16. října 2024
Technologie

Renault Austral přidává do nabídky nejsilnější hybrid. Je úsporný a přitom výkonný

>Redakce Redakce
20 září, 2023

Nový Renault Austral je prvním modelem v nabídce Renault, který využívá výhod nové platformy CMF-CD Aliance. Platforma je navržena tak, aby podporovala různé typy hybridizace, a umožňuje vybavit Nový Austral inovativními elektrifikovanými pohonnými jednotkami: novým motorem E-Tech full hybrid a motorem mild hybrid s 12V baterií. V kombinaci s nejnovější generací technologií multi-sense a 4Control advanced vám Nový Austral umožní objevovat nový svět pocitů.

Podvozek je k dispozici ve dvou verzích: s tuhou zadní nápravou a s víceprvkovou zadní nápravou pro verze vybavené systémem 4Control advanced.

Ve verzi s řízením všech kol se vyváženost a jízdní komfort vozu Nový Austral znásobí. Progresivní odklon nápravy umožňuje optimální umístění kola na nerovných silnicích. Při průjezdu zatáčkou a změně směru jízdy je ovládání vozidla jisté a dynamické díky vylepšené kontrole náklonu. Systém 4Control advanced umožňuje natočení zadních kol o 5°, což zajišťuje nebývalou stabilitu na silnici a agilitu ve městě. Díky systému 4Control advanced se průměr otáčení snižuje z 11,2 metru u standardní verze na pouhých 10,1 metru.

Nový Renault Austral těží z řady inovativních pohonných jednotek s novou generací systému E-Tech full hybrid  s 400 V architekturou a výkonem až 200 k a dvěma dalšími benzinovými motory: mild hybrid advanced 48V (nebude uveden na český trh) s výkonem 130 k a mild hybrid 12V s výkonem 140 a 160 k. Tyto motory jsou součástí rozsáhlé elektrifikace modelové řady Renault.

Nový hybrid na vrcholu nabídky

Renault představuje zcela nové samonabíjecí hnací ústrojí E-Tech full hybrid. Nabízí kombinovaný výkon až 200 k s nejlepším poměrem spotřeby paliva a výkonu na trhu, aby poskytoval větší potěšení z jízdy a zároveň omezoval emise CO2 .

Kombinuje spalovací motor, dva elektromotory – e-motor, který zajišťuje elektrickou jízdu a dobíjení akumulátoru, a vysokonapěťový startér-generátor (HSG), který spouští spalovací motor, řadí rychlosti a pomáhá dobíjet akumulátor – centrální trakční akumulátor a inteligentní multimódovou automatickou převodovku.

Nová generace motoru E-Tech full hybrid je vybavena novým tříválcovým benzinovým motorem o objemu 1,2 litru s turbodmychadlem, výkonem 96 kW a točivým momentem 205 Nm. Je kombinován s výkonnějším elektromotorem (50 kW a 205 Nm), lithium-iontovou baterií s větší kapacitou (2 kWh/400 V) a převodovkou, která kombinuje dva převodové stupně pro hlavní elektromotor a čtyři převodové stupně pro spalovací motor.

E-Tech full hybridní motor modelu Nový Austral nabízí maximální efektivitu při provozu a nejlepší reakce na trhu, o čemž svědčí schopnost zrychlit z 80 na 120 km/h za pouhých 5,6 s.

Rekuperace je klíčem k efektivitě

Rekuperace (nastavitelná ve 3 stupních), která se automaticky aktivuje při zpomalování a brzdění, v kombinaci s vysokou kapacitou lithium-iontové baterie a účinností systému E-Tech optimalizuje spotřebu. To znamená, že až 80 % času jízdy po městě lze strávit v plně elektrickém režimu, přičemž úspora paliva v městském cyklu dosahuje až 40 % ve srovnání s ekvivalentním spalovacím motorem.

S tímto novým full hybridním motorem E-Tech nabízí Nový Austral ve své třídě nejlepší spotřebu paliva a emise CO2 (od 4,6 l/100 km a 104 g CO2 /km), aniž by to bylo na úkor potěšení z jízdy. Kombinace s novým vysoce účinným zážehovým motorem[1] ( 41 %[2] ) zajišťuje náklady na vlastnictví na nejlepší úrovni ze všech hybridních SUV na trhu.

Pro zdůraznění elektrifikace a nízkého dopadu na životní prostředí má Nový Austral v této verzi na zavazadlovém prostoru štítek E-TECH hybrid a název vozu zdobí zlaté “E”. Písmeno je u verze esprit Alpine modré.

Špičková technika a prostorný interiér

Navrhovaná nastavení, která jsou přístupná prostřednictvím obrazovky openR a nového tlačítka multi-sense na volantu, se týkají jak jízdních pocitů (síla řízení, odezva motoru, agilita podvozku a reakce převodovky), tak atmosféry na palubě (osvětlení kabiny, tepelný komfort, zobrazení a barva přístrojové desky). Tři předprogramované režimy (Eco, Comfort a Sport) kombinují to nejlepší z těchto nastavení pro účely efektivity, kompromisu pro nejčastější situace a posílení dynamických pocitů. Čtvrtý režim (Perso) umožňuje úplné přizpůsobení nastavení. Řidič může kdykoli přepnout z jednoho režimu do druhého, a to i hlasovým příkazem prostřednictvím asistenta Google.

Špičkově vybavený a propracovaný interiér vozu Nový Austral nabízí komfort hodný rodinných modelů, které se zapsaly do historie značky Renault. Klenotem velkorysé a přívětivé kabiny je obrazovka openR, která kombinuje zobrazování údajů jako je např. navigace či multimédia a integruje to nejlepší ze služeb a aplikací Google. Dvě velké obrazovky s úhlopříčkou 12″ a head-up displej s úhlopříčkou 9,3″ pokrývají celkovou plochu téměř 1 000 cm2 a poskytují intuitivní, pohlcující a propojený zážitek z jízdy.

Nový Austral je na vrcholu modernosti a nabízí až 32 jízdních asistentů (ADAS), nastavení multi-sense a 4Control advanced, třetí generaci systému řízení všech kol vyvinutého společností Renault. Jedná se o užitečné, proaktivní a inteligentní technologie, které zvyšují pohodlí, potěšení a bezpečnost cestujících.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit