4. prosince 2025

Po delší odmlce uspořádala společnost Grand Automotive Central Europe, importér vozů Nissan, tiskovou konferenci, na které se představil nový generální ředitel Nissanu pro Česko Antoine Corre. Nissan modelem Juke MC začátkem roku zahájil rozsáhlou modelovou ofenzivu, kterou nyní doplňuje nový qashqai, a koncem roku dorazí užitkový interstar. Dále se objeví sportovně laděný elektromobil Ariya Nismo a nová generace modelu Leaf. Povídali jsme si tedy o nových modelech, ale i plánech Nissanu v Evropě i u nás. Francouz Antoine Corre mimochodem překvapil výbornou češtinou.

Antoine Corre je generální ředitel Nissanu pro Českou republiku. Na této pozici nahradil Vladimíra Vošického.

Jak jste spokojeni s prodejními výsledky? Podle statistik jste za prvních devět měsíců registrovali 950 automobilů, což je úctyhodný meziroční nárůst 75 %. Jaký předpokládáte růst v následujících letech?

Ano, konečně máme pro naše zákazníky dostatek aut. Našim cílem je tento trend udržet. Nissan má na českém trhu ještě velký potenciál. Současné výsledky meziročního srovnání bereme jako potvrzení, že to, co děláme, děláme správně a chceme v tom pokračovat. Budeme tedy i nadále pokračovat v efektivní obchodní politice a spolupráci s našimi prodejci. Našim cílem je zajištění stability a konzistentního fungování na českém trhu.

Před sedmi osmi lety jste ale prodávali přes 6000 automobilů. Je reálné se k těmto prodejům přiblížit?

Je pravda, že ještě před pár lety měl Nissan na českém trhu mnohem silnější pozici. Je třeba ale také uvést, že v té době jsme měli mnohem širší modelovou řadu, a také si přiznat, že ne všechny prodané vozy zůstaly v ČR. V dnešní době působíme zejména v segmentu SUV a poměrně nově i LCV, soustředíme se na lokální trh a naším cílem je na něm dosáhnout podílu jednoho procenta.

Kolik dealerství má značka Nissan v současné době a jak chcete dealerskou síť dále rozšiřovat?

Rozšíření dealerské sítě pro nás bylo v loňském i letošním roce prioritou. Do této chvíle se nám podařilo zdvojnásobit počet dealerů a dostali jsme se na celkový počet 16 prodejních míst. Moc nás těší, že značka Nissan stále láká nové partnery.

Samozřejmě nám stále chybí některé kraje, na které se aktuálně soustředíme. Mezi ty nejdůležitější určitě patří severní Čechy, Olomouc,
Karlovy Vary a stále ještě potřebujeme posílit Prahu.

Osobně jsem příznivcem japonských značek. Prodeje v Evropě ale tvoří pouze desetinu z celkového globálního byznysu automobilky. Jaké jsou hlavní důvody, proč Nissan na tak náročném a vysoce konkurenčním trhu zůstává?

Ano, máte pravdu, Evropa sice není hlavním trhem, ale pro Nissan zůstává stále významným. Ona i ta desetina produkce představuje v případě Nissanu přes 340 000 vozů, a to rozhodně není zanedbatelné číslo.

Vzhledem k tomu, že dlouhodobou strategií Nissanu je elektrifikace celé modelové řady, což je aktuální směr, kterým Evropa jde, věříme, že podíl evropského trhu do budoucna vzroste. Nissan navíc v současné době masivně investuje do rozšiřování gigafactory EV36Zero Hub v britském Sunderlandu, kde se nyní vyrábí qashqai a juke. Příští rok k nim přibude nový Nissan Leaf a také nová plně elektrická Micra a do roku 2030 by měly být představeny ještě čtyři další nové plně elektrické vozy určené pro Evropu, takže věřím, že se máme na co těšit.

Jak plánujete podpořit firemní prodeje? Budete zavádět specializovaná fleetová centra?

