Mercedes-Benz modernizuje paletu motorů pro modelovou řadu GLE 300 d 4MATIC a GLE 300 d 4MATIC kupé. Oba modely jsou vybaveny aktuální verzí vznětového čtyřválce (OM 654 M) s druhou generací integrovaného zařízení ISG, které funguje jako spouštěč i generátor, a poskytují nejvyšší výkon 200 kW/272 k. Zákazníci mohou tyto modely s částečně hybridním pohonem (mild hybrid) již objednávat. Ceny začínají od 1 755 710 Kč Kč (GLE 300 d 4MATIC), resp. 2 066 680 Kč2 (GLE 300 d 4MATIC kupé).

Aktuální verze motoru OM 654 M je vybavena druhou generací startér-generátoru a elektrickou sítí s napětím 48 V. Díky tomu vůz efektivně vaužívá setrvačné jízdy, podpory akcelerace nebo rekuperace, a umožňuje tak výrazná snížení spotřeby paliva. Spuštění motoru je navíc velmi rychlé a komfortní, takže zásahy systému start-stop probíhají téměř neznatelně. To samé platí i pro přechod ze setrvačné jízdy s vypnutým motorem na intenzivní akceleraci.
Pokrokové je také dodatečné čištění výfukových plynů vznětového čtyřválce. Zásobníkový katalyzátor NOx zachycuje oxidy dusíku především po studeném startu, aby mohlo po zahřátí motoru na provozní teplotu dojít k jejich redukci v katalyzátoru SCR. Filtr pevných částic DPF se speciální povrchovou úpravou minimalizuje emise pevných částic. Oba aktivní katalyzátory SCR se samostatným vstřikováním individuálních dávek AdBlue umožňují účinné snižování emisí oxidů dusíku za všech provozních podmínek. Tyto katalyzátory jsou uloženy v blízkosti motoru a pod podlahou vozidla.
Vylepšen byl rovněž pohon všech kol. Model GLE se čtyřválcovými motory měl dosud rozdělovací převodovku, která přenášela hnací sílu na nápravy v pevném poměru 50:50. U verzí GLE 300 d 4MATIC a GLE 300 d 4MATIC kupé je rozdělovací převodovka doplněna o elektronicky řízenou vícelamelovou spojku, která umožňuje variabilní rozdělování točivého momentu mezi nápravy v rozsahu od 0 do 100 procent (Torque on Demand). Kompletně síťově propojená rozdělovací převodovka s elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou a funkcí Torque on Demand tak zvyšuje aktivní bezpečnost a agilitu i na silnici, a to především při průjezdu zatáčkami. Systém cíleně ovlivňuje otáčení vozidla kolem svislé osy, aby dosáhl požadované míry přetáčivosti nebo nedotáčivosti.
Technické údaje
|
|
GLE 300 d 4MATIC |
GLE 300 d 4MATIC kupé |
|
|
Zdvihový objem |
cm³ |
1993 |
|
|
Nejvyšší výkon |
kW/k |
200/272 |
|
|
při |
1/min |
4200 |
|
|
Dodatečný výkon (ISG) |
kW/k |
15/20 |
|
|
Nejvyšší točivý moment |
N.m |
550 |
|
|
při |
1/min |
1800-2200 |
|
|
Dodatečný točivý moment (ISG) |
N.m |
200 |
|
|
Kombinovaná spotřeba paliva WLTP |
l/100 km |
7,5-6,1 |
7,1-6,5 |
|
Kombinované emise CO21 WLTP |
g/km |
196-160 |
186-172 |
|
Zrychlení 0-100 km/h |
s |
6,8 |
|
|
Nejvyšší rychlost |
km/h |
230 |
226 |
|
Cena od |
Kč |
1 755 710 |
2 066 680 |




























