Nově vyvinuté technologie realizované v rámci platformy MQB evo vylepšují model Tiguan v téměř všech oblastech. SUV je ještě hospodárnější než dosud díky novým hybridním pohonům s dojezdem přibližně 100 km při bezemisní a nehlučné jízdě pouze na elektřinu.

Kompaktní SUV se prezentuje se zcela novým designem. Výrazná a působivá je přední partie s novými a plochými LED světlomety a příčnou lištou se skleněným povrchem. Otvory masky chladiče jsou nyní umístěny na okrajích nárazníku. Zde se nachází také systém vzduchových clon, který optimalizuje proudění vzduchu. Čistě tvarovaná příď dokládá snížení součinitele aerodynamického odporu vzduchu z 0,33 na 0,28. Siluetu podporují ráfku o průměru až 20 palců. Nová příčná lišta LED zvýrazňuje nezaměnitelnou zadní partii modelu Tiguan.
Interiér jde s dobou
Interiér modelu Tiguan byl zcela nově koncipován a navržen a vyznačuje se vysokou kvalitou materiálů a zpracování. Nová přístrojová deska je přehledně a chytře uspořádaná a umožňuje intuitivní ovládání a důsledné síťové propojení. Mezi její moduly patří nový digitální panel sdružených přístrojů, “Digital Cockpit”, displej informačního a zábavního systému s úhlopříčkou až 38 centimetrů (15 palců) a zcela novou strukturou menu a grafikou, rovněž nový head-up displej (promítání informací na čelní okno) a nový, multifunkční volič zážitků z jízdy s integrovaným displejem OLED. Prostřednictvím tohoto nového otočného ovládacího prvku s vlastním miniaturním displejem lze nastavovat jízdní režim, hlasitost audiosystému nebo i barvy ambientního osvětlení. A prostřednictvím nového hlasového asistenta IDA lze hovorovým jazykem snadno ovládat bezpočet funkcí vozidla a informačního a zábavního systému.

S kvalitním charakterem modelu Tiguan ladí nová sedadla ergoActive Plus s bederní opěrkou pneumaticky nastavitelnou ve 4 směrech a rovněž pneumatickým 10komorovým systémem pro tlakovou bodovou masáž. Uživatelé si kromě toho mohou naprogramovat, při jakých venkovních teplotách se automaticky aktivuje vyhřívání sedadel nebo jejich ventilace.
Nový Tiguan povyrostl do délky o cca tři centimetry. Vnější výška, šířka a rozvor náprav zůstaly na téměř identické úrovni jako u předchůdce. Vynikající využití obestavěného prostoru dokládá objem zavazadlového prostoru nové generace. Přestože je SUV jen nepatrně delší, objem jeho zavazadlového prostoru vzrostl o 37 litrů na nynějších 652 litrů.
Technická proměna
Díky platformě MQB evo může být Tiguan vybaven různými druhy pohonu. Zákazníci budou mít na výběr turbodiesely (TDI), přeplňované zážehové motory (TSI), přeplňované zážehové motory doplněné částečně hybridním systémem (eTSI) a externě nabíjitelné hybridní systémy (eHybrid). Všechny pohony budou nabízeny výhradně ve spojení s automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG. Podobně jako v modelech Volkswagen ID. a novém modelu Passat plní funkci voliče převodovky páčka, umístěná vpravo za volantem na sloupku řízení, s intuitivním ovládáním. Všechny verze modelu Tiguan mají navíc páčky za volantem pro manuální řazení.

Platforma MQB evo je výchozím základem pro novou generaci podvozku. Volkswagen kromě mnoha jednotlivých opatření vyvinul novou generaci adaptivní regulace podvozku DCC v podobě na přání dodávaného systému DCC Pro s dvouventilovými tlumiči.
Nový model je navíc sériově vybaven manažerem jízdní dynamiky – systémem na základě platformy MQB, který debutoval v aktuálním modelu Golf GTI. Systém ovládá funkce elektronických uzávěrek diferenciálů a nastavení adaptivních tlumičů systému DCC Pro, která mají vliv na příčnou dynamiku.
Větší dohled i podpora
Tiguan je prvním modelem na platformě MQB, který bude uveden na trh s nově vyvinutými světlomety “IQ.LIGHT HD LED Matrix”. Interaktivní systém osvětlení byl souběžně vyvíjen také pro model vyšší třídy Touareg – obě SUV tak sdílejí základní konstrukci světlometů. HD znamená “High Definition” – vysoké rozlišení zdrojů světla. V případě Tiguanu zajišťuje zcela novou úroveň osvětlení vozovky a okolí celkem 38 400 multipixelových LED diod (19 200 multipixelových LED diod v každém světlometu), což přináší další zvýšení komfortu a bezpečnosti.

Tiguan je sériově vybaven mnoha komfortními a asistenčními systémy. Kromě asistentů “Side Assist” (asistent pro změnu jízdního pruhu), “Front Assist” (systém nouzového brzdění), “Lane Assist” (asistent pro jízdu v jízdním pruhu) a “Rear View” (zadní kamera) mezi ně patří také funkce pro rozpoznávání dopravních značek. K dispozici bude navíc rozsáhlá nabídka systémů dodávaných na přání. Jedná se mimo jiné o následující technologie: “Park Assist Pro” (automatické zaparkování vozu nebo vyjetí z parkovacího místa, které může řidič řídit zvenku pomocí aplikace v chytrém telefonu) nebo “Trailer Assist” (pro asistované manévrování s přívěsem).




























