I jedna věta může zvěstovat příchod změn, které zásadním způsobem ovlivní skladbu evropských firemních parků. O rozruch se postarala Ursula von der Leyenová, předsedkyně Evropské komise.

Ve svém sedmistránkovém dopisu směřujícím evropským komisařům je vyzývá k větší aktivitě související s elektrifikací fleetů. Ta je v mezistátním srovnání velice nesourodá, a zatímco jinde už teď platí přísné limity, například Česká republika si s tím hlavu příliš neláme. Elektrifikované vozy se tak objevují zejména u firem s nadnárodní působností, nebo v úřadech měst, která chtějí jít inciativě příkladem.
Podle Leyenové má Apostolos Tzitzikostas, evropský komisař pro udržitelnou dopravu a cestovní ruch, urychlit elektrifikaci dopravy, dohlédnout na dynamičtější rozvoj infrastruktury a zjednodušit účtování poplatků v rámci jednotlivých platebních bran. Pro masivnější elektrifikaci fleetů má vypracovat i legislativní oporu.

Můžeme tedy očekávat plošný tlak na elektrifikaci vozových parků, který zejména pro dosud laxní český přístup bude velkou ránou. Komplexní změny by se měly dotknout nejen osobních, ale také lehkých a těžkých užitkových aut.
Česká republika se dlouhodobě potýká s velkým průměrným stářím automobilů na silnicích. Zlepšit situaci mohou pouze firmy, jelikož mají kupní sílu na pořízení novějších automobilů. Není tajemstvím, že na fleety připadá kolem 70 % registracích nových vozů v ČR. Také s nimi během 3 až 4letého vlastnictví najezdí i dvojnásobek kilometrů než soukromníci.
Zdroj: Fleeteurope




























