Do naší rubriky Manažer testuje se dostal i velký van prémiové značky Mercedes-Benz. I když na první pohled vypadá jako normální zástupce třídy V, z jeho odlišného označení vyplývá, že se jedná o elektromobil. Velký van stuttgartské automobilky hodnotil flotilový manažer společnosti Zeppelin CZ Ondřej Kováčik.

 Přední kola modelu EQV pohání elektromotor o výkonu 150 kW a točivém momentu 362 Nm. Energii pak čerpá z lithium-iontové baterie, která má celkovou kapacitu 100 kWh (využitelných je 90 kWh) a do interiéru nikterak nezasahuje. Testovaná varianta byla velikosti L s rozvorem 3200 mm o celkové délce 5140 mm, můžete však mít i provedení XL s rozvorem 3430 mm o celkové délce 5370 mm.

 Mercedes hodnotil Ondřej Kováčik, Zeppelin CZ

Během týdne najezdil s tímto velkoprostorovým vanem celkem 300 km, k nabíjení většinou využíval firemní wallbox s nabíjecím výkonem 10 kW, který byl schopný udržovat baterii ve využitelném stavu. Na řízení mi tenhle mercedes připadal jako běžný automobil, jízdní vlastnosti lze hodnotit jako dobré. Jen se mi zdálo, že zřejmě vlivem vyšší hmotnosti se zadní náprava nedokáže komfortně vypořádat s příčnými nerovnostmi, říká Ondřej Kováčik a dodává, že se snažil mercedes využívat stejným způsobem jako svůj služební automobil, přičemž ve městě často využíval vysoký stupeň rekuperace a naopak na dálnici se snažil, aby měl automobil co největší setrvačnost. Průměrná spotřeba na konci testu pak byla 25 kWh na 100 km a dojezd vycházel na 360 km.

Myslím, že je to celkem normálně využitelný automobil, pokud máte nabíječku doma nebo v práci. I tak však musíte pořád kalkulovat, zda vám energie vystačí na celý den. Pokud například musíte okamžitě někam dojet, což se mě minulý týden stalo, vzal jsem si na cestu raději svůj služební vůz a mercedes nechal stát před prací, protože bych při zpáteční cestě musel hledat dobíjecí stanici a pak ještě určitou dobu čekat, než se dobije, aby mě dovezl až domů, říká Ondřej Kováčik a dodává, že při používání elektromobilu je třeba změnit myšlení. Pořád musíte vědět, kde je to možné dobít a kolik tím ztratíte času.

Ondřej Kováčik si myslí, že ideální dojezd elektromobilu by měl být okolo 700 km, nicméně i 360 km už je také solidní. Zvlášť na automobil této velikosti.

Na Mercedesu EQV se jinak Ondřeji Kováčikovi líbila pružnost a dynamický rozjezd. „Velký točivý moment, který je okamžitě k dispozici, je příjemný, skvěle také fungoval adaptivní tempomat, který vidí případnou překážku hodně dopředu a plynule začne snižovat rychlost.“ A co se mu naopak nelíbilo? „Chyběly mi v autě úložné prostory, neměl jsem kam si odložit mobilní telefon, sluneční brýle nebo doklady.“

 O flotile společnosti:

Firma Zeppelin CZ je výhradním prodejcem stavebních strojů a zařízení Cat pro Českou republiku, dodává na český trh širokou škálu stavebních, zemních, zemědělských a důlních strojů amerického výrobce Caterpillar. Společnost se na 14 pobočkách také zabývá půjčováním stavebních strojů a malé mechanizace. Vozový park firmy Zeppelin čítá asi 250 automobilů, z toho více jak stovku představují užitkové Volkswageny Transporter (část z nich je s pohonem všech kol) a Caddy, nechybí ani větší Iveca. Jako manažerské a referentské vozy využívá firma značky BMW (řada 3 a 5), Škoda (Superb, Octavia a Fabia) nebo Volkswagen (Passat). Ve flotile dominují vznětové motory, jednou z výjimek je ředitelský plug-in hybrid BMW 545e. Zatímco dříve se automobily kupovaly na finanční leasing, dnes jsou všechny automobily financovány prostřednictvím operativního leasingu od společnosti Business Lease a Arval.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit