T-Cross je nejnovějším přírůstkem do segmentu SUV značky Volkswagen. Jako studie vzbudil na Ženevském autosalonu 2016 velkou pozornost a nyní jsme měli možnost se s ním důkladněji seznámit.
T-Cross, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace a Touareg – to je pět formátů SUV, které značka Volkswagen nabízí v Evropě. Nový T-Cross však rozšíří nabídku SUV také v Číně a Jižní Americe. Zároveň jde o poslední díl skládačky celého modelového portfolia. Dál se bude automobilka věnovat elektrické modelové řadě I.D., přičemž prvního zástupce v podobě SUV se dočkáme již letos.
Volkswagen T-Cross s vnější délkou 4107 milimetrů je sice nejmenší, svým tvarem karoserie však nabízí vyšší užitnou hodnotu, než sourozenec T-Roc upřednostňující spíše design. T-Cross však ani v tomto ohledu rozhodně neztrácí. Na výběr je 12 laků karoserie, přičemž další možnosti ukrývají tematicky laděné edice. Barevné kombinace se přitom odrážejí také v interiéru, zejména na palubní desce.

Překvapivě prostorný interiér je výsledkem použití modulární platformy MQB pro modely s motorem uloženým vpředu napříč. Například zadní sedadla jsou podélně nastavitelná, což umožňuje zvětšit prostor pro nohy, nebo pro zavazadla. Interiéru dominují zejména tvrdé plasty, měkčenou podobu bohužel nečekejte. Na druhou stranu působí bytelným dojmem a snadnou údržbou. Také dílenské zpracování je na solidní úrovni. Celkový dojem automobilka vylepšila použitím koženého multifunkčního volantu a hodnotného zpracování palubní desky, nové řadicí páky i ergonomické loketní opěrkou s možnosti horizontálního posunu.

T-Cross bude uveden na trh jako jedno z nejbezpečnějších vozidel své třídy, s vynikající úrovní pasivní bezpečnosti a širokou nabídkou asistenčních systémů. Sériová výbava bude zahrnovat asistenční funkce „Front Assist“ (systém pro detekci překážek před vozem) a „Lane Assist“ (asistent pro jízdu v jízdním pruhu). „I am more than one thing“ – nový T-Cross.
První dojmy z jízdy
Už po pár metrech zjistíte, že T-Cross působí daleko mohutnějším dojmem, než ve skutečnosti je. Na městský vůz jsou zpětná zrcátka poměrně malá a tak hlídání mrtvého úhlu je vítaným pomocníkem. Vpředu uložený litrový tříválec je dobře odladěný pro městský provoz a dodává vozu potřebou dynamiku. Podvozek má tužší naladění, jak je u koncernu zvykem, ale podařilo se zachovat i komfortní notu a adekvátní pohlcování výmolů. Chválíme 16″ rezervu pod podlahou zavazadelníku.




























