Volkswagen Užitkové vozy představuje první detaily designu nové generace modelu Transporter. Předprodej nového modelu Transporter byl v Evropě již zahájen za ceny od 36 780 eur (bez DPH), v České republice se předpokládá jeho zahájení v druhé polovině roku (ceny zatím nejsou známy). Zahájení prodeje na českém trhu je plánováno na první čtvrtletí 2025.

Ve tvarech masky chladiče lze spatřit náznak T5, ve světlometech T6.1 a v ikonické čistotě T1 – to vše je však nyní prezentováno ve výrazně rozvinuté podobě, která dává modelu Volkswagen Transporter novou tvář. Design současně harmonicky zapadá do spektra aktuální rodiny modelů Bulli.
Boční partie modelu Transporter o vnější délce 5050 mm až 5450 mm se vyznačuje čistotou designu typickou pro modely Bulli.
„Stejně jako u modelu T6.1 jsme horní okraje světlometů protáhli do boční partie jako linii, která sahá až k zádi. Nad ní vzniká výrazná, lineární křivka – linie Bulli. Ta rozděluje karoserii na horní a spodní část. Tento charakteristický znak je vzpomínkou na T1,“ říká šéfdesignér Albert Kirzinger
Novým designem zaujme také nabídka kol, která mohou mít pro model Transporter průměr ráfku 16, 17 nebo 19 palců. Vizuálně mimořádně atraktivní jsou 19“ kola „Indianapolis“ z lehké slitiny s leštěným okrajem ráfku a šesti černými paprsky a vnitřními plochami. Stejně jako u modelové řady T6.1 a velkého modelu Crafter je víčko palivové nádrže verzí poháněných vznětovými motory a plug-in hybridními jednotkami znovu integrováno do střešního sloupku B v optimálně přístupné poloze. Kryt nabíjecí zásuvky u variant s plug-in hybridním nebo výhradně elektrickým pohonem se nachází pod pravým světlometem.

Také zadní partie sedmé generace modelu Volkswagen Transporter má homogenní a čistý design. Tento lehký užitkový vůz se bude znovu dodávat s výklopnými nebo křídlovými zadními dveřmi. Výrazný tvar zadních svítilen protažených do stran bodovými světly LED tvoří stylistický most až k T5, přestože se jedná o zcela nový design s novým technickým konceptem. I u sedmého Transporteru jsou přitom tvary vždy podřízeny funkci. Příkladem jsou zadní výklopné, resp. křídlové dveře, které zasahují hluboko dolů do nárazníku. Výsledkem je nízký práh nákladového prostoru, pouhých 575 mm až 638 mm (v závislosti na verzi).




