Co se fleetového prodeje týká, mnohem více spolupracujeme s leasingovými společnostmi a díky opětovnému uvedení užitkových vozů do prodeje se nám daří zaujmout nové zákazníky. Prozatím nám bohužel chybí cenově dostupné vozy kombi, abychom se dostali do největších tenderů a flotil. Na druhou stranu, konkurence je na tom obdobně a těchto malých a levných modelů je na trhu čím dál tím méně.

Věříme, že díky tomu se nám podaří zaujmout zajímavými modely Qashqai a Juke. Neměli bychom opomenout ani naše unikátní hybridní systémy e-POWER, které jsou pro firmy zajímavým doplněním a pomáhají plnit přísné požadavky na plnění emisních norem, které zavádí stále více firem.

Firemní flotily mají v Česku minimální podíl elektromobilů a výrazně zaostávají za unijním průměrem. Čím je to podle vás způsobené?

Za poslední půlrok jsme se mohli přesvědčit, že zájem firem o elektromobily se významně zvyšuje, když zavede stát pobídky ve formě dotací. To má také pozitivní vliv na zůstatkovou hodnotu. Věřím ale, že firmám by pomohlo, kdyby byla politika podpory elektromobility ze strany státu předvídatelnější a konzistentní.

Přechod na elektromobilitu se v Evropě výrazně zpomaluje. Například každý třetí německý majitel elektromobilu se dokonce vrátil ke spalovacímu motoru. Patří Nissan ke značkám, které rychlý přechod na elektromobilitu přehodnocují?

Na příkladu Německa je evidentní, že dotace nejsou způsob, který dlouhodobě pomůže. Jakmile se dotace vyčerpají, mají to tam elektromobily bez podpory dost složité. Berme to ale tak, že dotace by měly být pouze dočasné řešení do chvíle, kdy technologie umožní vyrábět elektromobily za nižší ceny a s vyšším dojezdem.

Co se strategie Nissanu týká, nijak ji nepřehodnocujeme, věříme, že elektrifikace vozidel je ta správná cesta. Je ale důležité být flexibilní a nenabízet zákazníkům jen a pouze elektromobily. Proto sázíme na hybridní technologii e-POWER.

Nissan Qashqai e-Power využívá stejný technický základ jako Renault Austral E- -Tech. Nalezneme ale výrazné rozdíly. Zatímco Renault staví klasicky koncipovaný paralelní hybrid se 400V napětím, Nissan využívá netradiční sériový hybrid, kde spalovací motor nikdy přímo netočí koly. V minulosti se sériovým hybridům ale až tak nedařilo…

Nissan představil technologii e-POWER poprvé v Japonsku u modelu Note v roce 2017. Pro evropské silnice pak technologii e-POWER ladil téměř pět let k dokonalosti, než byla poprvé představena u nové generace Nissanu Qashqai v roce 2022. Prozatím se stále jedná o novou technologii, ale na základě zpětné vazby víme, že kdo měl možnost si jízdu s e-POWER vyzkoušet, byl nadšený.

Věříme, že e-POWER představuje tu nejlepší cestu díky spojení výhod ze světa elektromobilů i ze světa spalovacích pohonů. Důkazem může být i to, že 95 % prodejů Nissanu X-Trail v ČR je právě s pohonem e-POWER.

Za čtyři měsíce by se měla objevit další verze Nissanu Ariya nazvaná Nismo.
V minulosti tak byly označovány sportovní modely. Půjde tedy o výrazně sportovnější verzi stávajícího elektromobilu?

Ano, kromě designových prvků s červenými akcenty typickými pro verze Nismo je Ariya Nismo vybavena řadou vylepšených dílů a nabízí výkon zvýšený na 435 koní s vyladěným systémem stability vozidla v kombinaci s pneumatikami s vysokou přilnavostí. Ariya Nismo tak nabídne zákazníkům vyšší ovladatelnost a sportovnější pocit z jízdy.

Na jaké další novinky se můžeme od Nissanu těšit?

Tou nejaktuálnější, i když již odhalenou, je nový užitkový automobil Interstar. První vozy už právě dorazily do všech dealerství. Koncem roku 2025 se představí zcela nový leaf a začátkem roku 2026 nová plně elektrická micra. Nissan také oznámil, že v delším horizontu chystá i plně elektrické verze současných SUV Qashqai a Juke.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit