CUPRA Raval otevírá značce vstup do segmentu městských elektromobilů a zároveň posouvá její elektrickou ofenzivu do další fáze. Novinka stojí na koncernové platformě MEB+ s pohonem předních kol a karoserií dlouhou zhruba čtyři metry. I přes kompaktní vnější rozměry je koncipovaná jako plnohodnotné auto pro každodenní provoz ve městě i na delší cesty, s důrazem na využitelný vnitřní prostor a praktický zavazadelník.

Výroba modelu Raval bude probíhat v Martorellu. Půjde o první vůz z nové rodiny městských elektromobilů koncernu Volkswagen určených pro značky tzv. Core skupiny. Na Ravalu bude následovat technicky spřízněný Volkswagen ID. Polo vyráběný ve stejném závodě. Uvedení CUPRY Raval na trh je naplánováno na rok 2026, přičemž základní cena má začínat na zhruba 26 000 eurech za vstupní verzi.
Podvozek je proti běžným modelům na stejné platformě snížený o 15 milimetrů a má specificky naladěné odpružení a progresivní řízení. Stabilizační systém ESC Sport je nastavený tak, aby ponechal řidiči větší prostor, ale zároveň držel auto pod kontrolou. K dispozici je adaptivní podvozek DCC, který dovoluje přepínat mezi komfortnějším a sportovnějším naladěním. V režimu CUPRA tlumiče přitvrdí, omezí náklony karoserie a podtrhnou zaměření na řidiče. Brzdová soustava využívá kotouče na obou nápravách a pracuje s rekuperací kinetické energie, elektronika zároveň hlídá plynulý nástup účinku a čitelný pedál.

Vrcholná varianta CUPRA Raval VZ nabízí výkon 166 kW a přidává několik dalších technických prvků. Má skořepinová sedadla čalouněná materiálem Dinamica, ještě tužší nastavení adaptivního podvozku DCC Sport, širší rozchod kol zhruba o 10 milimetrů oproti standardním verzím na této platformě a devatenáctipalcová kola s pneumatikami šířky 235 milimetrů. Součástí výbavy je režim ESC OFF a elektronicky řízený samosvorný diferenciál, který ve spolupráci se sportovními čepy řízení a soustavou senzorů aktivně rozděluje točivý moment mezi jednotlivá kola. Výsledkem je lepší trakce, stabilita a možnost naplno využít dostupný výkon.
Nabídka verzí je postavená na kombinaci výkonu a dojezdu. Pro start prodeje jsou připraveny tři edice. VZ Extreme s výkonem 166 kW cílí na zákazníky, kteří chtějí nejostřejší možné svezení, a zároveň využívá ve větší míře udržitelné materiály a technologie. Udávaný dojezd se pohybuje okolo 400 kilometrů.

Varianta Dynamic Plus s výkonem 155 kW kombinuje vyšší dynamiku s komfortem a technikou, zahrnuje rozšířenou sadu asistentů, parkovací funkce, světlomety Matrix LED, skořepinová sedadla a audiosystém se dvanácti reproduktory vyvinutý ve spolupráci se Sennheiser Mobility. Dojezd je zhruba 450 kilometrů. Základní provedení Dynamic, rovněž s výkonem 155 kW, využívá stejnou bateriovou techniku a naladění podvozku, ale staví na jednodušší výbavě, přičemž dojezd se drží na podobné úrovni okolo 450 kilometrů.
Název Raval odkazuje na barcelonskou čtvrť El Raval, kterou CUPRA vnímá jako symbol městského života, hustého provozu a směsi různých stylů. Značka tím navazuje na svou snahu odlišit se v rámci koncernu a oslovit zákazníky, kteří hledají elektrický vůz s výraznějším charakterem. Raval zároveň doplní stávající elektrické modely Born a Tavascan a má posílit podíl značky v segmentu elektromobilů, kde už nyní CUPRA vykazuje rychlý růst.
Předběžné technické údaje: CUPRA Raval VZ Extreme
| Platforma | MEB+ |
| Druh pohonu | pohon předních kol |
| Nejvyšší výkon | 166 kW / 226 k |
| Nejvyšší točivý moment | 290 N·m |
| Nejvyšší rychlost | 175 km/h |
| Dojezd na jedno nabití | cca 400 km |
| Vnější délka | 4046 mm |
| Vnější šířka | 1784 mm |
| Vnější výška | 1518 mm |
| Rozvor náprav | 2600 mm |




























