4. prosince 2025

Loni se začala prodávat šestá generace Mercedesu-Benz třídy E a krátce poté suverénně zvítězila v prestižní anketě Auto roku 2024 v ČR, ve které rozhodují odborní motorističtí novináři. Říká se, že je to nejpovedenější „éčko“ všech dob. Mercedes totiž nabízí vůbec největší počet motorizací a variant.

Kromě zážehových a vznětových motorů lze vybírat mezi benzinovými nebo vznětovými plug-in hybridy, mezi pohonem zadních nebo všech kol, mezi kombi nebo sedanem, mezi běžnou nebo poloterénní verzí All-Terrain či sportovní AMG. Zkrátka vyšší střední třídu si bez tohoto mercedesu jen těžko představit.

Nová třída E mezigeneračně o něco povyrostla. Je o 30 mm širší i mírně delší (+16 mm), má bezmála pět metrů a tři metry (2961 mm) mezi nápravami (+22 mm). Díky tomu mají cestující vzadu pro kolena o 30 mm více místa. O šedesát litrů se zvětšil také zavazadlový prostor. Sedan se chlubí solidními 540 litry, kombi pak 615 litry.

Větší změny nastaly pod kapotou. Spalovací motory už není možné koupit bez základní elektrifikace. Mildhybridní systémy dokáží ještě více šetřit palivo a emise. Výrazné změny se odehrály také v interiéru. Samozřejmostí jsou špičkové materiály a výborné zpracování, na tom si dává Mercedes záležet i u základního modelu. Středobodem kabiny ale zůstávají obrazovky, které jsou standardně dvě. A může to být technicky ještě zajímavější, protože za 45 000 korun, případně u dražších modelů v základu, je k dispozici obrazovka MBUX Hyperscreen. Samostatný displej přístrojů se nemění, ale před spolujezdcem se objeví ještě třetí obrazovka vizuálně propojená s tou centrální. A trio obrazovek pak pokrývá celou šířku palubní desky.

Pestrá nabídka pohonů

Všechny motory včetně základního čtyřválce pracují s mildhybridním systémem. V jejich práci jim pomáhá 17kW elektromotor. U základních naftových motorů se spotřeba dle metodiky WLTP drží na 5 l/100 km. Verze s pohonem všech kol má být žíznivější jen o 0,2 l/100 km. U verze 220 d 4Matic jsme v rámci testovacího okruhu dosáhli na kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km, u verze se zadním pohonem pak úctyhodných 5,5 l/100 km. Vznětové šestiválce jsou oproti čtyřválcům žíznivější o 1 l/100 km.

Benzinové motory pracují s obdobnými výkony jako vznětové, začínají na 150 kW, přičemž i zde je k dispozici pohon zadních nebo všech kol. Šestiválec s 280 kW je standardně čtyřkolkou. A pak jsou tu plug-in hybridy. Těch je hned šest, opět je možné volit zážehový i vznětový základ, k tomu pohon zadních nebo všech kol. Díky většímu akumulátoru nyní ujedou přes 100 km na elektrický pohon. Výsledná spotřeba tak závisí na chuti dobíjet.

Třešničkou na dortu je verze AMG, kterou pohání zážehový šestiválec o výkonu 330 kW společně s elektromotorem (120kW). K dispozici je tak kombinovaný výkon 430 kW. Stokilometrovou rychlost pokoří za necelé čtyři sekundy. Za temperament se ale platí. Cena startuje na 2,8 milionu korun.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Mercedes-Benz E 220 d 4Matic kombi
Motor, převodovka Vpředu podélně uložený vznětový mildhybridní čtyřválec pohání všechna kola. Zdvihový objem spalovacího motoru 1993 cm3, výkon 145 kW úři 3800 1/min. Elektromotor vložený mezi spalovací motor a převodovku, výkon 17 kW. Devítistupňová samočinná převodovka. 
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4949/1880/1469 mm, rozvor 2961 mm. Zavazadlový prostor 0,615/1,830 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2040/625 kg, hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2100/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 227 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 s, kombinovaná spotřeba dle WLTP 5,2 l/00 km.
CENA 1 713 360 Kč
NAMĚŘENÁ SPOTŘEBA PALIVA V RÁMCI TESTU (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
6,2/5,2 4,9/6,4 5,9

ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAXGLASS´S
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota
90 000 km 3 roky 50,30 %
150 000 km 3 roky 44,90 %
210 000 km 3 roky 39,50 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Vyspělé technologie, mimořádně úsporné spalovací motory Jen průměrné zůstatkové hodnoty
Vyvážené jízdní vlastnosti Absence klasických tlačítek pro nejpoužívanější funkce
Vysoká míra komfortu Dotykové plochy na volantu náchylné na náhodný dotyk
Nespočet variant a motorizací  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit