Dle prohlášení Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) přijaly členské země EU nová nařízení o infrastruktuře pro vozy s alternativními pohony. To vydala Evropská komise jako součást klimatického balíčku transformace Fit for 55.
Dynamický rozvoj nabíjeních stanic a vodíkových plniček je klíčový pro plánovanou dekarbonizaci silniční dopravy. ACEA ale vidí v programu mezery. Podle ní nejsou cíle dostatečně motivující pro tak rychlý nástup elektromobility, jak by si představovala. Tím pádem nezaručuje dosažení minimální hustoty alternativní infrastruktury, kterou budou výrobci vozidel potřebovat, aby naplnili své emisní cíle. Zákonodárci by také měli zohlednit, že přechod na ekologickou dopravu se bude týkat i nákladních aut.
ACEA rovněž negativně vnímá připuštění několika výjimek. Ty vycházejí z objemu tranzitu na silnicích a analýzy „sociálně-ekonomických nákladů a přínosů“. Značným problémem je nerovnoměrné rozložení infrastruktury pro ekologické vozy, jelikož přibližně 70 % celkového objemu je situováno pouze ve čtyřech zemích Evropské unie. Odlišný přístup k jednotlivým státům by mohl jejich přechod na elektromobilitu ještě zpomalit kvůli nezájmu spotřebitelů. Nehledě na to, že by to zkomplikovalo absolvování dálkových cest přes hranice.