Skupiny Vinci Autoroutes a PSA provedly 11. července další rozsáhlejší testování jízdy bez řidiče a projíždění mýtné brány. V reálných podmínkách provozu v síti Vinci Autoroutes byly vyzkoušeny dvě nové složité situace plně autonomní jízdy a to průjezd oblastí, která byla dočasně změněna kvůli pracím na silnici a bezpečné zastavení vozu. Uvedení vozu do klidu spočívá v nasměrování vozidla do odstavného prostoru v případě, že se řidič neujme v určité konkrétní situaci řízení (mimořádná přítomnost překážky na vozovce, výrazně zhoršené povětrnostní podmínky atd.) nebo v případě, kdy vůz dorazí na konec dálnice.
Testy proběhly mezi obcemi Dourdan a Ablis (dálnice A10 / A11) s prototypem vozu Peugeot 3008 skupiny PSA, který je součástí vozového parku autonomních vozidel programu AVA „Autonomous Vehicle for All“ („Autonomní vozy pro všechny“).
Tento test představuje další krok v rozvoji autonomních vozidel. Dva roky po prvním testování bylo zapotřebí začlenit do systému další omezení posílením komunikace mezi autonomním vozem a infrastrukturou s cílem rozšířit působnost systému a zároveň zaručit bezpečnost.
Inteligentní dálniční infrastruktura je pro rozvoj autonomního vozidla klíčová. Umožňuje obohatit kontextová data předávaná do naváděcího systému, a tím optimalizovat rozhodování vozu a jeho dráhu. Dálniční síť slouží jako prostor pro testování nových možností mobility v reálných podmínkách. Tato mobilita bude v budoucnu znamenat ve způsobu využití silnic revoluci.




























