Skutečné náklady na palivo | 2,86 Kč/km |
Dlouhodobá spotřeba benzínu | 7,7 l/100 km |
Subaru Impreza zajímavým způsobem zpestřilo trh automobilů nižší střední třídy. Trvalý pohon všech kol ve standardní výbavě nikdo nenabízí. Impreza nad konkurenty dále vítězí vnitřním prostorem a bezpečností.
Současná, pátá generace imprezy společně se spřízněným modelem XV přichází s řadou inovací. Výrazně vzrostla torzní tuhost karoserie (o 70 %) i tuhost při bočním nárazu (o 90 %). Vylepšena byla trakce pohonu všech kol díky inovovanému systém X-Mode, rozšiřujícímu terénní schopnosti vozu.
Další zajímavou novinkou je systém samočinného brzdění před překážkou při couvání. Zadní snímače detekují například při couvání z příčného místa i chodce a cyklisty. V případě hrozícího střetu impreza sama zastaví.
Větší radost z řízení zprostředkuje nový systém e-Active Shift Control. Při svižnější jízdě před zatáčkou podřadí a na výjezdu ze zatáčky nabídne vyšší otáčky motoru pro agilnější výjezd. Právě v těchto okamžicích sportovněji založení řidiči často proklínají samočinné převodovky za jejich opožděnou reakci na přidání plynu. Systém e-Active Shift Control je k dispozici u výkonnější mild hybridní verze.
Velkou devízou je také skutečnost, že bezpečnostní systém EyeSight je nyní součástí každého modelu Subaru. Díky komplexním bezpečnostním řešením impreza vítězí nad drtivou většinou konkurenčních modelů a sbírá maximální počet bodů jak v Euro NCAP, tak i v japonských testech JNCAP nebo amerických IIHS. Small Overlap neboli čelní náraz s malým překrytím do nedeformovatelné betonové překážky je vůbec nejtěžší část testu IIHS a bezpečně ho zvládne jen hrstka modelů.
Kolik ušetří?
Hybridní pohon je pro modely Impreza, XV a Forester shodný. Kombinuje tradiční zážehový dvoulitrový boxer (110 kW) s přímým vstřikováním paliva a elektromotor (12 kW/66 Nm) umístěný v bezestupňové samočinné převodovce Lineartronic. Elektromotor pomáhá spalovacímu motoru výkonem 12,3 kW a silou 66 Nm hlavně při rozjezdech, při brzdění naopak rekuperuje elektřinu do akumulátoru. Impreza se ale dokáže pohybovat i čistě na elektřinu. Při lehké manipulaci s akceleračním pedálem lze na malý 0,6kWh akumulátor ujet 1,6 km. Rychlost jízdy ale nesmí překročit 40 km/h a musí být vypnutá klimatizace.
Novému e-boxeru jsme po městě naměřili spotřebu 8,4 l/100 km, což je o 0,8 l/100 km méně než u původní verze 2.0i/115 kW. Na automobil s trvalým pohonem všech kol a samočinnou převodovkou je to solidní výsledek. Naopak při jízdě po dálnici je spotřeba shodná, na okresní silnici jsme naměřili jen minimální úsporu (0,2 l/100 km). V rámci dlouhodobé spotřeby nám v kombinovaném režimu spotřeba klesla o 0,4 l/ 100 km.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Subaru Impreza 2.0i e-Boxer |
|
Motor, převodovka | Vpředu podélně uložený zážehový čtyřválcový boxer společně s elektromotorem (12 kW) pohání všechna kola. Zdvihový objem 1995cm3, výkon 110 kW při 5600–6000 1/min, točivý moment 194 Nm při 4000 1/min. Akumulátor pod zavazadlovým prostorem o kapacitě 0,6 kWh. Samočinná bezestupňová převodovka. |
Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4475/1775/1515 mm, rozvor 2670 mm, světlá výška 130 mm. Zavazadlový prostor 0,340/1,193m3. |
Hmotnosti | Pohotovostní/užitečná hmotnost 1628/443 kg, brzděný/nebrzděný přívěs 1270/650 kg. |
Výkony | Nejvyšší rychlost 193 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,7 s, spotřeba kombinovaná dle WLTP 7,9 l/100 km. |
CENA | 800 000 Kč |
NAMĚŘENÁ SPOTŘEBA PALIVA V RÁMCI TESTU (l/100 km) | ||
Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
8,4/6,1 | 5,5/7,7 | 7,7 |
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
90 000 | 3 roky | 50,93 % |
150 000 | 3 roky | 44,71 % |
210 000 | 3 roky | 38,49 % |
CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
KLADY | ZÁPORY |
Jízdní vlastnosti, potěšení z jízdy | Omezená nabídka motorů a převodovek |
Prostorem pro cestující největší ve třídě | Kratší servisní intervaly |
Bezpečnost a tuhost karoserie | |
Spolehlivost, solidní zůstatková hodnota |