Škoda Auto od 1. prosince 2025 mění vedení závodu ve Vrchlabí. Do čela tamního podniku nastoupí Lars Bürger, který ve firmě doposud vedl výrobu benzinových motorů EA211 v Mladé Boleslavi. Vystřídá Ivana Slimáka, jenž byl od roku 2011 u transformace závodu z montáže automobilů na výrobu sedmistupňových automatických převodovek DQ200 a nyní odchází do penze. Vrchlabí je jedním ze tří tuzemských výrobních závodů Škoda Auto a od roku 2020 funguje jako první uhlíkově neutrální závod značky.

Lars Bürger má dlouholetou praxi v oblasti výroby komponentů. Od roku 2002 působil v Německu a Polsku u společností BMW, Mahle a Bosch, do Škoda Auto nastoupil v roce 2011. Ve firmě vedl mimo jiné výrobu manuálně řazených převodovek a v letech 2021 až 2022 zastával funkci viceprezidenta pro oblast komponentů ve společnosti Škoda Auto Volkswagen India Private Limited v Puné. Od roku 2021 byl zodpovědný za výrobu motorů EA211, které tvoří základ nabídky spalovacích pohonných jednotek značky.
Ivan Slimák je se Škoda Auto a koncernem Volkswagen spojen od roku 1992. Věnoval se především výrobě komponentů a řízení kvality, působil na vedoucích pozicích v Německu, Číně i Indii. Od roku 2011 vedl vrchlabský závod a podílel se na jeho přebudování z klasického montážního závodu na specializovaný provoz zaměřený na výrobu převodovek DQ200 s přímým řazením.

Pod jeho vedením se Vrchlabí výrazně rozrostlo. Původně plánovaná roční kapacita 500 000 převodovek se postupně zvýšila na více než 700 000 kusů. Závod zároveň rozšířil využití technologií průmyslu 4.0 a stal se pilotním projektem značky v oblasti snižování uhlíkové stopy. V roce 2020 přešel na uhlíkově neutrální výrobu a letos v únoru zde sjela z linky už šestimiliontá převodovka DQ200. Tento typ se montuje nejen do modelů Škoda, ale také do vozů dalších značek koncernu Volkswagen.




























