Finance, Novinky

Dacia meziročně navýšila prodeje. Historicky dodala už 8 milionů aut

>Redakce Redakce
23 ledna, 2023

Navzdory přetrvávajícím problémům v automobilovém průmyslu, jako je pandemie Covid-19, nedostatek elektronických součástek a problémy s logistikou, prodala Dacia v roce 2022 úctyhodných 573 800 vozů a zaznamenala 6,8% nárůst oproti roku 2021. Značka také v roce 2022 dosáhla významného milníku, když celosvětově prodala 8miliontý vůz od roku 2004.

Trhy, na kterých se prodávají vozy Dacia, se oproti roku 2021 smrskly o 5,5 %. Dobré výsledky značky potvrzují relevanci jejího positioningu, který spočívá v nabídce nejlepšího poměru ceny a užitné hodnoty, neboť nová modelová řada se mezi retailovými zákazníky osvědčila jako oblíbená volba. V roce 2022 dosáhla Dacia rekordního podílu na evropském trhu se 7,6 % prodejů osobních automobilů retailovým zákazníkům, čímž posílila svou pozici již druhý rok po sobě (v roce 2021 si připsala 6,2% podíl). Značka se rovněž podílela rekordními 3,7 % na prodejích PC+LCV v Evropě (o 0,5 bodu více než v roce 2021) a 4,2 % na prodejích PC (o 0,7 bodu více než v roce 2021). Dacia si udržela vedoucí pozici nejen v Maroku, ale posílila i v Evropě, kde objem prodejů PC vzrostl o 15,4 % navzdory 4% poklesu trhu.

Dacia uvedla na trh čtyři nové klíčové modely za méně než 15 měsíců, a to Sandero, Spring, Duster v roce 2021 a Jogger v roce 2022. Na konci roku 2022 využily všechny čtyři modely posledního kroku strategie zavádění nové identity značky Dacia, když přijaly novou odvážnou vizuální identitu značky. Ta zahrnovala nové barvy a rozpoznatelný emblém Dacia Link s minimalistickými písmeny “D” a “C” propojenými jako články řetězu evokující robustnost a jednoduchost.

Každý model přispěl k růstu značky Dacia v roce 2022. V roce 2022 se prodalo 229 500 kusů modelu Sandero (což představuje nárůst o 1,2 % oproti roku 2021). Již šestý rok po sobě byl model Sandero nejprodávanějším modelem na evropském retailovém trhu a druhým nejprodávanějším osobním automobilem v Evropě napříč všemi prodejními kanály.
Stejně tak si model Duster udržel první místo na evropském retailovém trhu SUV – tuto pozici si drží od roku 2018 – a stal se druhým nejprodávanějším vozem na evropském retailovém trhu, hned za modelem Sandero. V roce 2022 se ve všech zemích prodalo 197 100 kusů (což představuje nárůst o 5,8 % oproti roku 2021) a od uvedení na trh v roce 2010 se na silnicích objevilo více než 2 miliony vozů Duster.

V roce 2022 se prodalo 48 900 kusů plně elektrického modelu Spring (což představuje nárůst o 75 % oproti roku 2021). Od svého uvedení na trh v roce 2021 získal model Spring více než 100 000 zákazníků, z nichž tři čtvrtiny tvoří retailoví zákazníci. Model Spring patří mezi nejprodávanější elektromobily na evropském retailovém trhu.
V prvním roce prodeje se v roce 2022 prodalo 56 800 kusů modelu Jogger, čímž se tento model umístil na druhém místě mezi prodávanými vozidly segmentu C, která nejsou SUV, na evropském retailovém trhu.

Část atraktivity vozů Dacia spočívá v široké nabídce výbav a motorů. Více než 70 % zákazníků si i nadále vybírá nejlépe vybavené verze. Každý třetí zákazník vozu Dacia a 58 % zákazníků vozu Jogger volí TCe 100 ECO-G – dvoupalivový benzinový/LPG motor, který produkuje v průměru o 10 % méně emisí CO2 (118 g CO2/km) než ekvivalentní benzinový motor a po naplnění obou nádrží vozu nabízí dojezd přes 1 000 km.

Model Spring, který přichází jako skutečná podpora elektromobility, si na retailovém trhu vybralo 93 % zákazníků, kteří si poprvé koupili elektromobil. K atraktivitě vozu Dacia přispívá také jeho schopnost získat a udržet si zákazníky. V rámci skupiny “Europe 5”, kterou tvoří Francie, Spojené království, Německo, Itálie a Španělsko, šest z deseti zákazníků značky Dacia nebylo dříve zákazníky skupiny Renault. Osm z deseti zákazníků značky Dacia si koupí další vozidlo skupiny Renault.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit