka celkově narostla, takže měří 4 652 mm na délku (+150 mm) a 1 902 mm na šířku. Rozvor náprav dosahuje 2 784 mm, což je o 60 mm více než u předchozího modelu C5 Aircross, přičemž toto prodloužení je téměř celé využité pro nohy zadních cestujících.
Nabídku karoserie rozšiřuje nový lak Eclipse Blue a nové designy kol o velikosti 18 až 20 palců. Tento průměr se u Citroënu objevuje poprvé.
Větší displeje a více pohodlí
Uvnitř se nachází nový 10″ dotykový displej multimediálního systému, umístěný výše pro lepší ergonomii. Digitální 12,3″ přístrojový štít nabízí jasné zobrazení všech důležitých informací. Vylepšena byla také středová konzola s úložným prostorem, bezdrátovou nabíječkou a novým voličem převodovky e-Toggle.

Zásadním prvkem komfortu jsou nová sedadla Citroën Advanced Comfort s 15 mm pěnové výplně, která mohou být v závislosti na výbavě vyhřívaná a doplněná o masážní funkci a ventilaci. Vyšší verze mají elektrické nastavení v 10 směrech.
Vysoce kvalitní pěnu formují i zadní lavici. Opěradla lze sklopit v rozmezí 21° až 33° pro ideální polohu těla, zejména při dlouhých cestách. U vyšších stupňů výbavy jsou zadní sedadla vyhřívaná.

Čalounění zahrnuje látku, Alcantaru nebo perforovanou kůži Paloma v nových dvoubarevných úpravách. K dispozici jsou čtyři verze interiéru: Wild Black, Urban Black, Metropolitan Black a Hype Black.
Podpora na cestách
C5 Aircross nabízí až 20 asistenčních systémů, včetně adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go, aktivního udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek nebo systému sledování mrtvého úhlu. Komfort jízdy je i nadále zajištěn jedinečným odpružením s progresivními hydraulickými dorazy® – prvkem, který Citroën odlišuje od konkurence.




























