Náklady na elektřinu v sazbě 6,50 Kč/kWh 1,36 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu 20,9 kWh/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +20 °C 439 km

S tradičním mustangem má mach-e kromě loga společné i základní designové rysy. Jinak jde ale o úplně jiné auto navíc od počátku koncipované jako elektromobil. Zatímco mustangy jsou kupé nebo kabriolety, mach-e je SUV kupé a je prvním, který má místo pro pět cestujících a zároveň i pět dveří.

Solidní jízdní vlastnosti a dostatečný dojezd

I přes vyšší pohotovostní hmotnost si řízení elektrického mustangu užijete. Sportovně střižené SUV nabízí překvapivě komfortní podvozek, naladění ale není přehnaně měkké, a tak v zatáčkách dává částečně zapomenout na vyšší hmotnost a dovolí i průjezd mírně bokem, čímž se také hlásí k tradici značky. Rozložení hmotnosti mezi nápravy je téměř ideální, liší se ale podle toho, zda má jeden či dva elektromotory. V zásadě je ale vyvážené.

Nejslabší verze elektrického mustangu stojí 1,55 milionu korun. Nabízí pohon zadní nápravy a výkon 198 kW se slabším akumulátorem (76 kWh, využitelných je 70 kWh). Tato výkonová verze je k dispozici i s pohonem všech kol. Je ale o 160 000 korun dražší.

Výkonnější mustang s pohonem zadních kol (216 kW, 99 kWh aku) stojí 1,75 milionu korun. Testovaná verze s pohonem všech kol pak nabízí dva elektromotory umístěné na přední i zadní nápravě a souhrnný výkon 258 kW, což i vozu o hmotnosti přes 2,3 tuny dává obstojnou dynamiku. V rámci testu jsme naměřili zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,3 s, rychlost 150 km/h pokořil elektrický mustang za 11,1 s. Je to sice méně, než nabízí klasický osmiválcový mustang s 330 kW, ale mach-e je už k mání i ve vrcholné verzi GT, která nabízí 358 kW a i přes vyšší hmotnost dokáže zrychlit naprosto shodně jako benzinová osmiválcová ikona. Takže 100 km/h pokoří za 4,4 s a 150 km/h pak pod 10 s.

Výkonnější akumulátory testované verze o využitelné kapacitě 91 kWh (celková je 99 kWh) teoreticky stačí na ujetí 540 km dle WLTP. Naše měření v běžném provozu potvrzuje dojezd 439 km. Při defenzivní jízdě pak lze ujet lehce přes 500 km. Taková jízda vás ale s mustangem bavit nebude.

V této souvislosti se sluší uvést, že uvedené dojezdy jsme naměřili při teplotě 20 °C a zapnuté klimatizaci. Při teplotě lehce pod 0 °C spotřeba stoupá nad 24,5 kWh a dojezd klesá na 370 km.

Nabíjení 150 kW

Nabíjet lithium-iontový akumulátor je možné pomocí rychlonabíječky výkonem až 150 kW. Někteří korejští konkurenti díky 800voltové architektuře dosahují až 220 kW, ale vyzkoušeli jsme si, že tohoto výkonu lze dosáhnout jen po krátkou dobu. Mustang má daleko plošší nabíjecí křivku, a tak rozdíl v časech není nikterak propastný. Slabší akumulátor (76 kWh) lze 150kW nabíječkou doplnit na 80 % za 38 minut, výkonnější s 99 kWh pak za 45 minut.

Navíc platí, že čím výkonnější je nabíjecí stanice, tím dražší je elektrická energie z ní. Rychlonabíječky jsou vhodné spíš pro nouzové dobíjení nebo při jízdách na delší vzdálenosti.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Ford Mustang Mach-E AWD
Motor, převodovka Vpředu i vzadu napříč uložené elektromotory pohánějí všechna kola, souhrnný výkon 258 kW, točivý moment 580 Nm. Stálý redukční převod.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4713/1881/1625 mm, rozvor 2984 mm. Zavazadlový prostor 0,402/1,420 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2322/368 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 750/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 180 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,8 s. Spotřeba 18,7 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 540 km (WLTP), celková kapacita akumulátorů 98,7 kWh (využitelných je 91 kWh).
CENA s DPH 1 907 900 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
20,5/19,5 17,0/27,5 20,9
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 57,250%
150 000 3 roky 50,100%
210 000 3 roky 42,900%
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Jízdní vlastnosti, radost z řízení Cena výkonnějších verzí
Logo i rysy slavné značky Vyšší pohotovostní hmotnost s výkonnějším aku
Prostorný interiér Nízká užitečná hmotnost i hmotnost přívěsu
Solidní dojezd i spotřeba  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit